امکان ادامه تحصیل دانشجویان برتر المپیاد علمی پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای دوره دستیاری

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مهمترین جایزه المپیاد علمی پزشکی امکان ادامه تحصیل دانشجویان دکترای حرفه ای در آزمون رزیدنتی قبل از گذراندن طرح به شرطی که دارای معدل بالای 16 باشند اعلام شد.

امکان ادامه تحصیل دانشجویان برتر المپیاد علمی پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای دوره دستیاری

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعت زنانه، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در 6حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت برگزار گشت.

پروین پاسالار رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ابراز خرسندی از برگزاری سیزدهمین المپیاد به صورت حضوری گفت: برخلاف ادوار گذشته، سال گذشته به دلیل شرایط حاد کرونا فقط مرحله گروهی در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم و مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت به صورت حضوری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گشت و چهار رشته دیگر به صورت کاملا مجازی برگزار گشت.

رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد خوشبختانه امسال با تسریع فرایند واکسیناسیون و بهبود شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا و همچنین افزایش امکانات، سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار گشت.

پاسالار با بیان اینکه جوایز برگزیدگان این المپیاد شامل جوایز مادی و معنوی است گفت: مهمترین جایزه این المپیاد، امکان ادامه تحصیل دانشجویان دکترای حرفه ای دارنده مدال طلا و نقره انفرادی و گروهی المپیاد در آزمون رزیدنتی قبل از گذراندن طرح به شرطی که دارای معدل بالای 16 باشند، به صورت مستقیم است.

رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرد سایر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شرکت نماینده در این المپیاد نیز می توانند از تسهیلات ادامه تحصیل بهره مند شوند.

پاسالار گفت: مسئله دیگر، امکان تحصیل همزمان در ارشد رشته آموزش پزشکی است. تمام دانشجویانی که مدال های طلا، نقره و برنز حیطه آموزش پزشکی و طلای سایر حیطه ها را اعم از انفرادی و گروهی دریافت نمایند می توانند از این امکان استفاده نمایند که امتیاز بسیار بالایی هست.

پاسالار رئیس کمیته فنی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: خوشبختانه امسال تغییر مثبتی در فرایند اجرایی این المپیاد ایجاد شده است و برای اولین بار آزمون های مختلف 6 حیطه المپیاد به صورت الکترونیک برگزار گشت. این آزمون ها شامل ویژگی های کلیدی (KF) جورکردنی گسترده (Em)، همخوانی با شرح نامه (SC) پازل، حل مشکل بالینی (CRP) هستند.

وی گفت: المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی بنیانگذار این نوع آزمون ها در حوزه آزمون های تخصصی در کشور است و جا دارد از دبیران 6 حیطه و دبیر علمی المپیاد، جناب آقای دکتر ممتاز منش که به واسطه هماهنگی برای برگزاری الکترونیک و تایید صحت این آزمون الکترونیک زحمات زیادی متقبل شدند و همچنین مرکز سنجش آموزش پزشکی که در تمامی مراحل آزمون به صورت حضوری و مجازی همکاری نمودند قدردانی کنم.

همچنین پاسالار مراتب قدردانی خود را از معاونت آموزشی وزارت بهداشت و تمامی همکاران اجرایی که مساعدت و همکاری های لازم را در این راستا ارائه نمودند گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امکان ادامه تحصیل دانشجویان برتر المپیاد علمی پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای دوره دستیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان ادامه تحصیل دانشجویان برتر المپیاد علمی پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای دوره دستیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید