با وجود افزایش قیمت ها، پیمانکاران شهرداری را حفظ کردیم

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/قم شهردار قم گفت: مدیریت و کاهش هزینه ها به عنوان اصل مهمی در شهرداری قم پیگیری می شود.

با وجود افزایش قیمت ها، پیمانکاران شهرداری را حفظ کردیم

سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات شورا با اشاره به مسائل جدی در کاهش درآمدهای شهرداری قم گفت: شیوع کرونا، نقش مهمی در کاهش درآمد داشته و باید این موضوع به شکل کارشناسی و منطقی بررسی شود.

شهردار قم اضافه کرد: در کنار بررسی ابعاد مختلف در کاهش درآمدها باید روش هایی را برای صرفه جویی در مدیریت شهری دنبال کرد، در این راستا مدیریت و کاهش هزینه ها به عنوان اصل مهمی در شهرداری قم پیگیری می شود.

وی شرح داد: برخلاف کاهش درآمد به واسطه رشد 240 درصدی قیمت ها در انجام پروژه های عمرانی و خدمات شهری شرایط مالی سال جاری نسبت به سال قبل مساعد نیست.

سقائیان نژاد اعلام نمود: شهرداری در عرصه های عمرانی و خدمات شهری و به خصوص تملکات هزینه های سنگینی می پردازد و در حالی که عوارض نوسازی و ارزش اضافه کرده تنها دو رقم مهم درآمدهای شهری را تشکیل می دهد متاسفانه دیدگاههای غیرکارشناسی، درآمد پایدار شهرداری را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اعلام نمود: یکی از معضلات مهم در مدیریت شهری، موضوع جمع آوری زباله و پسماند از سطح شهر و نظافت معابر و خیابان هاست که می توان به جای جمع آوری روزانه، یک روز درمیان اقدام شود و یک صرفه جویی خوبی در هزینه ها اتفاق بیفتد.

شهردار قم گفت: ما در جمع آوری زباله با هزینه های بی فایده ای روبرو هستیم که در شهری زائرپذیر در قم انجام می شود و درآمدی ندارد هر چند هنوز در موضوع زباله و پسماند، هنوز فرهنگ جامعه به رشد و تعالی ترسیده و باید از سوی نهادهای فرهنگی به خصوص رسانه و آموزش و پرورش این موضوع فرهنگ سازی شود.

وی گفت: صرفه جویی در هزینه ها رویکردی مهم در مدیریت شهری است و ما برآن هستیم تا بتوانیم بودجه سال 1400 را با نگرشی منطقی و کارشناسی تهیه کنیم.

سقائیان نژاد اضافه کرد: افزایش بی رویه قیمت ها در بخش های هزینه ای جدی است و کمک ها و حمایت های دولت نسبت به سالهای قبل بسیار کمتر شد و برای یک طرح عمرانی با توجه به نوسانات در مدت سه ماه است که دنبال پیمانکار می گردیم و در حال حاضر نیز 60 پیمانکار را در هر شرایطی نگاه داشتیم.

وی شرح داد: با توجه به رشد قیمت مصالح همچون میلگرد و سیمان، قراردادهای جدید بسیار سرسام آور است و ما مجبوریم به هر شکلی، پیمانکاران در اجرای پروژه ها حضور داشته باشند.

شهردار قم در مورد واگذاری اتوبوس های دربستی به مسیرهای خارج از شهر و کارخانجات اعلام نمود: هزینه های بالایی در اتوبوسرانی وجود دارد و نمی توانیم برای خدمات خارج از شهر از اتوبوس های جدید استفاده کنیم.

امروز در قم نیازمند 500 اتوبوس شهری هستیم

وی شرح داد: اتوبوس های دربستی درآمدی را برای شهرداری به همراه ندارد و در جهت حمایت از بخش خصوصی است، امروز در قم نیازمند 500 اتوبوس شهری هستیم که هر یک با توجه به نوسان ارز در حدود 6 میلیارد تومان به اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در تامین اتوبوس ها نیاز داریم اما کل بودجه شهرداری چنین رقمی است.

سقائیان نژاد در مورد پروژه بلوار فردوسی نیز گفت: در تکمیل این پروژه چند سالی است که رینگ اصلی شهر در خیابان یاسمن دچار مسائل زیادی شده و باید درجهت تملک و تعامل با نهادهای مرتبط در اجرای پروژه قدم برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "با وجود افزایش قیمت ها، پیمانکاران شهرداری را حفظ کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود افزایش قیمت ها، پیمانکاران شهرداری را حفظ کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید