بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین شهر راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر گفت: در راستای پاسداشت و احیای فرهنگ ملی و بومی و پاسخ به دغدغه های اهالی فرهنگ، بازار روز هنر با موضوع صنایع دستی در شهرستان راه اندازی می گردد.

بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین شهر راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی صبح امروز در جلسه هم اندیشی صنایع دستی، بافته های داری و تابلو فرش در مشگین شهر اظهار کرد: با توجه به شعار سال 99 مبنی بر جهش فراوری باید در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی اساسی صورت گرفته و اقدامات با جدیت انجام گردد.

او با اشاره به ظرفیت های تاریخی و جغرافیایی در منطقه اعلام کرد: بهره برداری مالی از صنعت و هنر صنایع دستی، فرش و دستباف ها می تواند در راستای تحقق شعار سال در این حوزه مؤثر باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر با اشاره به نقش و صندلی صنایع دستی در عرصه بین المللی گفت: در راستای پاسداشت و احیای فرهنگ ملی و بومی و پاسخ به دغدغه های اهالی فرهنگ، بازار روز هنر با موضوع صنایع دستی در شهرستان راه اندازی می گردد.

او نظارت بر شناسایی و گردآوری آثار باارزش و برگزیده صنایع دستی و فرش دوران معاصر و نمایش این آثار توسط دستگاه های مربوطه را از هدف گذاری های امسال مطرح کرد و اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی و سیاست گذاری های اساسی انجام شد تا این مهم محقق گردد.

ایمانی از تحقیق و آنالیز مستمر جامعه آماری و جمع آوری اطلاعات لازم از صنعت صنایع دستی و فرش دستباف اطلاع داد و اظهار کرد: ازجمله برنامه های پ یش رو در راستای رونق فراوری صنایع دستی استفاده از ظرفیت صنعتگران و جلب مشارکت آن ها در برگزاری همایش ها و جشنواره های صنایع دستی و فرش دستبافت است که این مهم هدف گذاری شده است.

او سامان دهی فعالان در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف در راستای برخورداری واجدان شرایط از بیمه را از برنامه های مهم امسال مطرح کرد و گفت: این امر توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهرپیگیری می گردد تا بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار (کددار) محقق گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر اعلام نمود: در خصوص راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش و صنایع دستی پ پیگیری های اساسی از سوی کارگروه فرش و صنایع دستی در محل فرمانداری انجام و در این زمینه اقدامات لازم انجام می گردد.

او از کوشش برای صدور گواهی اصالت آنالیز آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی و ثبت در فهرست آثار ملی و جهانی اطلاع داد و اضافه کرد: این موضوع توسط ادارات صمت و میراث فرهنگی شهرستان پیگیری خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین شهر راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار روز هنر و صنایع دستی در مشگین شهر راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید