تراژدی کرونا در آمریکا

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، گزارش هفتگی کرونا در آمریکا نشان می دهد که در یک هفته گذشته دست کم 22 کودک در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

تراژدی کرونا در آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه، روز دوشنبه هفته جاری (12 مهر ماه)، آموزشگاه متخصصین اطفال آمریکا (APP) گزارش هفتگی خود درباره موارد ابتلا، بستری و فوت بچه ها سراسر آمریکا بر اثر ویروس کووید-19 را منتشر کرد.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن بود که در هفته گذشته دست کم 173 هزار و 469 کودک در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شدند و 22 کودک هم جان خود را از دست دادند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که از زمان همه گیری کرونا در ایالات متحده تا به امروز، دست کم پنج میلیون و 900 هزار کودک در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 520 کودک هم جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته از دست دادند.

نوترین گزارش هفتگی آموزشگاه متخصصین اطفال آمریکا نشان می دهد که تعداد مرگ و میر در بچه ها بر اثر ابتلا به کرونا در هفته گذشته از رقم هفتگی در کل ماه گذشته بالاتر است و تقریباً یک رکورد نو در تمامی دوران همه گیری کرونا به ثبت رسانده است.

طبق این گزارش، آمار مرگ و میر بچه ها بر اثر ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته مربوط به ایالات آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، کنتاکی، مریلند، ماساچوست، می سی سی پی، نیوجرسی، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، تگزاس و ویرجینیا بوده است.

بر اساس این گزارش، ایالات جنوبی آمریکا به علت پایین بودن مقدار واکسیناسیون و لغو کامل تمامی محدودیت های کرونایی، جزء منطقه ها جغرافیایی در آمریکا محسوب می گردد که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی های مرتبط با کرونا در میان بچه ها را به خود تخصیص داده است.

در یک هفته گذشته، پنج کودک بر اثر ابتلا به کرونا در تگزاس جان خود را از دست دادند که در مقایسه با دیگر ایالات، بیشترین آمار محسوب می گردد.

طبق نوترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، دست کم یکهزار و 916 آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در سراسر این کشور به 705 هزار و 374 نفر برسد.

این آمار و ارقام بعلاوه نشان می دهد که در شبانه روز گذشته، دست کم 95 هزار و 756 نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و مجموع مبتلایا به این ویروس در سراسر آمریکا به 43 میلیون و 952 هزار و 159 نفر رسیده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دست کم 235 میلیون و 933 هزار و 77 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان دست کم چهار میلیون و 819 هزار و 542 نفر جان خود را از دست داده اند. تا به امروز 6 میلیارد و 360 میلیون و 17 هزار و 873 دُز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی های مرتبط با این ویروس را در دنیا به خود اختصاص داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "تراژدی کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید