در انتخابات آینده آمریکا مردم ناگزیرند به یکی از دو شیطان رای بدهند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران، گروه بین الملل - پیمان یزدانی: بار دیگر کشته شدن یک سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی پلیس آمریکا در حالی که فریاد می زد نمی توانم نفس بکشم، موجی از خشم و اعتراضات را در سرتاسر آمریکا و دنیا به وجود آورد. اقدامی که بار دیگر، نهادینه شدن نژادپرستی در لایه لایه های ساختار سیاسی آمریکا به طور خاص و در دنیا غرب، به طور عام را به نمایش گذاشت.

در انتخابات آینده آمریکا مردم ناگزیرند به یکی از دو شیطان رای بدهند

در این راستا وبلاگ ساعت زنانه گفتگویی را با تامی شرایدن سیاستمدار اسکاتلندی و نماینده سابق مجلس این کشور ترتیب داده که توضیح آن از نظر می گذرد.

*به نظر شما خاتمه این اعتراضات در آمریکا به کجا خواهد رسید و آیا امیدی به تغییر رفتار نسبت به آمریکایی های آفریقایی تبار وجود دارد؟

قتل بی معنی و وحشتناک جورج فلوید اولین نمونه از نژادپرستی و وحشیگری پلیس در آمریکا نبوده و آخرین نیز نخواهد بود. با این حال، گاهی اوقات اتفاقات همزمان با شرایط خاصی رخ می دهند. چه کسی تصور می کرد که مخالفت روزا پارک در دسامبر سال 1955 به تحریم کامل و تغییر نهایی در قوانین تبعیض آمیز تبدیل گردد؟ به نظر می رسد در بسیاری از مناطق ایالات متحده این احساس نسبت به عبارت دیگه کافیه وجود دارد. امیدوارم که یک تغییر اساسی در نژاد پرستی سیستمی ایالات متحده که باعث ترس و نگرانی جامعه این کشور نسبت به این فاجعه شده است بروز پیدا کند.

*به نظر شما چرا ایالات متحده نتوانسته است فرهنگی را که از صدها سال برده داری در این کشور شکل گرفته است از بین ببرد؟

ایالات متحده بر اساس خونریزی، سلطه گری و نژادپرستی بنا شده است. نسل کشی بومیان آمریکایی و به دنبال آن بهره کشی مالی به وسیله برده داری و جنگی که بین سالهای 65-1861 بر سر برده داری صورت گرفت بر تاریخ خشونت آمیز ایالات متحده اضافه کرد.

آمریکا رؤیای بزرگی برای ساختن یک جامعه جدید داشته است اما ذاتاً همواره زورگو بوده است. این کشور در روابط بین المللی قلدری را در پیش گرفته و در مسائل داخلی نیز می توان به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا اشاره نمود.

* به نظر شما دنیا برای یاری به آمریکایی های آفریقایی تبار و از بین بردن نژادپرستی ساختاری در ایالات متحده چه کاری می تواند انجام دهد؟

نژاد پرستی یک سرطان دنیای است که در برخی از کشورها بدخیم تر از سایر کشورها است. آمریکا جز بدترین کشورها در این زمینه است. البته کشورهای دیگری نیز دارای چالشهای اساسی در این رابطه هستند. همکاری بین المللی و همبستگی در مبارزه با نژادپرستی امری اساسی است اما این موضوع احتیاجمند اتحاد افراد محروم و سیاه و سفید در برابر سرمایه داری و بسیاری از نابرابری ها و بی عدالتی هایی که به عنوان یک نظام مالی وجود دارد می باشد. جداسازی طبقه کارگر یک استراتژی بلند مدت ثروتمندان و قدرتمندان در جامعه است.

*کشورهای اروپایی علیرغم اینکه جز اولین کشورهایی هستند که در خصوص مسائل مربوط به حقوق بشر در مناطق دیگر مانند غرب آسیا ابراز نگرانی می نمایند در رابطه با تحولات اخیر در آمریکا سکوت اختیار کردند. نظر شما در این رابطه چیست؟

کشورهای اروپایی به طور جداگانه و به ویژه به وسیله اتحادیه اروپا در مقابل سوءاستفاده آمریکا از حقوق بشر و قوانین بین المللی در سراسر دنیا به طور شرم آوری سکوت اختیار کردند. اعمال تحریم های مالی ایالات متحده شکلی مدرن از تروریسم بین المللی است زیرا با این کار به بافت کشورها و توانایی آنها در فراهم نمودن موادغذایی برای مردمانشان و همچنین تهیه داروهای ضروری حمله می نماید.

در عوض محکوم کردن چنین سرقت سیاسی و زورگویی وحشیانه، اتحادیه اروپا در مواجهه با تعدی ایالات متحده در ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه، سوریه و سایر مناطق مانند تشویق نماینده احساساتی عمل نموده است. بخش اعظم اتحادیه اروپا، به ویژه انگلیس، چیزی غیر از توله سگ های فرمانبردار در برابر تهاجمات ایالات متحده، کودتاهای غیرقانونی و سیاست تحریم های مالی وحشیانه نیستند.

*این تحولات چگونه می تواند بر انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایالات متحده تأثیر بگذارد؟

من هوادار جو بایدن نیستم. او هم از همان قماش کلینتون ها و ریاکاری های بیمارگونه آنها در آمریکا و در سراسر دنیا است. اگر بخواهند از فلسفه مالی نئو لیبرال سرمایه و خصوصی سازی ایالات متحده به نفع افراد ثروتمند و قدرتمند استفاده نمایند، از آزادی و دموکراسی سخن می گویند و در عین حال دولت ها و جنبش های اجتماعی منتخب دموکراتیک را در سراسر دنیا سرکوب می نمایند.

بایدن نماینده طبقه اشرافی است. متأسفانه، برنی سندرز کاندیدای دموکراتها نخواهد بود. این غم انگیز است. گزینه های پیش روی شهروندان آمریکایی در انتخابات ماه نوامبر انتخاب یکی از دو شیطان است. بایدن نیز همانند ترامپ شیطان است که البته من امیدوارم در انتخاب بین بد و بدتر، او رأی بیاورد. ترامپ با اختلاف کمی نسبت به بایدن، بدترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکا است. آمریکایی ها به یک حزب مناسب برای متحد کردن طبقه کارگر سیاه و سفید احتیاج دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "در انتخابات آینده آمریکا مردم ناگزیرند به یکی از دو شیطان رای بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در انتخابات آینده آمریکا مردم ناگزیرند به یکی از دو شیطان رای بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید