در سفر به سنت پترزبورگ این کارها را انجام ندهید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، کارهایی که نباید در سفر به سنت پترزبورگ انجام داد

بازدید از شهرهای معروف مثل سنت پترزبورگ به غیر از جذابیت های هیجان انگیز، سختی های خاص خودش را هم دارد! اول اینکه شما تنها جهانگرد این شهر نیستید و دوم اینکه اهالی شهر می دانند که جهانگردان اعضای ثابت و همیشگی شهرند! مطمئنا در سفر به این شهر باید انتظار قیمت های کمی گران و البته جاذبه های شلوغ را داشته باشید. اما کافیست برخی از نکته ها را بدانید تا سفر به این شهر برایتان به یاد ماندنی تر گردد. می خواهیم درباره کارهایی که نباید در سفر به سنت پترزبورگ انجام دهید حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

در سفر به سنت پترزبورگ این کارها را انجام ندهید

در صف های طولانی موزه نایستید

سفر به سنت پترزبورگ تجربه ای عالی و به یاد ماندنی ست اما ساعت ها ایستادن در صف موزه های معروف سنت پترزبورگ اصلا اتفاق عجیبی نیست چون موزه ها ظرفیت محدودی دارند و تعداد زیادی جهانگرد هم سعی دارند تا هر جور شده از آن ها بازدید نمایند! یک راه برای در امان ماندن از این صف های طولانی رزرو تور است، این تورها زمان ورودی مشخصی دارند و با آن ها سر وقت به داخل موزه ها می روید بدون اینکه در این صف های طولانی خسته و یا کلافه شوید. شاید رزرو تور از نظر شما یک جور خرج تراشی اضافه باشد پس در این صورت بازدید از موزه را به ساعت های پایانی روز موکول کنید چون بیشتر جهانگردان صبح زود به دیدن موزه ها می فرایند. البته حواستان باشد که حتما ساعت بسته شدن موزه ها را چک کنید چون برخی از موزه ها مثل آرمیتاژ و موزه روسی خیلی دیر (سعت 9 شب) بسته می شوند پس از این موقعیت بهره ببرید و از دست صف های طولانی خلاص شوید.

تاکسی های فرودگاه؟ !

در سفر به سمت پترزبورگ همین که پایتان را از فرودگاه پولکوا بیرون می گذارید تعداد زیادی راننده تاکسی می بینید که مشتاقانه قصد سوار کردن شما را دارند قصد این راننده ها اینه که دو برابر کرایه عادی از شما پول بگیرند! پس گول آن ها را نخورید و به مسیرتان ادامه دهید تا کمی آن طرف تر جایگاه تاکسی های فرودگاه را بینید، در آن جا به نرخ ثابت برای شما تاکسی گرفته می گردد و راننده ها هم خیلی زود از راه می رسند. اگر همراه خود روبل ندارید قبل از سوار شدن از راننده بپرسید که آیا کارت اعتباری قبول می نماید یا نه.

تاکسی های سیاه رنگ سوار نشوید

در سفر به سمت پترزبورگ در فرودگاه تاکسی های سیاه رنگی را می بینید که آن ها هم کرایه های زیادی دارند. این تاکسی های سیاه معمولا مخصوص شب اند یعنی زمانی که تاکسی و یا ماشین های زیادی در خیابان نیست. برترین راه خلاص شدن از دست این تاکسی این است که از هتل با رستوران بخواهید یک تاکسی خوب برای شما خبر نمایند اما اگر راه دیگری ندارید باید قبل از سوار شدن سر کرایه به توافق برسید.

با هنرمندان عکس نیندازید

در کنار جاذبه های مهم جهانگردی مثل کلیسای جامع سنت ایساک هنرمندانی را می بینید که درست مثل سنت کبیر یا کاترین لباس پوشیده و ظاهر قرن هجدهمی پیدا نموده اند! این هنرمندان معمولا خوشرو هستند و می توانند به راحتی انگلیسی صحبت نمایند، احتمالا آن ها از شما می خواهند تا در کنارشان عکس بیندازید حواستان باشد که قبل از عکس انداختن درباره قیمت سوال کنید چون ممکنه پشیمان شوید!

از پل متحرک دیدن نکنید!

سفر به سنت پترزبورگ در فصل تابستان آرزوی بیشتر جهانگردان است. اگر در فصل تابستان گذرتان به سنت پترزبورگ بیفتد دیدنی پل متحرک در شب یکی از بایدهای سفرتان است برای همین خیلی از مسافران و مردم محلی در شب در نزدیکی این پل جمع می شوند تا بالا رفتن آن بر روی رودخانه نوا را دیدن نمایند اما چیزی که خیلی ها فراموش می نمایند اینه که با بالا رفتن پل راه بسته می گردد و برای برگشت، مسافت زیادی در انتظار شماست پس یا سمت راست پل بایستید و یا به دیدین پل نروید!

چندان روی بازارهای خیابانی حساب نکنید

اگر اهل چانه زنی و تخفیف هستید خرید سوغاتی از بازارها به نظر ایده خوبی است اما سعی کنید که چندان از بازارهای خیابانی این شهر خرید نکنید چون بر روی قیمت و کیفیت اجناس آن ها چندان کنترلی صورت نمی گیرد.

به مغازه الیسیو مرکنت | Eliseev Merchant نروید

این مغازه که به تازگی نوسازی شده با دکوراسیون منحصربفرد و غذاهای خوشمزه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. امروز دیگر نیازی نیست که کلا از این مغازه فاصله بگیرید چون طراحی داخلی آن واقعا زیبا و مجذوب کننده است در اینجا چشمتان به سوغاتی های جالبی مثل شکلات و انواع دسرها می افتد. اینجا هدیه های لوکس و زیبایی دارد که به درد هدیه دادن می خورند اما حواستان باشد که سود اجناس این مغازه خیلی بالاست مثلا می توانید خوراکی هایی مثل خاویار یا پنیر را در سوپرمارکت های معمولی به قیمت پایین تری پیدا کنید.

حواستان به جیب برها باشد

به طور کلی سفر به سنت پترزبورگ و روسیه امن است و مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل سنت پترزبورگ سفر هم در شب و هم در روز برای مسافران امن است اما باید حواستان به جیب برها باشد چون از آن جایی که گردشگران معمولا در جاهای معروف مرکز شهر هستند جیب برها می دانند که کجا را هدف قرار دهند. آن ها حتی ممکن است به داخل موزه ها هم بیایند پس همواره حواستان به وسایل خود باشد. حتما پاسپورت را از وسایل ارزشمند دور نگه دارید تا تحت هر شرایطی حداقل مدارک سفر را همراه دشته باشید.

از دکه های خیابانی خرید نکنید

فروشنده های خیابانی معمولا در جاهایی هستند که خبری از هیچ سوپرمارکتی نیست و در عوض تعداد زیادی گردشگر تشنه در محل حضور دارند! آن ها خوراکی های مثل آب و بستنی می فروشند که تا گردشگران تشنه را به سمت خود بکشانند، البته با قیمتی بسیار بیشتر از سوپرمارکت های معمولی! پس اگر می خواهید زیاد خرج نکنید از قبل مقداری آب یا غذا تهیه کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "در سفر به سنت پترزبورگ این کارها را انجام ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به سنت پترزبورگ این کارها را انجام ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید