بایراموف از امیرعبداللهیان برای سفر به باکو دعوت کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرگزاری جمهوری آذربایجان از دعوت وزیر خارجه ایران برای سفر به باکو از سوی وزیر خارجه این کشور اطلاع داد.

بایراموف از امیرعبداللهیان برای سفر به باکو دعوت کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از خبرگزاری جمهوری آذربایجان، جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد.

جیحون بایراموف در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با حسین امیرعبدالهیان ملاقات نموده و به طور رسمی از او خواست به باکو، مرکز جمهوری آذربایجان سفر کند.

دفتر خبرگزاری جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد طرفین از توسعه روابط دو کشور ابراز خرسندی کردند و منظره های همکاری بین دو کشور را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

از زمان فروپاشی اتحاد شوروی و اعلام استقلال جمهوری آذربایجان، روابط تهران- باکو در سطح معمولی قرار داشته است، این روابط به علت عواملی مانند برخورداری از پیوند های تاریخی و فرهنگی و وجود ظرفیت های موجود برای همکاری های مالی به عنوان محرکی برای توسعه روابط دو طرف به شمار میرود.

ایران و جمهوری آذربایجان از سال 1918 دارای روابط دیپلماتیک می باشند. پس از فروپاشی شوروی ایران مجموعه گسترده ای از یاری ها را به جمهوری آذربایجان و نخجوان ارائه می نماید. بعلاوه ایران همزمان برای آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و سرانجام درگیری بین طرفین کوشش کرد که به امضای قرار داد آتش بس بین طرفین در سال 1371 انجامید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بایراموف از امیرعبداللهیان برای سفر به باکو دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایراموف از امیرعبداللهیان برای سفر به باکو دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید