ثبت نام 82 هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/اصفهان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام اینکه از 88 هزار کلاس اولی در استان در حال حاضر بیش از 82 هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام نموده اند، گفت: 10 هزار و 700 کودک در مقطع پیش دبستانی ثبت نام نموده اند.

ثبت نام 82 هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان

شهین جوانی شامگاه (چهارشنبه، 12شهریور ماه) در جمع وبلاگ ساعت زنانه با اشاره به کاهش ثبت نام دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: تا به امروز 10 هزار و 700 کودک در مقطع پیش دبستانی ثبت نام نموده اند که 13 درصد سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی بسیار مهم است، گفت: آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است و یادگیری بسیاری از مسائل در دوره پیش دبستانی اتفاق می افتد تا جایی که بسیاری از کشورها دوره پیش دبستانی را در کشور خود اجباری نموده اند.

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری از اینکه والدین بچه ها نسبت به ثبت نام آنها در دوره پیش دبستانی اقدام نمایند، اضافه نمود: در این دوره پایدارترین اثرات تربیتی با غیرمستقیم ترین شیوه های آموزشی به بچه ها آموزش داده می گردد و تا 10 نمره ضریب هوشی آن ها را افزایش می دهد.

وی همچنین با اعلام اینکه از 88 هزار کلاس اولی در استان در حال حاضر بیش از 82 هزار نفر ثبت نام نموده اند، گفت: تعدادی از دانش آموزان کلاس اولی که هنوز ثبت نام ننموده اند، احتمالا از اتباع خارجی هستند که باید براساس فرایند خاص ثبت نام شوند.

جوانی با قدردانی از زحمات معلمان و مدیران مدارس که جهاد آموزشی را به معنای واقعی عملیاتی نموده اند، گفت: نباید به خاطر مصادیق معدود، همه کوشش ها را زیر سوال ببریم.

وی همچنین به اجرای طرح گویا در دوره پیش دبستانی و خوانا در دوره ابتدایی در 148 مدرسه استان اشاره و اظهار کرد: این طرح اهدافی همچون ارتقا آموزش به همراه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط قرمز، زرد و سفید از 15 شهریور آموزش حضوری و غیرحضوری دانش آموزان آغاز می گردد، گفت: با تغییر شرایط که دانشگاه علوم پزشکی به ما اعلام می نماید برنامه حضور دانش آموزان در مدارس نیز تغییر می نماید.

وی با تاکید بر ضرورت نزدیک شدن دو نهاد خانواده و مدرسه، به ویژه در دوره ابتدایی، گفت: مثلث تربیتی مدرسه، خانواده رسانه برای آموزش موثر آینده سازان کشور باید شکل گیرد.

ثبت نام 99 درصد دانش آموزان استان در سامانه سناد

محمدرضا ناظم زاده، معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این جلسه از آمادگی استان اصفهان برای بازگشایی مدارس اطلاع داد و گفت: 99 درصد دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام شده اند و از پایه اول تا دوازدهم از سال های قبل عقب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه بازگشایی به مدارس ارسال شده و جلسات توجیهی و تبینی برگزار شده، تاکید نمود: نمی توانیم انکار کنیم آموزش مجازی نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، اما در شرایط بحران کوشش می کنیم آموزش با بهترین کیفیت انجام گردد.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ ساعت زنانه، گفت: محتوای مطالب آموزشی سال جاری باتوجه به شرایط خاصی که وجود دارد در وزارت آموزش و پرورش درحال آنالیز است و براساس آنچه در حال برنامه ریزی است احتمالا 20 درصد محتوای کتب خودخوان خواهد بود و 80 درصد محتوای کتب به دانش آموزان ارائه می گردد.

ثبت سفارش کتاب های درسی 96 درصد دانش آموزان

سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان، در این جلسه با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی که در کشور اجرا شده، اعتبارات عمرانی مدرس دو برابر شده، اظهار کرد: البته هزینه ها نیز به همان نسبت افزایش یافته، اما اداره کل نوسازی مدارس استان درحال فعالیت برای احداث، نوسازی و بازسازی فضاهای آموزشی در استان است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای مدارس اوقافی، گفت: طی سه سال گذشته 12 میلیارد تومان بدهی به اداره کل اوقاف استان داریم که کوشش می کنیم با تخصیص اعتبار این بدهی را پرداخت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه 96 درصد دانش آموزان استان ثبت سفارش کتاب های درسی را انجام داده اند، گفت: کتاب های درسی در حال تحویل به مدارس است و روز بازگشایی مدارس کتاب ها به دانش آموزان داده می گردد.

وی با بیان اینکه 479 عنوان کتاب با 7 میلیون و 500 هزار جلد کتاب در استان توزیع شده است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه فعالیت سامانه ادامه دارد، توزیع کتاب کامل انجام می گردد. توصیه می کنم اگر کسی کتاب احتیاج ندارد و از دوستان و اقوام کتاب تهیه نموده، در سامانه ثبت کند که در این صورت قطعا آمار ما از 96 درصد بالاتر می رود.

میرپور با اشاره به اینکه بین 20 تا 30 درصد مدارس استان قابلیت پدال کردن شیرهای آب را دارند، بیان کرد: از این تعداد تا به امروز 30 درصد اجرا شده و پیگیری می کنیم در آغاز سال تحصیلی هم ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت نام 82 هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 82 هزار کلاس اولی در مدارس استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید