رأی موافق مجلس به تفحص از عملکرد خودروسازان و قیمت خودروها

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکتهای خودروسازی در 9 محور موافقت کردند.

رأی موافق مجلس به تفحص از عملکرد خودروسازان و قیمت خودروها

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی را آنالیز نموده و در نهایت با آن موافقت کردند.

علیرضا سلیمی به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص بیان نمود: چرا باید بین قیمت خودرو در شرکتها و بازار این میزان تفاوت قیمت وجود داشته باشد؟ چرا شاهد واگذاری خودرو به افراد ویژه و خاصی هستیم؟ انگار بعضی ها خط فراوری خاصی دارند. چرا باید یک فرد چندین سال در نوبت تحویل خودرو باشد؟. نحوه ثبت نام آن نیز باعث آبروریزی است.

وی در ادامه توضیح داد: چندگانگی در تصمیم گیری ها در بحث قیمت گذاری به وضوح دیده می گردد. وجود زد و بندها و رانتها در این حوزه غیر قابل انکار است و کیفیت محصولها نیز بسیار پایین است، چرا یک شهروند باید پول بالایی بپردازد اما خودرویی با کیفیت پایین سوار گردد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید نمود: انتصابات در خودروسازی ها نیز جای سوال دارد، افراد سیاسی در آن جا چه کار می نمایند؟. بنده در یک شرکت خودروسازی از حضور یک پزشک سراغ دارم مگر یک پزشک در صنعت خودروسازی چه کاری می تواند انجام دهد؟. بعضی از آقایان گویا باید دائم المسئول باشند.

وی در ادامه تاکید نمود: چرا تقاضاها مدیریت شده نیست که واقعی باشد. بحث خودرو مسئله ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد، یکی از حوزه هایی که باید با جدیت بر آن نظارت گردد بحث خودروسازها است. دولت در این حوزه دخالت آشکار دارد و باید در این زمینه جوابگو باشد.

این تحقیق و تفحص در 9 محور مطرح شده است که به توضیح زیر می باشد:

1-آنالیز شرایط توزیع خودرو در مورد کسانی که چندین سال است با واریز پول در نوبت می باشند و هنوز به حقوق قانونی خود نرسیده اند.

2-تصمیم گیری چند گانه در نرخ گذاری

3-آنالیز بهم ریختگی ثبت نام اخیر با توجه به کمبود فراوری و ایجاد صف های طولانی و استفاده نادرست از ابزارهای اجرائی

4-آنالیز شرایط اقتصادی و تخلفات انجام پذیرفته

5-عدم عدالت در ثبت نام و توزیع خودرو

6-وجود رانت و زدوبند و عدم رعایت عدالت در ثبت نامها

7-عدم همخوانی فراوری و توزیع و مصرف و ایجاد مشکل برای مجموعه نظام

8-کیفیت پائین محصولات فراوریی

9-کم توجهی به مدیران متخصص و نخبه در انجام امور

منبع: اقتصادنیوز

به "رأی موافق مجلس به تفحص از عملکرد خودروسازان و قیمت خودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رأی موافق مجلس به تفحص از عملکرد خودروسازان و قیمت خودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید