ادبیات

کاروانسرای قصر بهرام گرمسار محل آشتی زمین و آسمان شبها است

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کاروانسرای قصر بهرام گرمسار محل آشتی زمین و آسمان شبها است.

10 مهر 1402

مجله چارسوق فرهنگ در مازندران منتشر شد

سردبیر مجله چارسوق فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در ساری، اظهار کرد: بعد از سیر تاریخی نشریاتی مانند روح الامین در بابل، سماوات در ساری و نصایح در آمل، مازندران به تاریخ مطبوعات ایران پیوند خورد.

12 شهریور 1402

دولت برای تحول در صنایع خلاق عزم جدی دارد، تسهیل صدور مجوز برای فعالان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه فیروزه، سه شنبه(31 مرداد ماه) با حضور یاسراحمد وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی...

31 مرداد 1402

کتابخانه سعدی توسعه یابد

به گزارش خبرنگاران در شیراز،محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس و سیدمؤید محسن نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس، به منظور آنالیز راه های همکاری بیشتر، ملاقات و مصاحبه کردند.

9 مرداد 1402

انتشار دانشنامه ابن سینا به 5 زبان، در میان این زبان ها، فارسی به چشم نمی خورد!

ایسنا نوشت: به تازگی دانشنامه ای به نام دانشنامه ابن سینا به وسیله مرکز تمدن اسلامی کشور ازبکستان به پنج زبان مختلف تالیف و تنظیم شده است، در حالی که در میان این زبان ها، زبان فارسی به چشم نمی خورد!

27 تیر 1402

خداست حافظ مصحف به کوری شیطان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، فاطمه نانی زاد در این شعر آورده است:

10 تیر 1402

کتاب دراماتورژی سپید منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، این کتاب به تبیین دیدگاه های ژاک دریدا فیلسوف فرانسوی و شارح فلسفه ساختارشکنی یا دیکانستراکشن در دراماتورژی یا نمایش پردازی می پردازد. دراماتورژی که به عقیده نویسنده این کتاب اصطلاحی مناقشه آمیز در مطالعات تئاتر...

29 خرداد 1402

نقد ها و نمرات فیلم شیمر؛ در جست وجوی میراث مدفون (جشنواره کن 2023)

آلیچه رورواکر کارگردان ایتالیایی با فیلم شیمر به جشنواره کن آمده است فیلمی که در روز پیش از مراسم اختتامیه به نمایش در آمد و یکی از آخرین فیلم های بخش رقابتی جشنواره کن امسال بود.

11 خرداد 1402

هنر طراحی جلد ایرانی ها چشمگیر است

یوگنی ودولاسکین، نویسنده روسی و عضو اتحادیه کتاب روسیه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فضای نمایشگاه کتاب تهران، کاملا محبت آمیز بود؛ افراد بازدید کننده با روی خوش از کتاب های این بخش نمایشگاه دیدن کردند، به گونه ای که احساس کردم در روسیه هستم.

31 اردیبهشت 1402

خودرو مالی پاژ برای وزیر صمت رونمایی شد

پس از مراسم افتتاح خط فراوری پیشرانه ME16 در مگا موتور و رونمایی از کادیلا و شاهین پلاس، مدیران ارشد سایپا و وزارت صمت به مرکز تحقیقات این شرکت رفتند و نمونه اولیه پاژ (خودروی مالی) برای سید رضا فاطمی امین رونمایی شد.

30 فروردین 1402

هفدهمین دو فصلنامه نشانی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، دوفصل نامه نشانی بازتاب فعالیت بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در کشور و حاصل کوشش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می گردد.

16 فروردین 1402

یک پیش بینی ترسناک، هوش مصنوعی و 300 میلیون شغلی که در خطرند!

زومیت نوشت: گلدمن ساکس، شرکت سرمایه گذاری آمریکایی، در یادداشتی تحلیلی از احتمال اثرگذاری هوش مصنوعی بر 300 میلیون شغل خبر داده است.

9 فروردین 1402

خاندان اتحادیه به نوعی امانتدار تاریخ سرزمین خود هستند، خانه اتحادیه بخشی از حافظه جمعی مردم ایران

به گزارش خبرنگاران نشست فضا و حافظه جمعی (مطالعه موردی: خانه اتحادیه همراه بزرگداشت منصوره اتحادیه (نظام مافی) پنجشنبه 11 اسفندماه در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار گردید. دکتر منصوره اتحادیه (نظام مافی)، دکتر سیدمحمد بهشتی، دکتر یاسر جعفری...

12 اسفند 1401

جلسات نقد تخصصی، حلقه مفقوده ادبیات معاصر است

احسان عباسلو در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر تاثیر برگزاری جلسه های نقد کتاب در بهبود شرایط تالیف بیان کرد: امروز جلسات نقد تخصصی، حلقه مفقوده ادبیات ما شده و اگر در محافل ادبی و دانشگاه ها و مراکز فرهنگی چنین جلساتی تشکیل شوند، مضرات فرهنگ، زبان...

7 اسفند 1401

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیماری جانکاه و طولانی اش دقایقی پیش از جهان رفت.

21 بهمن 1401

مجلس: خبرگزاری دولت بر آمارسازی اصرار دارد

خانه ملت، رسانه رسمی مجلس نوشت: با اینکه جداول مربوط به تخصیص بودجه بندی الف تبصره 18 درباره اشتغالزایی در رسانه ها منتشر شده و حاکی از عملکرد صفر دولت در تخصیص این بودجه است، اما خبرگزاری دولتی ایرنا متأسفانه با ادبیات توهین آمیز علیه مجلس شورای اسلامی،...

26 آبان 1401

تفال به حافظ 23 تیر ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

4 مرداد 1401

امکان استفاده از فرمت ویدئو های دیگر با قابلیت Templates اینستاگرام

اینستاگرام در حال آزمایش راه تازهی برای کمک به کاربران برای ایجاد کلیپ های مجذوب کننده تر Reels است. این ویژگی تازه که Templates نام دارد، به کاربران این امکان را می دهد تا از فرمت یک کلیپ Reels دیگر برای تولید ویدئو های تازه خود استفاده کنند.

1 تیر 1401

ایستگاه یازده؛ سریالی پیچیده و مجذوب کننده با فضایی آخرالزمانی

این مینی سریال ده قسمتی بر اساس رمان ایستگاه یازده (2014) از امیلی مندل ساخته شده و از 16 دسامبر 2021 تا 13 ژانویه 2022 پخش شده است. سریال از همان شروع انتها همه چیز را به تصویر می کشد. نوعی آنفلونزای خطرناک شایع شده و بیش از 99 درصد مردم جهان را از بین برده است. همه...

3 اردیبهشت 1401

روزشمار: 19 آذر؛ تأسیس کاخ کرملین در مسکو

در تاریخ نهم دسامبر سال 1840 میلادی، کاخ بزرگ کرملین که یکی از زیباترین ابنیه تاریخی امروزی روسیه محسوب می گردد در شهر مسکو، افتتاح شد.

28 فروردین 1401
تعداد: (43)