رهبر انقلاب حتی مخالف تغییر اسم فیلم مارمولک بودند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، نظر مبسوط و کامل رهبر انقلاب، در زمان قبل از نمایش عمومی فیلم مارمولک، به اطلاع ما رسید که علی رغم درخواست وزیر وقت ارشاد برای انجام پاره ای اصلاحات، ایشان فرموده بودند که نیازی نیست حتی در باب تغییر اسم اثر، ایشان فرموده بودند که لزومی ندارد.

رهبر انقلاب حتی مخالف تغییر اسم فیلم مارمولک بودند

منوچهر محمدی، تهیه نماینده فیلم سینمایی مارمولک، پیرو اظهارات اخیر رهبر انقلاب در خصوص این فیلم، یادداشت ذیل را قرار داد که در ادامه آن را از نظر می گذرانید:

به نام خدا؛ فرمایشات اخیر مقام رهبری، که در مستندی به نام غیررسمی انتشار یافت و نشر آن ابعاد گسترده ای پیدا کرد، در بخشی از آن که به حسن ظن ایشان، به فیلم سینمایی مارمولک برمی گشت برای بنده تازگی نداشت. نظر مبسوط و کامل ایشان، در زمان قبل از نمایش عمومی فیلم مارمولک، به اطلاع ما رسید که علی رغم درخواست وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام پاره ای اصلاحات، ایشان فرموده بودند که نیازی نیست حتی در باب تغییر اسم اثر، ایشان فرموده بودند که لزومی ندارد و اظهارات محبت آمیز دیگری که جای گفتن و بنای گفتن نیست. البته برای من، تردیدی در هوشمندی نگاه هنرمندانه و هنرشناس ایشان وجود ندارد. در مصادیق اگر بخواهم عرض کنم اگر نبود این نگاه هوشمندانه، فیلم های سینمایی از کرخه تا راین، بازمانده، زیر نور ماه، طلا و مس هیچ گاه روی پرده نمی رفت و کماکان در توقیف می ماند.

در این سالیان من سکوت اختیار نموده ام و در این باب سخنی نگفته ام. هنوز هم ترجیح می دهم سکوت کنم و به توضیح جزئیات نپردازم. اما به گمانم اصحاب رسانه اگر تعهدی نسبت به فرهنگ و هنر کشور و هنرمندان احساس می نمایند، باید سراغ کسانی بروند اعم از مکَلا و روحانی، مسئول و غیرمسئول که آنچه نباید درباره فیلم مارمولک گفتند و کردند و از هیچ تهمت و افترایی دریغ نکردند. کسانی که بی آنکه دانش و هوشمندی و شناختی از زبان هنر و سینما داشته باشند، هر اثر متفاوتی را به چوب تکفیر می نوازند. تلخی دردناک این ماجرا زمانی بیشتر می گردد که روز دوم نمایش پانزده روزه فیلم مارمولک، چهار حکم جلب سیار از چهار دادگاه انقلاب، حکم ارتداد، حکم انتساب به سرویس های امنیتی خارج از کشور از سیا و موساد و قرارگاه اشرف برایم صادر شد. اصحاب فرهیخته و متعهد رسانه، می گردد اکنون سراغ این آقایان بروید و ببینید آیا همان نظر را دارند یا به مصلحت، تقیه می نمایند. من داد خویش از این ظلم آشکار را به آن جهان می برم.

ولله العاقبته الامور؛ منوچهر محمدی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رهبر انقلاب حتی مخالف تغییر اسم فیلم مارمولک بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر انقلاب حتی مخالف تغییر اسم فیلم مارمولک بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید