اعتراضات گسترده علیه کاپیتالیسم هم زمان با برگزاری اجلاس داووس

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، هم زمان با برگزاری پنجاهمین اجلاس داووس صدها نفر علیه کاپیتالیسم و سیاست های قدرت های جهانی اعتراض کردند.

اعتراضات گسترده علیه کاپیتالیسم هم زمان با برگزاری اجلاس داووس

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه به نقل از روزنامه راینیشن پست آلمان، همزمان با برگزاری پنجاهمین اجلاس داووس اعتراضات گسترده ای در این شهر سوئیس برگزار گردید.

این اعتراضات از طرف فعالان اجتماعی برگزار گردید و معترضان خواستار لغو مجمع اقتصاد دنیای و حمایت بیشتر از آب و هوا شدند و به کاپیتالیسم اعتراض کردند.

صدها نفر روز گذشته در داووس علیه کنفرانس اقتصاد دنیای تظاهرات کردند. یک سخنگو و سازمان دهنده این اعتراضات گفت که ما هیچ انتظاری از این مجمع اقتصاد دنیای نداریم و تنها خواستار لغو آن هستیم.

معترضان گفتند که اعضای مجمع اقتصاد دنیای دنیا را به سمت شرایط فاجعه باری راهنمایی نموده اند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان فردی خودخواه و منکر مسائل آب و هوایی نشان داده می شد. به گفته پلیس این اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار گردید.

یکی دیگر از سازمان دهندگان این اعتراضات هم در سخنانی گفت که امروز داووس توسط قدرتمندانی اشغال شده است که از طریق دیوارها و محافظان امنیتی حفاظت می شوند؛ این در حالی است که صدها نفر در واقع احتیاج به محافظت در برابر کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری دارند.

پنجاهمین اجلاس نشست سالانه داووس در روزهای 21 تا 24 ژانویه (اول تا 4 بهمن ماه) برگزار می گردد.

در پنجاهمین نشست داووس 2800 نفر شرکت خواهند کرد. رهبران و سران 53 کشور دنیا نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سخنرانان اصلی نشست مالی سال جاری داووس بود که به گفته بسیاری ناظران سخنانش سراسر خودستایی و تعریف و تمجید از دستاوردهای خود بود.

سخنان دونالد ترامپ عمدتاً ناظر بر شرایط مالی آمریکا بود و خطاب به مردم آن کشور ایراد شد. ترامپ روز سه شنبه اول بهمن از رونق بی نظیر مالی آمریکا و کاهش بی سابقه نرخ بیکاری در این کشور سخن گفت و مدعی شد که عملکرد قوه قضائیه و دموکراسی حاکم بر این کشور می تواند الگویی برای همه دنیا باشد.

بی ثباتی سیاسی در خاورمیانه، اوضاع لیبی و همچنین تغییرات اقلیمی از محورهای نشست این دوره اجلاس داووس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعتراضات گسترده علیه کاپیتالیسم هم زمان با برگزاری اجلاس داووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات گسترده علیه کاپیتالیسم هم زمان با برگزاری اجلاس داووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید