خبرنگاران دیپلم افتخار مسابقه نقاشی اسپانیا برای دو کودک ایرانی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران-خبرنگاران- دو عضو کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اردبیل از مسابقه بین المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری کشور اسپانیا دیپلم افتخار دریافت کردند.

خبرنگاران دیپلم افتخار مسابقه نقاشی اسپانیا برای دو کودک ایرانی

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این دوره از مسابقه با موضوع برای دنیای امن تر در سال 2019 برگزار گردید.

بر اساس این خبر از میان 1079 اثر از 25 کشور دنیا آیلین نجفی عضو 11 ساله مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون اردبیل در بخش پوستر پیروز به کسب دیپلم افتخار شد.

هم چنین آنیسا محمدباقرزاده عضو 7 ساله مرکز فرهنگی هنری شماره پنج کانون اردبیل در بخش نقاشی مسابقه بین المللی نقاشی و پوستر بنیاد صلح و همکاری سال 2019 دیپلم افتخار گرفت.

کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در این دوره با 50 اثر نقاشی و پوستر در این رویداد بین المللی شرکت نموده بود.

محمدسعید میرزایی دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون شد

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان با صدور حکمی محمدسعید میرزایی را به عنوان دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون معرفی کرد.

محمدرضا زمردیان بر اساس تجربه ها، توانمندی ها و سوابق محمدسعید میرزایی و بنا بر پیشنهاد مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون، این حکم را صادر نموده است.

زمردیان در این حکم آورده است: یکی از اهداف مهم کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان توجه و تمرکز بر شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و ادبی و ایجاد بستر مناسب برای رشد و پرورش فکری و تخصصی آن ها است از همین رو انجمن های تخصصی کانون به منظور تحقق این هدف مهم تشکیل و تاسیس شده اند.

او اظهار امیدواری نموده است که دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون با استفاده از دانش و تجربیات گذشته خود، بهره گیری از خرد جمعی و توانایی متخصصان کانون و شورای سیاست گذاری انجمن در راستای وظایف محوله و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان متعهد، ارزشی و اخلاق مدار پیروز و موید باشد.

معاون فرهنگی کانون از محمدسعید میرزایی خواسته است تا نسبت به برنامه ریزی محتوایی برای رشد و ارتقا توانمندی مربیان کانون، شناسایی و جذب اعضای نوجوان مستعد توسط انجمن در سراسر کشور، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و پرورش شاعران نوجوان و راهنمایی آن ها در راستای فراوری آثار فاخر، فراهم کردن زمینه ارتباط مربیان و اعضا با چهره های شاخص شعر کشور و تبادل تجربیات و دانش، برنامه ریزی مناسب برای سیر مطالعاتی مربیان و اعضای انجمن ها و معرفی چهره های شاخص انجمن های کشور به جامعه ادبیات و شعر کشور قدم بردارد و کوشش کند تا انجمن شاعران نوجوان فضایی امیدآفرین، خلاق و نوآور در حوزه شعر کشور داشته باشد.

محمدسعید میرزایی شاعر، غزل سرا و دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی است. پیش از این، انجمن شاعران نوجوان در قالب انجمن ادبی کانون پرورش فکری فعالیت می کرد.

آیین انتهای نخستین مهرواره سرود کانون در شبکه امید

آیین انتهای نخستین مهرواره سرود آفرینش کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در شب عید سعید غدیر خم از شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می گردد.

مرحله نهایی و کشوری این مهرواره قرار بود با حضور 8 گروه سرود، نمایش و دو گروه نماهنگ، روزهای 14 تا 16 اسفند 1398 در گیلان برگزار گردد که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد اما مسئولان کانون قصد دارند در آیینی از 10 گروه منتخب این رویداد هنری قدردانی نمایند و بعضی از این آثار را به تماشای مخاطبان شبکه امید بگذارند.

این گروه ها از بین 325 گروه سرود اعضا و مربیان مراکز کانون استان های مختلف کشور و در خلال برگزاری مهرواره های سرود استانی آفرینش در حالی انتخاب شدند که 6هزار نفر در مجموع در این رویداد شرکت نموده بودند.

پیشتر معاون فرهنگی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان درباره برگزاری این مهرواره شرح داده بود: اساس فعالیت انجمن سرود و همچنین مهرواره سرود، تلفیق هنرهای نمایش و سرود است به گونه ای که این دو هنر در کنار همدیگر بتوانند بخشی از محتوای ترانه و سرود را برای مخاطب تصویرسازی نمایند و از این جهت به عنوان یک سبک هنری برای نوجوانان موثر و جذاب باشد.

به گفته محمدرضا زمردیان، نخستین مهرواره سرود آفرینش با عنوان نغمه های روشن فردا و با شعار آینده ساختنی است در دو بخش سرود نمایش و نماهنگ و در دو مرحله استانی و کشوری ویژه نوجوانان دختر و پسر 6 تا 18 ساله عضو مراکز فرهنگی هنری کانون و همچنین گروه های ترکیبی (عضو و مربی) سراسر کشور برگزار گردید.

در این میان کمیته داوری مهرواره متشکل از بهرام دهقانیار، محمود منتظم و عباس محمدی، آثار منتخب استان ها شامل 89 سرود نمایش و 17 نماهنگ را مورد آنالیز قرار دادند و در نهایت 8 گروه سرود نمایش و دو نماهنگ را برای حضور در مرحله کشوری این رویداد غیررقابتی معرفی کردند.

بر همین اساس در بخش سرود نمایش بازی های محلی از کرمان؛ رنگین کمان مهربانی از فارس؛ دنیای قشنگ از یزد؛ فردا را می سازیم از زنجان؛ اشبال کارون از خوزستان؛ خلیج فارس از هرمزگان؛ شهر شقایق از گلستان و دنیای پنهان از گیلان و همچنین دو نماهنگ گیلان زای از گیلان و گردوبازی از کرمان برای حضور در مرحله کشوری انتخاب شده بودند.

بر اساس این گزارش هم اکنون مسئولان برگزاری این مهرواره با همکاری شبکه امید سیمای جمهوری اسلامی تصمیم گرفتند آیینی برای قدردانی از گروه های منتخب این رویداد در رسانه ملی برگزار نمایند.

این آیین ساعت 22:30 روز 17 مرداد 1399 و در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان کانون و برگزارنمایندگان مهرواره، گروه داوران و نمایندگان گروه های منتخب و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و از شبکه امید به صورت زنده پخش خواهد شد.

همچنین فیلم سرودهای گروه های منتخب نیز در خلال همین برنامه برای مخاطبان این شبکه پخش می گردد و مخاطبان این برنامه می توانند بعضی از این آثار را از قاب شبکه امید تماشا نمایند.

مجموعه 10 جلدی قصه گویی بازنشر شد

انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان مجموعه 10 جلدی قصه گویی را برای چندمین مرتبه بازنشر کرد. این مجموعه خواندنی از سوی انتشارات کانون گردآوری شده و مشتمل بر داستان های کوتاه برای گروه سنی 9+ سال (نونهال) است.

قصه گو برای قصه گفتن گنجینه بزرگی در اختیار دارد. اصل کار در هنر قصه گویی خود قصه است. بدون قصه، قصه گو وجود ندارد. اما یک قصه گوی خوب، ماهر، دانا و باحوصله است که می تواند با تشخیص زمان و مکان مناسب و چگونگی ارائه قصه، مستمعین خود را مجذوب سازد.

در هر جلد از کتاب های قصه گویی، پنج تا هفت قصه جالب ارائه شده که در انتها هر قصه، با بیان کوتاهی از پیغام قصه و طرح سؤال هایی، مستمع و خواننده هر چه بیشتر از قصه بهره مند می گردد. تصویرگری های ساده و جذاب این کتاب ها را زهره پریرخ بر عهده داشته است.

این کتاب ها علاوه بر بچه ها برای علاقه مندان به قصه گویی، والدین و مربیان کودک نیز مناسب بوده و قابل خریداری از فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سراسر کشور و فروشگاه های محصولات فرهنگی هنری است.

جلد اول مجموعه قصه گویی در سال 1372 برای اولین بار از سوی کانون منتشر شد و دهمین شماره آن سال 1374 به چاپ رسیده است. هر یک از جلدهای این مجموعه 26 تا 32 صفحه دارند. تا به امروز کتاب های قصه گویی 1 تا 4 به چاپ هشتم، 5، 7، 8 و 9 به چاپ هفتم و 6 و 10 به چاپ ششم رسیده اند.

یادآوری می گردد شمارگان هر یک از کتاب های قصه گویی تا به امروز به 30هزار تا 35هزار نسخه رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دیپلم افتخار مسابقه نقاشی اسپانیا برای دو کودک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیپلم افتخار مسابقه نقاشی اسپانیا برای دو کودک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید