دولت برای تحول در صنایع خلاق عزم جدی دارد، تسهیل صدور مجوز برای فعالان

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه فیروزه، سه شنبه(31 مرداد ماه) با حضور یاسراحمد وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، علی رمضانی، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار گردید.

دولت برای تحول در صنایع خلاق عزم جدی دارد، تسهیل صدور مجوز برای فعالان

احمد وند با تأکید برعزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برطرف مسائل فعالان صنایع فرهنگی و ارزیابی و رصد فعالان این عرصه ازسوی اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی گفت: موضوع صنایع فرهنگی، موضوع مهمی است که دستگاه های مختلف در قبال آن مسئولیت دارند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز توجه ویژه ای به این مقوله دارد؛ بنابراین کوشش است تا در دولت فعلی، صنایع خلاق فرهنگی متحول شوند. برای تحقق این هدف، بحث های نظری و عملی وجود دارد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت کنندگان در برگزاری جشنواره فیروزه به ویژه دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی ادامه داد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این است که ظرفیت فعالان و فراوری کنندگان، ایده پردازان در بخش خصوصی و مردمی، باید خوب شناخته گردد؛ علاوه براین ظرفیت های مجموعه حاکمیت دولت و دستگاه های عمومی برای حمایت، توسعه و رشد صنایع خلاق فرهنگی، احصا گردد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است، ظرفیت های بخش خصوصی و حاکمیتی را به خوبی به یکدیگر متصل کند، تا در نهایت بازار مناسبی از فراوریات با کیفیت شکل بگیرد تا هم فراوری کنندگان خوب در آن منتفع شوند هم مردم از این کالاها و محصولات بهره مند شوند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت فعالان صنایع خلاق در دو بخش خصوصی و حاکمیتی را مؤلفه اصلی در تحقق اهداف در این حوزه دانست و اضافه نمود: امیداریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نقش آفرینی، پیروز باشد، و یاری کند تا شرایط فعالان بهبود پیدا کند. حمایت ها از جنس سرمایه، مجوز ها و امکان ها، آموزش و ارتقا توانمندی است. حمایت ها را باید باهم دیده و برای هرکدام تدبیر کرد.

احمد وند با تأکید بر عزم جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت صنایع خلاق فرهنگی گفت: اداره کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی با نیرو های داخل وزارتخانه و بیرون وزارتخانه انصافا دور هم جمع شدند و عزمی واحد دارند. هنوز در زمینه حمایت های مالی، مجوز ها برای فعالان صنایع خلاق مشکل وجود دارد؛ بعلاوه درباره حامیان سازوکار مناسب هنوز پیش بینی نشده است.

وی نحوه برگزاری اختتامیه جشنواره فیروزه را در برقراری ارتباط و آشنایی سرمایه گذاران و فراوری کنندگان مؤثر ارزیابی کرد و گفت: امید واریم تشکل های حوزه صنایع خلاق منسجم تر و تعداد آن ها نیز افزایش پیدا کند. امید واریم بعد از نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه فیروزه، با همراهی بیشتر فعالان، این نمایشگاه تقویت گردد.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نمود: وظبفه داریم در طول سال و در دبیرخانه جایزه فیروزه، پیگیر مسائل فعالان صنایع خلاق باشیم؛ علاوه بر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگربخش ها از جمله دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، معاونت توسعه و صندوق اعتباری هنر و البته بیرون از وزارتخانه به موضوع صنایع خلاق فرهنگی اهتمام دارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دولت برای تحول در صنایع خلاق عزم جدی دارد، تسهیل صدور مجوز برای فعالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برای تحول در صنایع خلاق عزم جدی دارد، تسهیل صدور مجوز برای فعالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید