خبرنگاران سخنگوی انصارالله یمن: ما کوشش برای برقراری صلح را اثبات نموده ایم

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران - خبرنگاران - سخنگوی جنبش انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده این گروه در نشست استکهلم گفت: ما با ارائه ابتکارات، علاقه مندی خود به صلح را ثابت نموده ایم که آخرین آن چشم انداز سیاسی برای پایان جنگ بود که طرف سعودی به آن بی توجهی کرد.

خبرنگاران سخنگوی انصارالله یمن: ما کوشش برای برقراری صلح را اثبات نموده ایم

محمد عبدالسلام روز چهارشنبه درباره گفت و گو با سفیران کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در توئیتی نوشت: هیات مذاکره نماینده انصارالله به منظور متوقف کردن جنگ و از بین رفتن محاصره یمن علاقه مند به گفت و گو با نماینده سازمان ملل است.

وی اضافه نمود: در این جلسه که با حضور عبدالملک العجری یکی از اعضای هیات مذاکره نماینده انصاالله برگزار گردید، بیان شد که آتش بس انجام نشد و ابتکار عمل عربستان برای سرانجام جنگ در یمن واقعی یا جدی نبوده و این کشور همچنان به بمباران و حملات هوایی خود علیه مردم یمن را ادامه می دهد. حملات زمینی نیروهای متجاوز نیز در جبهه های مختلف متوقف نشده و محاصره یمن افزایش یافته است.

عربستان به همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است و مزدوران آن نقش آفرینی می نمایند.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

اکنون شیوع یروس کرونا و سیل نیز به مسائل مردم یمن اضافه شده و عربستان هیچ توجهی به اعتراض های دنیای در این خصوص ندارد و با حمایت های امریکا به کشتارها و جنایات خود علیه مردم محاصره شده یمن ادامه می دهد.

محاصره دریایی و زمینی یمن موجب کمبود مواد غذایی و دارویی در این کشور شده و بیماری وبا نیز بار دیگر در یمن در حال گسترش است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سخنگوی انصارالله یمن: ما کوشش برای برقراری صلح را اثبات نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سخنگوی انصارالله یمن: ما کوشش برای برقراری صلح را اثبات نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید