اگر می خواهید پنگوئن آفریقایی را از نزدیک ببینید به این ساحل بروید!

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ساحل بولدرز در کیپ تاون | Cape Town Boulders Beach

امروز می خواهیم سری به یکی از پربازدیدترین و جالب ترین جاذبه های آفریقای جنوبی بزنیم. ساحل بولدرز در نزدیکی کیپ تاون یکی از بایدها در سفر به آفریقای جنوبی است. دلیل معروفیت این ساحل چیست؟ پنگوئن! بله، اگر تا به حال فکر می کردید پنگوئن ها تنها در منطقه ها قطبی زندگی می کنند پس باید سری به جنوبی ترین بخش قاره آفریقا یعنی کشور آفریقای جنوبی بزنید. ساحل بولدرز تنها مکانی در دنیا است که می توانید پنگوئن آفریقایی را از نزدیک ببینید. سالانه میلیون ها جهانگرد از سرتاسر دنیا برای تماشای پنگوئن آفریقایی به ساحل بولدرز می آیند تا از نزدیک این موجودات بامزه و دوست داشتنی را ببینند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این ساحل بزنیم.

اگر می خواهید پنگوئن آفریقایی را از نزدیک ببینید به این ساحل بروید!

کیپ تاون شگفتی های بی نظیر و سواحل زیبا زیاد دارد، اما مطمئنا ساحل بولدرز در فالس بی (False Bay) جایی خاص و استثنائی است. در این ساحل کلونی هایی از پنگوئن های آفریقایی با ظاهر بامزه و دوست داشتنی شان زندگی می کنند. در واقع، ساحل بلودرز تنها مکان در جهان است که می توانید به این پنگوئن های آفریقایی نزدیک شوید و از نزدیک آن ها را دیدن کنید. شاید هم فرصتی پیش آمد و یک عکس سلفی با این پنگوئن ها گرفتید! البته از دور از این پنگوئن ها عکس بگیرید تا مزاحم زندگی طبیعی آن ها نشوید.

ساکنین بامزه ساحل بولدرز

در سال 1982 تعدادی از این پنگوئن های کوچک در ساحل بولدرز اسکان داده شدند و در حال حاضر جمعیت پنگوئن آفریقایی به چیزی بین 2000 و 3000 رسیده است. متاسفانه پنگوئن آفریقایی به عنوان گونه در معرض خطر انقراض معرفی شده است. عواملی مثل شکار بی رویه و غیرقانونی، تخریب محل زندگی، آلودگی و فعالیت های غیرمسئولانه برخی گردشگران باعث تهدید زندگی این پنگوئن های بامزه شده است. ساحل بولدرز نیز از این خطرات مستثنی نبوده است و در چند سال اخیر با کاهش شمار پنگوئن ها روبرو شده است.

خوشبختانه ساحل بولدرز و سواحل اطراف آن در حال حاضر بخشی از پارک ملی Table Mountain هستند و در نتیجه، اقدامات خوبی برای محافظت از زندگی این گونه اجرا شده است. چند سال پیش سه سکوی وسیع در نقاط مختلف ساحل بولدرز ساخته شد تا گردشگران از بالای این سکوها پنگوئن ها را دیدن کنند و بیش از حد به این موجودات حساس نزدیک نشوند. سالانه حدود 6000 بازدیدنماینده به ساحل بولدرز می آیند تا پنگوئن های آفریقایی را از نزدیک ببینند. این سکوها مزایای بسیاری دارند: از آلودگی ساحل جلوگیری می کنند؛ چشم انداز بی نظیری به محل زندگی پنگوئن ها دارند و مهم تر از همه مانع از نزدیک شدن بیش از حد توریست ها به لانه پنگوئن ها و تخم ها و جوجه ها می شوند. به این ترتیب هم امکان بازدید توریست ها را فراهم می کنند و هم از زندگی و محیط زیست پنگوئن ها محافظت می کنند. البته پنگوئن ها هم موجوداتی کنجکاو هستند و برای دیدن شما به این سکوها نزدیک می شوند.

در ساحل بولدرز چه کار کنیم؟

البته ساحل بولدرز فقط خانه پنگوئن ها نیست و شما هم همراه خانواده تان می توانید از ساحل زیبای بولدرز لذت ببرید. قسمت هایی برای تفریح خانواده ها وجود دارد و می توانید یک روز زیبا و به یاد ماندنی را در کنار خانواده و در این ساحل زیبا سپری کنید.

اگر دوست دارید علاوه بر دیدنی پنگوئن ها در مورد آن ها و نحوه زندگی شان نیز اطلاعات کسب کنید به مرکز بازدیدنماینده های بولدرز بروید. در آنجا راهنماهای باتجربه ای وجود دارند که اطلاعات بسیار جالبی در مورد زندگی پنگوئن آفریقایی به شما می دهند.

لوازم ضروری در بازدید از ساحل بولدرز

برای ورود به ساحل و بازدید از پنگوئن ها باید هزینه ورودی بپردازید. بنابراین یادتان باشد که به مقدار کافی پول نقد همراه داشته باشید. از قلم نیاندازید که دارید به ساحل می روید، آن هم ساحل آفریقایی. بنابراین کلاه، چتر آفتابی و ضدآفتاب را از قلم نیاندازید تا بعدا دچار آفتاب سوختگی نشوید. اگر در طول زمستان به این ساحل می روید لباس مناسب همراه داشته باشید، چون در زمستان هوا بسیار غیرقابل پیش بینی می شود. زمستان فصل بارندگی در این منطقه است، به همین دلیل بارانی و چتر همراهتان داشته باشید.

چطور به ساحل بولدرز برویم؟

ساحل بولدرز در False Ba، درست بیرون شهر سیمون و در جهت کیپ پوینت (Cape Point) قرار گرفته است.

برای رسیدن به این ساحل راه های مختلفی وجود دارد، اما یکی از راه های آسان استفاده از قطار است. از ایستگاه کیپ تاون سوار قطارهای شهر سیمون شود (بهتر است بلیت فرست کلاس را خریداری کنید). قطارها از جهت ساحلی Kalk Bay عبور می کنند و از منطقه ها بی نظیر و فوق العاده زیبایی عبور می کنند. از سیمون دیگر راهی نیست و با تاکسی یا حتی چیاده می توانید به ساحل بولدرز برسید. اتوبوس گردشگری کیپ تاون هم در ساحل بولدرز توقف می کند و به راحتی شما را به این منطقه می رساند. بنابراین این گزینه را نیز می توانید مد نظر داشته باشید.

نکات مهم در بازدید از پنگوئن ها

  • از غذا دادن به پنگوئن ها خودداری کنید و زیاد به آن ها نزدیک نشوید. بله، ما هم دوست داریم به این موجودات بامزه و دوست داشتنی از غذای خودمان بدهیم. اما از قلم نیاندازید که پنگوئن ها علیرغم ظاهر بامزه ای که دارند جزء حیوانات وحشی به حساب می آیند.
  • سیگار کشیدن در این ساحل ممنوع است. همچنین اجازه قایق سواری و کایاک سواری داده نمی شود. امکان پارک محدود است و به ویژه در فصل تابستان که گردشگران زیادی به این منطقه می آیند جای پارک به سختی پیدا می شود.
  • ساحل بولدرز جزء منطقه حفاظت شده دریایی به شمار می رود، یعنی حق جابجایی و برداشتن هیچ موجودی در این منطقه را ندارید و چنین کاری ممنوع است.
  • در آخر از قلم نیاندازید که شما صرفا بازدید کننده هستید و نباید مزاحم زندگی و فرایند طبیعی حیات این گونه تحت انقراض بشوید. بنابراین با احترام به این پنگوئن ها و رعایت اصول و مقررات به این ساحل بروید و از دیدنی پنگوئن آفریقایی لذت ببرید.

منبع: capetown.travel

منبع: الی گشت

به "اگر می خواهید پنگوئن آفریقایی را از نزدیک ببینید به این ساحل بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید پنگوئن آفریقایی را از نزدیک ببینید به این ساحل بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید