رسانه های کره شمالی: مذاکرات با آمریکا ادامه می یابد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، برای ادامه مذاکرت ثمربخش توافق کرده اند.

رسانه های کره شمالی: مذاکرات با آمریکا ادامه می یابد

به گزارش ایرنا خبرگزاری کی سی ان ای خبرگزاری رسمی کره شمالی و همچنین روزنامه رودونگ سینمون روزنامه حزب حاکم کارگران کره شمالی امروز جمعه در اخبار و گزارش هایی در مورد نتایج نشست دو روزه سران در هانوی، از ادامه مذاکرات رهبران دو کشور در آینده خبر دادند.

آنطور که تلویزیون ژاپن گزارش کرده است روزنامه رودونگ سینمون در صفحات اول و دوم خود، 13 عکس از این نشست سران چاپ کرد که در یکی از آن ها کیم و ترامپ با لبخند در حال دست دادن با یکدیگر هستند.

در این مقاله گفته شده است که دو رهبر درباره مسائل عملی، نظرات سازنده و صریح خود را تبادل کردند تا دوره ای جدید در مناسباتشان گشایش یابد.

در مقاله مذکور آمده است که کیم و ترامپ موافقت کردند برای ترویج و ارتقای غیرهسته ای سازی شبه جزیره کره و توسعه مناسبات دوجانبه مذاکرات را ادامه دهند.

این مقاله می افزاید که کیم از ترامپ به خاطر تلاش های مثبت برای این نشست موفقیت آمیز تشکر کرد و قول داد تا بار دیگر با رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ملاقات کند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز گزارش کرد کیم جونگ اون رهبر عالی کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نشست هانوی تاکید کردند که در آینده به گفت و گوی سازنده ادامه داده و مسائل مورد رایزنی در ملاقات هانوی را حل خواهند کرد.

در این گزارش آمده است رهبران کره شمالی و آمریکا ملاقات دوم را به عنوان فرصت مهمی در تقویت احترام و اعتماد متقابل و پیشبرد روابط دو کشور می دانند دو کشور برای تحقق خلع سلاح هسته ای شبه جزیرۀ کره و توسعه برجسته روابط کره شمالی و آمریکا در آینده تماس ها را نزدیک کرده و برای حل مسائل مورد رایزنی در ملاقات هانوی به گفت و گوی سازنده خواهند پرداخت.

خبرگزاری کره شمالی نوشته است: رهبران دو کشور بر آنند که تلاش ها و اقدامات کره شمالی و آمریکا در آرامش اوضاع متشنج شبه جزیره کره، پیشبرد صلح و تحقق خلع کامل سلاح هسته ای برای ایجاد اعتماد متقابل و بهبود روابط دو کشور اهمیت فراوانی دارد.

با این حال این رسانه ها به ادعا های متفاوت دو طرف نسبت به نتایج نشست سران هیچ اشاره ای نکردند، وزیر امور خارجه کره شمالی امروز جمعه اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در مورد دلایل عدم توافق سران در نشست هانوی را رد کرده بود.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی این ادعای ترامپ که کره شمالی خواهان لغو تمامی تحریم های این کشور بود را نادرست خواند و گفت: کره شمالی در نشست سران فقط خواهان لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بود که در اقتصاد این کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد کرده اند.

وی افزود: در مقابل کره شمالی از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کرد.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در کنفرانس خبری پیش از ترک هانوی گفت: آن ها در اصل می خواستند تحریم ها بطور کامل برداشته شود، اما ما نمی توانستیم این کار را بکنیم، ما باید از این موضوع دوری می کردیم.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روز های چهارشنبه و پنجشنبه به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد، ترامپ این نشست را عصر روز گذشته نیمه کاره رها کرد و ادعا نمود که کره شمالی به دنبال زیاده خواهی بوده است موضوعی که امروز وزیر خارجه کره شمالی آن را رد کرد.

منبع: انتخاب

به "رسانه های کره شمالی: مذاکرات با آمریکا ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های کره شمالی: مذاکرات با آمریکا ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید