راهنمای های ساده و مقرون به صرفه برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، داشتن خانه شیک و دکوراسیونی زیبا آرزوی هر کسی است. شاید فکر کنید داشتن دکوراسیون داخلی زیبا مستلزم هزینه زیادی است. دراینجا می خواهیم راهنمای های داشتن دکوراسیون زیبا، بدون تغییرات اساسی و با هزینه کم را برای شما بیان کنیم.

راهنمای های ساده و مقرون به صرفه برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا

فضای اطراف خود را بازنگری و پاکسازی کنید

اولین مرحله برای تغییر دکوراسیون داخلی ، بازنگری کلی فضاست. احساسات را کنار بگذارید و هر چیزی که احساس می کنید به زیبایی فضا، لطمه وارد نموده دور بریزید. اگر به لوازم خود تعلق خاطر، دارید می توانید در پی ترفندهایی باشید که با تغییر کاربری و تغییر در ظاهر، دوباره ازآنها در دکوراسیون بهره ببرید. ایده استفاده ازلوازم کهنه و قدیمی و تبدیل آنها به دکوراتیوهای های تازه، ایده ایی فوق العاده است.

ایده تغییر و جابجایی وسایل و لوازم منزل

یکی از کم هزینه ترین ایده ها برای تغییر در دکوراسیون ، تغییر در چیدمان لوازم است. وقتی مدتی در یک مکان زندگی کردید، چیدمان لوازم برای شما عادی و شاید خسته کننده می گردد. در این صورت شاید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد خرید لوازم تازه است. اما راهکار بهتر، تغییر چیدمان است. نکته ایی که درچیدمان هر فضایی، باید مد نظرداشته باشید، ایجاد تعادل در فضاست. به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون پذیرایی ، حتی اگر فضای بزرگ در اختیار دارید ،باید تعادل در چیدمان را رعایت کنید. نباید در یک قسمت از فضا انبوهی از لوازم و وسایل قرار گرفته و در بخشی دیگر فضای خالی و نامتقارن داشته باشید. منظور از تعادل همواره استفاده از چیدمان کاملاً متقارن نیست. بلکه منظور این است که از نظر بصری در همه ابعاد، تعادل وجود داشته باشد.

تغییرات در ظاهر مبلمان

با هزینه خیلی کم می توانید ظاهر مبلمان خود را عوض کنید. یکی از روشها، استفاده از کاور مبل است. کاور مبل، در طرح ها و رنگ های متفاوت ،دربازار وجود دارد که می توانید متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید. تعویض روکش کوسن ها هم می تواند تاثیر زیادی در ظاهر مبلمان داشته باشد. از رنگهای متفاوت و متناسب با دکوراسیون خود بهره ببرید. یک پیشنهاد دیگر نیز استفاده از شال مبل است که می تواند در محیط های مدرن ظاهری متفاوت به فضا بدهد.

توجه به دیوارها

دیوار ها در زیبایی فضا تاثیر زیادی دارد. ترفند های زیادی برای تغییر در دکوراسیون با استفاده از دیوارها وجود دارد. تغییر رنگ دیوارها، استفاده از کاغذ دیواری و یا پتینه کاری دیوارها می تواند تغییر اساسی در فضا ایجاد کند. اگر در پی تغییرات کم هزینه هستید می توانید از تابلوها ، قاب عکس یا شلف های دیواری بهره ببرید. یک تابلو بزرگ و متناسب با ابعاد فضا و سبک دکوراسیون یاری زیادی به زیبایی فضا می نماید. یا با استفاده میز یا شلف های دیواری می توانید فضایی برای نمایش عکس های خانوادگی ایجاد کنید.

محلی برای تزئینات و وسایل دکوری ایجاد کنید

گاهی در دکوراسیون خود، فضای خالی و کم انرژی دارید. ایده ای که برای این فضا می توانید بهره ببرید، ایجاد میز دکوراتیو است. استفاده از یک وسیله دکوری کوچک آنچنان جذابیتی در فضا ایجاد نمی نماید اما اگر چند وسیله دکوری را در کنار هم قرار دهید، می توانید فضای جذابی را ایجاد کنید. پس با هزینه اندک و حتی استفاده از وسایل قدیمی خود در منزل ،این فضا را ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید از میز و جایگاه های قدیمی استفاده نموده و با قرار دادن تعدادی شمع و وسایل دکوری ،فضایی زیبا را خلق کنید

فضا را درخشان کنید

نور تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد. در خانه های کوچک ، مشکل کمبود نور چشمگیرتر است. به فضای خود نور و چراغ اضافه کنید. گاهی کمی نور می تواند فضای شما را دگرگون کند. استفاده از یک چراغ در بالای وسایل دکوری ،آنها را درخشان تر و زیباتر نشان می دهد. یک لوستر بزرگ و بزرگ در فضا می تواند بسیار زیبا باشد اما همواره و برای همه فضاها جوابگو نیست. گاهی استفاده از تعداد زیادی نورهای پراکنده و یا نقطه ای، آباژورها و یا چراغ های ایستاده یاری بیشتری به زیبایی فضا می نماید.

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون ایده ای است که علاوه بر زیبایی، تاثیر زیادی در روحیه افراد دارد. دنیای صنعتی امروز، ما را از طبیعت دور نموده. استفاده از گل و گیاه باعث می گردد کمی با طبیعت آشتی کنیم و از زیبایهای طبیعت در فضای خود لذت ببریم.

به همه جای خانه توجه کنید

درست است که فضای پذیرایی مهمترین بخش از خانه است اما امروزه فضاها یکپارچه شده و طراحی دکوراسیون آشپزخانه جدایی از فضای پذیرایی نیست. پس هنگام بازنگری فضا، به آشپزخانه نیز توجه داشته باشید. با چند تغییر کوچک در آشپزخانه می توانید ظاهر آن را کاملاً متفاوت کنید. تغییر و تعویض کابینت ها می تواند تاثیر زیادی در ظاهر فضا داشته باشد. اگر در پی تعویض کابینت ها نیستید می توانید رنگ آن را تغییر دهید و یا حتی از برچسب کابینت بهره ببرید. بین کابینتی هم می تواند گزینه مناسبی برای ایجاد تغییر در فضای آشپزخانه باشد.

سیم کشی ها را مخفی کنید

یکی از مشکلاتی که در همه خانه ها وجود دارد وجود کابل ها ست. در همه جای خانه از لوازمی استفاده می کنیم که احتیاج به برق دارد. این کابل ها در فضای خانه ظاهری به هم ریخته و آشفته ایجاد می نماید، بنابراین بهتر است سیم ها را مخفی کنید. برای اینکار می توانید از داکت ها بهره ببرید. با استفاده از سیم جمع کن ها نیز می توانید سیم های خود را دسته بندی نموده و در فضای پشت لوازم، مخفی کنید. سعی کنید کمتر از سیم های سیار بهره ببرید. در صورت استفاده، با ایده های خلاقانه آنها را مخفی کنید. مثلاً می توانید در فضای کتابخانه، جعبه جایگزین یک کتاب ایجاد کنید و سیم های سیار و کابل ها را در آن جایگذاری کنید. در این صورت خیلی از آشفتگی های فضا کم می گردد

از اتاق خواب ها غافل نشوید

تغییر و بازنگری فضای اتاق خواب را هم در برنامه خود قرار دهید. اتاق خواب بخشی از خانه است که زمان زیادی را در آن صرف می کنید. پس حتماً به طراحی آن توجه داشته باشید. برترین کار برای دکوراسیون اتاق خواب این است که شلوغی و آشفتگی آن را کم کنید. وسایل اضافی را خارج کنید و فقط به وسایلی که وجود آن در اتاق احتیاج ضروریست بسنده کنید. از نظم دهنده ها ، شلف ها و قفسه ها در اتاق خواب بهره ببرید و اتاق را از آشفتگی و بی نظمی خارج کنید.

برای تغییرات بیشتر می توانید به سراغ دیوارها بروید. استفاده از رنگ و یا حتی استیکر های برچسبی می تواند فضا را متحول کند. کفپوش ها هم تاثیر زیادی در زیبایی اتاق خواب دارند. اگر دکوراسیون اتاق شما مدرن است، استفاده از یک فرش با طرح مدرن می تواند جذابیت فضا را بیشتر کند. تعویض ملافه ها و روتختی نیز فضا را متحول می نماید.

در انتها

همه این ایده ها و ترفند ها برای تغییر دکوراسیون ، کاربردی و تاثیرگذار است. اما اگر علاقمندید از طراحان حرفه ای یاری بگیرید، خانه معمار سایتی تخصصی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است.

برای برقراری ارتباط مستقیم و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 91014525 - 021 تماس حاصل فرمایید.

منبع: فوت و فن

به "راهنمای های ساده و مقرون به صرفه برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای های ساده و مقرون به صرفه برای داشتن دکوراسیون داخلی شیک و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید