تقاضا برای آیفون 14 پرو بسیار فراتر از انتظارات اپل رفته است

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده از موسسه تحقیقاتی Trendforce، تقاضا برای گوشی هوشمند آیفون 14 پرو بسیار بیشتر از انتظار اپل بوده است. Trendforce می گوید که سفارش های اپل به تامین کنندگان در ابتدا این بود که 50 درصد از مدل های آیفون 14 یکی از دو مدل پرو باشد، اما اکنون این میزان به 60 درصد افزایش یافته و حتی ممکن است به 65 درصد نیز برسد.

تقاضا برای آیفون 14 پرو بسیار فراتر از انتظارات اپل رفته است

همچنین این شرکت بر این باور است که این آمار تولید و عرضه با تقاضای بسیار کمتر برای آیفون 14 پلاس به تعادل نسبتاً خوبی رسیده است. همه گزارش ها حاکی از تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 هستند و در این بین دو مدل پرو یعنی آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس فروش بسیار بالایی دارند. طبق تازهترین گزارش مینگ چی کو، تحلیلگر باسابقه محصولات اپل، این شرکت از تأمین کننده اصلی خود یعنی فاکس کان خواسته تا تولید آیفون 14 پرو را 10 درصد افزایش دهد.

این تحلیلگر همچنین به فروش بهتر مدل های پرو آیفون 14 نسبت به مدل های غیر پرو نیز اشاره کرده است. این موضوع را همچنین می توان از موجودی فروشگاه های اپل نیز بررسی کرد؛ زیرا بیشتر مدل های پرو آیفون 14 به فروش رفته اند اما مدل های غیر پروی آیفون 14 در تعداد بسیار زیادی در این فروشگاه ها موجود هستند. بر اساس این گزارش منتشر شده، از آیفون 14 پلاس استقبال چندان خوبی نشده و این گوشی هوشمند تازه سری آیفون 14 فروش بسیار کمی را تجربه می کند.

شرکت Trendforce با بررسی داده های زنجیره تأمین اپل به این نتیجه رسیده که تقاضای برای آیفون 14 پرو بسیار بیشتر از آنچه اپل پیش بینی کرده است. اگرچه مدل های پرو آیفون 14 از قابلیت های بسیار پیشرفته ای بهره می برند، اما یکی از عوامل فروش بالای آن ها قیمت مشابه مدل های سال گذشته است که باعث می شود کاربران تقریباً با همان بودجه گوشی های هوشمند سال گذشته اپل بتوانند گوشی های تازه این شرکت را خریداری کنند.

گزارش TrendForce نشان می دهد که نسبت تولید دو مدل پروی سری آیفون 14 از 50 درصد به 60 درصد افزایش یافته و احتمال اینکه این نسبت در آینده به 65 درصد افزایش یابد، بسیار زیاد است. در بررسی های صورت گرفته از سوی تحلیلگران حوزه فناوری بیشتر آن ها بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم این است که گوشی آیفون 14 با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد، ارزش خرید بالایی ندارد که بتوان 100 دلار بیشتر از آیفون 13 699 دلاری برای خرید آن هزینه پرداخت کرد.

این شرکت تحقیقاتی پیش بینی کرده تا سه ماهه اول سال 2023، شرایط اقتصادی فعلی مردم و تمایل کمتر آن ها به پرداخت هزینه های بالا برای خرید گوشی هوشمند، روی فروش محصولات اپل تأثیر نمی گذارد. امسال برای اولین بار بود که اپل تفاوت بین مدل های غیرپرو و پرو را با دادن پردازنده های مختلف به آن ها افزایش داد. طبیعتاً آیفون 14 پرو و پرو مکس به مراتب بهتر از دو مدل استاندارد و پلاس هستند. از یک دوربین اضافه روی پنل پشتی گرفته تا دوربین اصلی بهتر، ظاهر زیباتر، نمایشگر 120 هرتز و… از جمله این موارد هستند که موجب شده فاصله بین دو سری بسیار بیشتر از فاصله بین مدل های پرو و غیر پرو از نسل های قبل شود.

بسیاری از کارشناسان فناوری این اقدام اپل را نشانه ای از این می دانند که این شرکت قصد دارد فاصله بین مدل های پرو و استاندارد را در طول زمان افزایش دهد و این فاصله در نسل های بعدی سری آیفون نیز بیشتر از قبل خواهد بود.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "تقاضا برای آیفون 14 پرو بسیار فراتر از انتظارات اپل رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضا برای آیفون 14 پرو بسیار فراتر از انتظارات اپل رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید