خبرنگاران ورود 500 کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، قزوین - خبرنگاران - 500 کمباین از استان های مختلف سال جاری برای یاری به عملیات برداشت غلات در مزارع به استان قزوین آمده اند.

خبرنگاران ورود 500 کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: سال جاری 600 کمباین عملیات برداشت غلات از مزارع کشاورزی استان را انجام می دهند که از این تعداد 500 کمباین مهاجر و 100 کمباین بومی هستند.

وی گفت: با هدف کاهش ضایعات و جلوگیری و همچنین پایین آوردن درصد ریزش کمباین ها نظارت بر برداشت غلات و معاینه فنی کمباین ها توسط کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی زیر نظر کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اجرا شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: با توجه به شروع زمان برداشت محصولات پاییزه غلات و کلزا در سطح استان، لزوم نظارت دقیق بر برداشت و کاهش ضایعات و ریزش کمباین در حین برداشت لازم است.

بابایی کیا اضافه کرد: به منظور افزایش فراوری محصول و تسهیل در برداشت، اقداماتی در زمینه واگذاری نظارت بر امر برداشت و فعالیت کمباین ها انجام و بازدیدهای فنی و کارشناسی به ناظران باتجربه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داده شده است.

وی، آموزش تئوری و علمی به ناظران، تشکیل تیم های نظارت بر برداشت در سطح شهرستان ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی و انجام بازدیدهای مزرعه ای، معرفی کارشناسان تعیین مکانیزاسیون استانی برای هر شهرستان ، تعیین درخواست و افزایش میزان سوخت مورد احتیاج از طرف شرکت نفت برای کمباین ها در زمان فعالیت و درخواست کمباینه ای مهاجر از سایر استان ها و اتحادیه کمباین داران کشور جهت برداشت محصول را از مهم ترین اقدامات این اداره برشمرد.

پیش بینی می گردد سال جاری 330 هزار تن گندم در استان قزوین برداشت گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ورود 500 کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود 500 کمباین مهاجر به قزوین برای برداشت غلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید