بیش از 5 هزار تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از معاونت علمی، 202 مجموعه آزمایشگاهی در کشور برای ارتقای پژوهش ها و فعالیت های علمی حوزه کشاورزی و محیط زیست فعالیت می نمایند.

بیش از 5 هزار تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

کوشش این اکوسیستم منجر به تسهیل دسترسی پژوهشگران، محققان و فعالان به تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی مرتبط با حوزه کشاورزی و محیط زیست شده و در این راستا هم 5 هزار و 299 دستگاه کاربردی در این صنایع به اشتراک گذاشته شده است.

این کار با حمایت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شده تا فعالان این عرصه با عضویت در این شبکه بتوانند به تجهیزات و دستگاه های مورد احتیاج خود دسترسی داشته باشند.

آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی علوم حیاتی فاروق، آزمایشگاه شرکت هامون آزمای شرق، آزمایشگاه شرکت فردوس طب شفاء، آزمایشگاه آب و فاضلاب دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، آزمایشگاه آلودگی هوا و عوامل فیزیکی پژوهشگاه نیرو، آزمایشگاه بررسی دستگاهی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آزمایشگاه بررسی روغن کارگاهی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، آزمایشگاه ابزار دقیق مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی از جمله مجموعه های آزمایشگاهی هستند که در این حوزه فعالیت می نمایند.

از محصولات تولیدی در این حوزه نیز می توان به بلاک گرمایشی، تانک نشت و زهکشی، تشعشع سنج، جریان سنج الکترومغناطیسی، حمام فراصوت، خوانش گر میکروپلیت، دستگاه آب دیونیزه ساز، دستگاه آزمون اسمز معکوس، دستگاه آزمون ثبات مالشی رنگ، دستگاه آزمون خواص مکانیکی عمومی و غیره اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیش از 5 هزار تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 5 هزار تجهیز آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید