با این روش ها زمان انتظار در فرودگاه برایتان زودتر می گذرد.

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، زمان انتظار در فرودگاه برای بسیاری از افراد خسته کننده است به خصوص برای آن هایی که فرزند خردسال دارند. حتما می دانید که در پرواز خارجی حدود سه ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه باشید و برای پرواز داخلی حدود یک ساعت قبل در فرودگاه باشید تا کارت پرواز خود را دریافت کنید. مدت زمان بسته شدن سالن انتظار برای سفرهای خارجی حدود دو ساعت قبل از پرواز است و برای پروازهای داخلی یک ساعت الی 45 دقیقه ورود به سالن انتظار بسته می گردد. اگر پرواز شما به موقع باشد شما چند ساعتی باید در فرودگاه به سر ببرید تا وارد هواپیما شوید. در این مقاله برای زمان انتظار فرودگاه کم تر احساس کنید تیم محتوا خبرنگاران راهکارهایی را پیشنهاد می نماید.

با این روش ها زمان انتظار در فرودگاه برایتان زودتر می گذرد.

1-از خدمات فروشگاه های فرودگاه بهره مند شوید

برای تعدادی از افراد خرید کردن امری سرگرم نماینده است و برای اینکه زمان انتظار در فرودگاه برایشان زود بگذرد خرید کردن را انتخاب می نمایند. هر فرودگاهی معمولا دارای چندین فروشگاه است. چه در سالن های عمومی و چه در سالن انتظار که شما می توانید از خدمات فروشگاه های فرودگاه بهره مند شوید. می توانید فروشگاه های مختلف فرودگاه را ببینید و یک سوغات کوچک نیز برای خودتان تهیه کنید. البته در هر پروازی ابتدا یادتان باشد که کارت پرواز خود را تحویل بگیرید و بارتان را تحویل دهید. از تحویل دار کارت پرواز سوال کنید که زمان دقیق ورود به سالن پرواز چه زمانی است و دقیقا در چه زمانی بسته می گردد. معمولا فروشگاه و رستوران و کافی شاپ ها قبل از سالن انتظار تنوع بالاتری دارند.

با دانستن زمان دقیق بسته در سالن انتظار شما می توانید تعدادی از فروشگاه های فرودگاه را ببینید. در فرودگاه فروشگاه عینک آفتابی، صنایع دستی، پوشاک، وسایل بازی بچه ها، کتابفروشی وجود دارد که از هر کدام را می توانید به دلخواه انتخاب کنید.

2-رفتن به فضای باز و سرسبز در فرودگاه

اگر نشستن در فضای بسته سخت است و دوست دارید در فضای باز زمان بیشتری را سپری کنید پس از تحویل بار خود به و گرفتن کارت پرواز زمان بسته شدن در سالن انتظار سوال کنید. سپس با درنظر گرفتن زمان رفتن به فضای باز و سرسبز در فرودگاه را انتخاب کنید. و در فضای باز قدم بزنید و از هوای آزاد بهره ببرید. با این کار زمان انتظار در فرودگاه برایتان دلپذیرتر می گردد. بعضی از افراد نشستن در فضای بسته برایشان سخت تر است. البته به این نکته توجه داشته باشید که پرواز شما داخلی و یا خارجی است. زمان بیشتری را در پروازهای خارجی، باید در سالن انتظار سپری کنید.

در پروازهای خارجی شما حتما دو ساعتی در سالن های انتظار سپری کنید. در هر فرودگاهی کیف شما در به بدو ورود چک می گردد و از دستگاه هم برای امنیت خودتان عبور می کنید. از همین رو بسیاری فرایند خروج از ساختمان فرودگاه برایشان سخت و تا زمانی به مقصد برسند نیز در فضای سرپوشیده به سر می برند. که در این صورت احتیاج به دیگر راه حلها را دارید. قبل از پرواز حود حتما امکانات فرودگاه و فضای های سبز آن را آنالیز کنید.

3-انتخاب دستگاه ماساژ در فرودگاه

دستگاه های ماساژ در فرودگاه امروزه برای سپری کردن زمان بسیار راهگشا هستند. معمولا استفاده زمان دستگاه ماساژ از 15 دقیقه تا یک ساعت و شما بابت هر 15 دقیقه باید هزینه پرداخت کنید. اگر خسته هستید و یا در پرواز بین دو سفر هستند برای که زمان انتظار فرودگاه را کم تر احساس کنید می توانید دستگاه ماساژ را انتخاب کنید. دستگاه های ماساژ در فرودگاه هم در داخل ترمینال ها و هم در سالن انتظارهای پرواز وجود دارند. با این کار هم استراحت می کنید و با ماساژ خستگی بدنتان از تن شما خواهد رفت و هم زمان انتظار در فرودگاه برایتان دلپذیر می گردد.

بیشتر فرودگاه های ایران دارای دستگاه ماساژ هستند و یکی از خدمات مهم در فرودگاه به شمار می رود که شما می توانید از آن بهره ببرید. دستگاه های ماساژ مناسب افراد بزرگسال است و اگر از پدیده آرتوروز هم رنج می برید تا حدودی درد شما را می تواند کاهش داد.

4-رسیدگی به کارهای عقب افتاده

همان طور که می دانید ورود لپ تاب به داخل هواپیما مانعی ندارد .اگر هم سرفیس های سبک را دارید به راحتی می تواند از آن بهره ببرید. رسیدگی به کارهای عقب افتاده افراد برای شاغل هایی که احتیاج به زمان دارند یک مزیت محسوب می گردد. در این چنین مواقعی زمان انتظار در فرودگاه را احساس نمی کنید. یادتان باشد که سرگرم کار بیش از مقدار نشوید و از پرواز خود جا نمانید. اگر شاغل هستید و می خواهید به امور برنامه ریزی خود را انجام دهید در سالن انتظار می توانید لپ تاب خود را باز کنید و برنامه های را آنالیز کنید.

هم چنین کارهای عقب افتاده خود را انجام دهید. برای آن دسته از افرادی که کارهای اینترنتی دارند بسیار گزینهِ مناسبی به شمار میرود. که هم انتظار در فرودگاه را کم تر احساس می نمایند و هم از وقت خوشان برترین استفاده را می برند. سالن های انتظار معمولا اینترنت وای رایگان نیز دارند که از آن می توانید بهره ببرید.

5-مطالعه برای گذراندن وقت

تیم حرفه ای گردشگری وبلاگ ساعت زنانه مطالعه برای گذراندن وقت در فرودگاه را به شما پیشنهاد می دهد. اگر یه خوانندهِ حرفه ای هستید در هر زمانی می توانید مطالعه کنید. یکی از برترین موقعیت ها برای اینکه زمان انتظار در فرودگاه را برایتان دلپذیر شوید مطالعه است. در کیف خود یک یا دو مورد کتاب مورد علاقه تان را بگذارید. اگر برایتان سخت است در گوشی همراه خود چند کتاب پی دی اف داشته باشید و یا اگر هم فراموش کردید در سالن انتظار پرواز می توانید دانلود کنید. مطالعه یکی از راه حلهایی است که شما زمان انتظار در فرودگاه دیگر اذیت تان نمی نماید. در این مورد یادتان باشید هر چند دقیقه یکبار تابلوی اطلاعات پروازی نگاه کنید تا به موقع به سمت هواپیمای خود بروید.

اگر تنها سفر می کنید مطالعه برترین گزینه برای گذارندن وقت در فرودگاه به شمار میرود. در سفرهای محبت آمیز و خانوادگی کم تر پیش می آید که شما به راحتی مطالعه کنید اما اگر یک مسافر حرفه ای هستید و سفرهای فراوانی می روید مطالعه در فرودگاه برترین راه حل است. هم چنین اگر پرواز شما تاخیر دارد و در سالن انتظار به شما اطلاع می دهند یکی از برترین تفریح ها نیز به شمار میرود که شما انتخاب کنید. در سالن های انتظار هم کتابفروشی نیز وجود دارد که اگر کتاب مورد علاقه در آن موجود است شما می توانید از آن خرید کنید و سپس به مطلالعه بپردازید.

6-استفاده از کافی شاپ و رستوران فرودگاه

برای هرکسی استفاده از کافی شاپ و رستوران فرودگاه گزینه ای خوبی است که زمان انتظار در فرودگاه پیش از پرواز براش زودتر سپری گردد. فرودگاه های بین المللی که تنوع خوبی در کافی شاپ ها و رستوران ها دارند. می توانید در فرودگاه از رستوران های فضای باز بهره ببرید و هم از رستوران داخلی و سالن انتظار پرواز برای خوردن یک غذای لذیذ و یا نوشیدنی خوشمزه انتخاب کنید. اگر قصدتان است که رستوران و کافی شاپ فرودگاه در فضای باز انتخاب کنید بازهم کارت پرواز خود را تحویل بگیرید زمان ورود به سالن پروازتان را سوال کنید و چنانچه زمان مناسبی دارید کافی شاپ و یا رستوران در فضای باز و خارج از ساختمان فرودگاه انتخاب کنید.

الیته در فصل های شلوغ سفری یعنی High seaso فروشگاه و رستوران همیشه شلوغ هستند و قیمت های آن ها نیز از منطقه ها شهری بالاتر هستند و در بسیاری مواقع به خاطر ازدحام جمعیت کم تر انتخاب می شوند. در دیگر زمان های سفری یکی از برترین راه حلهاگذراندن وقت در فرودگاه انتخاب کافی شاپ است و نشستن برای یک نوشیدنی خوشمزه است که زمان خود نیز لذت ببرید.

7-استفاده از فضای بازی برای بچه ها

اگر دارای فرزند خردسال هستید معمولا فرودگاه ها چه در ترمینال ها و چه در سالن های انتظار فضای بازی برای بچه ها دارند. البته به نوع فرودگاه نیز مربوط می گردد. معمولا فرودگاه های بین المللی این گزینه را دارند.کودک شما فضای فرودگاه برایش خسته نماینده است و برای اینکه زمان انتظار در فرودگاه برایش خاطره انگیز باشد یادتان باشد که از فضای بازی بچه ها بهره ببرید. استفاده از فضای بازی بچه ها هم شما و هم کودک تان را از فضای خشک و خسته نماینده به فرودگاه دور می نماید و زمان انتظار در فرودگاه برایتان دیگرخسته نماینده نیست.

قبل از هر سفری اگر فررزند خردسال خود امکانات فرودگاه را آنالیز کنید. اطلاع داشتن از اتاق مادر و کودک نیز برای نوزادان بسیار مهم است. چنانچه فرودگاه فضای بازی بچه ها را داشت زمانی را آنجا سپری کنید و اگر نداشت حتما در کیف دستی چند اسباب بازی کوچک داشته باشید تا کودک خود را در فرودگاه سرگرم کنید.

جمع بندی از زمان انتظار در فرودگاه

برای این که زمان انتظار در فرودگاه برایتان زود تر گذر کند حتما امکانات فرودگاه مبدا خود را آنالیز کنید. در وبلاگ ساعت زنانه می توانید تمامی امکانات فرودگاه های شهرهای مختلف ایران را بخوانید و با توجه به امکانات آن فعالیت های را پیش از پرواز انجام دهید. ناگفته نماند که بعضی از فرودگاه های خارج از کشور استخر، اسپا، سالن ورزشی نیز دارند که گزینهِ بسیار مناسبی به شمار میرود و پس از دریافت کارت پرواز مسافرها می توانند از آن ها استفاده نمایند.

بیشتر فرودگاه های ایران مجهز به فروشگاه، کافی شاپ ، رستوران، فضای بازی برای بچه ها هستند. مطالعه و استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیز از راه حلهایی است که بیشتر مسافرهای برای اینکه زمان انتظار در فرودگاه برایشان زود گذر کند را انتخاب می نمایند. شما برای اینکه زمان انتظار در فرودگاه برایتان آسان گردد چه کارهایی را انجام می دهید؟ می توانید تجربه خود را برای مخاطب های وبلاگ ساعت زنانه در قسمت کامنت بنویسید تا افراد بیشتری با آن آشنا شوند.

منبع: الی گشت

به "با این روش ها زمان انتظار در فرودگاه برایتان زودتر می گذرد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها زمان انتظار در فرودگاه برایتان زودتر می گذرد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید