انتخاب درست دستگاه تصفیه هوای خانگی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، کیفیت هوا در اتاق خواب شما، بر خواب شما تأثیر می گذارد. آلودگی های هوا مانند گرد و غبار یا باکتری می تواند خواب را برای شما سخت کند و به همین علت تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای اتاق خواب شما می تواند ایده خوبی باشد.

انتخاب درست دستگاه تصفیه هوای خانگی

برترین دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب باید بی سر و صدا باشد و با پیشگیری از مسائل تنفسی، زندگی شما را راحت تر کند.

تنفس مداوم در یک فضای بسته و دارای تهویه نامناسب دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدت بر سلامتی است.

ما بیشتر وقت خود را در خانه در اتاق خواب و حدود یک سوم زندگی خود را در خواب می گذرانیم و داشتن دستگاه تصفیه هوای اتاق خواب ما را در برابر آسم، آلرژی، کپک، آلاینده ها، باکتری ها و ویروس های موجود در هوا محافظت می نماید.

هنگامی که آغاز به جستجوی برترین دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب می کنید، باید بعضی از مشخصات را در نظر بگیرید:

دستگاه تصفیه هوا باید از فیلتر HEPA با کیفیت استفاده کند (علاوه بر فیلتر کربن و پیش فیلتر)

فیلتر های HEPA عناصر کلیدی تصفیه نماینده هوا هستند، فیلتر HEPA مخفف فیلتر هوای ذرات معلق با کارایی بالا است و بیش از 99.9 ٪ ذرات را از هوا حذف می نماید.

دستگاه تصفیه هوا خانگی دارای حالت خواب است

سر و صدای دستگاه یکی دیگر از عوامل مهم هنگام انتخاب دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب است. مطمئناً یک دستگاه تصفیه هوا بی صدا برای شب مناسب تر است. دستگاه تصفیه هوا NAIS CHA300WA دارای حالت خواب است. دستگاه تصفیه هوا بی صدا با حالت خواب در سطح نویز بسیار پایینی کار می نماید، دستگاه تصفیه هوا باید آنقدر ساکت باشد که خواب شما را مختل نکند. برای اطلاع از بی صدا بودن دستگاه تصفیه هوا، باید سطح دسی بل آن را آنالیز کنید.

چراغ خاموش: اگر دستگاه تصفیه هوا دارای حالت خواب باشد، علاوه بر اینکه بی صدا کار می نماید، معمولاً چراغ دستگاه را نیز خاموش می نماید تا موجب آسایش شما هنگام خواب گردد. در حالت ایده آل، دستگاه تصفیه هوا شما باید دارای حالت اتوماتیک باشد تا به طور اتوماتیک کیفیت هوا و مقدار نور را تشخیص دهد، بنابراین احتیاجی به تنظیم سرعت به صورت دستی ندارید. برترین دستگاه تصفیه هوا برای خواب باید همه موارد بالا را داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا دارای ظرفیتی مناسب برای اتاق خواب شما باشد

توجه به میزان اتاق خواب بسیار مهم است. میزان اتاقی که هر دستگاه تصفیه نماینده هوا می تواند تمیز کند فرق دارد و شما به دستگاهی احتیاج دارید که بتواند تمام هوای اتاق خواب شما را فیلتر کند. بعلاوه، اگر اتاقی کوچکتر از حداکثر ظرفیت تصفیه نماینده هوا دارید، بدین معناست که شما چندین بار هوای همان اتاق را تمیز می کنید؛ که فوق العاده است!

به عنوان مثال، NAIS CHA-K700A دارای حداکثر ظرفیت 100 متر مربع است، به همین علت است که می تواند هوا را در یک اتاق کوچک یا میانه بسیار موثر تمیز کند، حتی در حالت خواب.

1. شما زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانید

اگر زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانید، بیشتر وقت خود را در آنجا تنفس می کنید. اثرات یک دستگاه تصفیه هوا هنگامی که در اتاقی که بیشتر زمان خود را در آن می گذرانید استفاده می گردد، بیشتر احساس می گردد، زیرا دائما در معرض هوای تمیز قرار خواهید گرفت و اثرات کوتاه مدت و بلند مدت استفاده از دستگاه تصفیه هوا بیشتر خواهد بود.

2. اتاق خواب شما بوی عجیبی دارد

اتاق خواب ها به مرور زمان بوی عجیبی می دهند. این ممکن است به علت سن خانه، رطوبت، مبلمان قدیمی، دود سیگار و موارد دیگر باشد. فیلتر کربن در دستگاه های تصفیه هوا با بو ها سروکار دارد.

3. شما یا همسرتان خروپف می کنید

دستگاه های تصفیه هوا می توانند به کاهش خروپف یاری نمایند! یکی از عوامل اصلی خروپف حساسیت است که باعث احتقان بینی و خروپف می گردد.

در حالت ایده آل ، دستگاه تصفیه هوا شما باید روی یک سطح صاف و پایدار قرار گیرد. برترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب می تواند کف یا میز شما باشد. شما همواره باید بین دیوارها یا سطوح دیگر فاصله ای بین 20 تا 30 سانتی متر بگذارید.

منبع: فرادید

به "انتخاب درست دستگاه تصفیه هوای خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب درست دستگاه تصفیه هوای خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید