انتخاب کاغذ دیواری مناسب

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اگر تا به امروز تصمیمی به استفاده از کاغذ دیواری نداشته اید و به تازگی تصمیم به انجام این کار گرفته اید، ممکن است انتخاب کاغذ دیواری مناسب با توجه به گستردگی آن ها برای شما سخت باشد. با نگاهی به مراکز فروش کاغذ دیواری ها و استفاده از منابع آنلاین، به گستردگی آن ها پی خواهید برد. امروزه استفاده از کاغذ دیواری در طراحی خانه ها به خصوص خانه های مدرن صندلی ویژه ای پیدا نموده است. حال سؤال این جاست که چگونه یک کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟ در این مطلب از ما به بیان چگونگی انتخاب کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب

به سبک اتاق مورد نظر فکر کنید

اگر در نظر دارید فضای اتاق شما حالتی رمانتیک داشته باشد، بهتر است از کاغذ دیواری هایی با طرح های ظریف و گل دار، به رنگ پاستیلی استفاده نمایید. در فضایی که در آن از سبک معاصر استفاده شده باشد، استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح هندسی به شما پیشنهاد می گردد. هم چنین استفاده از کاغذ دیواری هایی با الگوهای بزرگ نیز از جمله سبک های به روز می باشد. اگر تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری در طراحی به سبک سنتی دارید، می توانید از کاغذ دیواری با الگوی راه راه استفاده نمایید.

در خصوص چگونگی استفاده از کاغذ دیواری در اتاق تصمیم گیری کنید

استفاده از کاغذ دیواری در تمامی سبک ها نمای مشابهی ایجاد نمی نماید. در ادامه به بیان انتخاب های مناسبی که در هنگام استفاده از کاغذ دیواری پیش روی شما قرار گرفته است، خواهیم پرداخت.

  • اگر تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری برای هر چهار دیوار دارید، بهتر است از کاغذ دیواری های ساده برای انجام این کار استفاده نمایید. استفاده از کاغذ دیواری با طرح های ساده و نه چندان شلوغ نه تنها باعث ایجاد هرج و مرج و آشفتگی در اتاق نمی گردد، بلکه باعث ایجاد ظاهری مدرن در اتاق نیز می گردد.
  • اگر قصد دارید از کاغذ دیواری تنها برای یک دیوار استفاده نمایید، بهتر است برای دیوار اصلی از آن بهره ببرید. برای انجام این کار بهتر است از کاغذ دیواری هایی با الگوهای برجسته و غالب استفاده نمایید.
  • استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار پشت مبلمان اصلی و دیوار پشت تخت خواب، نمای زیبایی ایجاد می نماید. بهترین راه چاره برای برای انجام این کار، استفاده از انواع کاغذ دیواری متالیک و انواعی از آن که حالت درخشان دارد می باشد. استفاده از کاغذ دیواری هایی این چنین باعث ایجاد درخشندگی در اتاق می گردد.

فزونی کاغذ دیواری نسبت به رنگ چیست؟

به طور کلی می توان گفت استفاده از رنگ نسبت به کاغذ دیواری هم ارزان تر و هم آسان تر می باشد. کاغذ دیواری بین 15 تا 25 سال دوام دارد، اما در مقابل رنگ خیلی سریع تر دچار آسیب دیدگی می گردد. هم چنین در نظر داشته باشید که تمیز کردن کاغذ دیواری نسبت به رنگ بسیار آسان تر می باشد. کاغذ دیواری های وینلی به آسانی و با استفاده از یک اسفنج تمیز می شوند. بسیاری از رنگ های مدرن و امروزی نیز این قابلیت ها را دارند، اما لکه و خراش بر روی رنگ نمایان هستند.

آیا برای انتخاب کاغذ دیواری به طراح دکوراسیون داخلی احتیاج است؟

انتخاب کاغذ دیواری کار مسئله ای نیست و یاری دریافت از یک طراح دکوراسیون داخلی اهمیت چندانی ندارد. با این حال اگر تصمیم دارید خودتان کاغذ دیواری مناسب را انتخاب نمایید، بهتر است زمان کافی برای انجام این کار اختصاص داده و از فروشگاه های مختلفی بازدید کنید. این کار باعث می گردد کاغذ دیواری مناسب با توجه به سلیقه خود را پیدا کنید. با این حال اگر در انتخاب کاغذ دیواری اطمینان ندارید، می توانید از صاحبان فروشگاه یاری بگیرید. تجربه آن ها به طور قطع در این زمینه راهگشای شما خواهد بود.

آیا امکان استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار آسیب دیده وجود دارد؟

از کاغذ دیواری می توان برای تمامی قسمت ها حتی بر روی آجر نیز استفاده کرد. تنها باید به یاد داشته باشید که برای انجام این کار ابتدا باید محل مورد نظر را زیر سازی کنید.

آیا کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند؟

امروزه تنوع کاغذ دیواری ها بسیار بالا بوده و در انواع و طرح های مختلفی وجود دارند. انتخاب جنس کاغذ دیواری و توجه به متریالی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار گرفته است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای مثال می توان گفت کاغذ دیواری ها شامل کاغذ دیواری وینلی، بافت طبیعی و انواع دیگر می باشد.

قبل از خرید کاغذ دیواری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از انتخاب و استفاده از کاغذ دیواری ابتدا باید شرایط دیواری که قصد استفاده از کاغذ دیواری برای آن را دارید، در نظر بگیرید. اگر دیوار کاملا صاف نباشد به طور قطع احتیاج به زیر سازی دارد. اگر قصد دارید از کاغذ دیواری در محیط هایی مانند قسمت ورودی و در طراحی آشپزخانه، که زیاد در معرض دید می باشند بهره ببرید، از انواع کاغذ دیواری با کیفیت و نمونه ای که در صورت ایجاد خراش کم تر در معرض دید قرار می گیرد، استفاده نمایید. توجه به میزان نور موجود در اتاق نیز از اهمیت ویژه ای در هنگام انتخاب کاغذ دیواری برخوردار است. کاغذ دیواری های رنگ روشن نور را بازتاب نموده در حالی که انواع تیره رنگ آن ها باعث جذب نور می شوند. انتخاب رنگ، کلیدی ترین نکته در ایجاد حس و حال در اتاق می باشد. برای مثال استفاده از رنگ سبز باعث ایجاد محیطی آرام شده و برای استراحت بسیار مناسب می باشد. این درحالی است که استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و زرد باعث ایجاد فضایی سرزنده می گردد. به همین خاطر انتخاب رنگ باید با توجه به حس و حال اتاق مورد نظر صورت گیرد. گزینه های زیادی در هنگام انتخاب کاغذ دیواری در مقابل شما قرار گرفته است. انتخاب کاغذ دیواری باید با توجه به حس و حال و کاربرد اتاق مورد نظر، صورت گیرد.

نکات پایانی در خصوص چگونگی انتخاب کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا شده و تاثیر بسزایی در فضای اتاق خواهد گذاشت. برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب وقت کافی اختصاص دهید و به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید. مشورت با افراد متخصص در این زمینه نیز یاری شایانی به شما خواهد نمود.

منبع: ساختمانچی

به "انتخاب کاغذ دیواری مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب کاغذ دیواری مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید