تازه ترین تصمیم دولت برای شرکت های زیارتی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، ایسنا/ این خبر پیرامون تازه ترین تصمیم دولت برای شرکت های زیارتی برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

تازه ترین تصمیم دولت برای شرکت های زیارتی

سازمان حج و زیارت اظهار داشت: براساس مصوبه نو هیأت دولت، دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت های مرتبط با آنها مشمول تعرفه ها، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع و قانون توسعه صنعت ایرانگردی شدند.

با پیگیری های اجرا شده، بند 14 پیشنهادی این سازمان به آیین نامه اجرایی قانون صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب سال 1370 با موضوع زیر که ابتدا در کمیسیون مالی هیأت دولت مصوب شد و برای تایید نهایی به هیأت دولت فرستاده شد، نهایتا به وسیله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیأت دولت مطرح و تصویب و در تاریخ 1400/12/4 به وسیله معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های ذی ربط ابلاغ شد.

بر این اساس این مصوبه، دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت های مرتبط با آنها مشمول تسهیلات پیش بینی شده در آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی شدند.

هیات وزیران در راستای همسو کردن آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی با قانون موصوف، به منظور برخورداری دفاتر خدمات زیارتی و فعالیت های مرتبط با آنها از تسهیلات پیش بینی شده در این قانون و آیین نامه آن، با الحاق یک ماده به آیین نامه و اصلاح آن موافقت کرد.

بر این اساس، دفاتر خدمات زیارتی و تمام فعالیت های مرتبط با امور حج و زیارت در زمینه ایجاد تأسیسات و ارائه خدمات به منظور برگزاری تورها و سفرهای زیارتی اعم از اعزام ایرانیان به اماکن زیارتی خارج از کشور و بعلاوه ورود زائران سایر کشورها برای زیارت اماکن زیارتی ایران نیز مشمول تسهیلات پیش بینی شده در قانون یاد شده و این آیین نامه می شوند.

دفاتر و شرکت های زیارتی از این به بعد از هر نظر اعم از سوخت، آب و برق، عوارض، مالیات، وام بانکی مشمول تعرفه ها، مقررات و دستورالعمل های بخش صنایع هستند.

منبع: همگردی

به "تازه ترین تصمیم دولت برای شرکت های زیارتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین تصمیم دولت برای شرکت های زیارتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید