روایت حناچی از آشفتگی آخرین منطقه تهران ، آخرین فرصت های تهران بود اما سنگین زیر بار رفت

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، شهردار تهران با انتقاد از بارگذاری های سنگین در منطقه 22، گفت: اتصال مترو به منطقه در اولویت برنامه های شهرداری تهران است.

روایت حناچی از آشفتگی آخرین منطقه تهران ، آخرین فرصت های تهران بود اما سنگین زیر بار رفت

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری در منطقه 22 تهران، گفت: منطقه های 22 و 21 آخرین مناطقی هستند که طبق طرح جامع به پهنه شهر تهران پیوستند؛ منطقه 21 حدود سال 82 و منطقه 22 هم بعد از 86 عملا به شکل سنگین زیر بار رفت. هر دو در طرح جامع اول و دوم تهران دیده شده بودند ولی این اتصال و واگذاری به تعویق افتاده بود. بعد از 86 اتفاقی که در این منطقه افتاد موضوعی است که بعدها باید درباره آن بنویسیم و تحلیل کنیم که چرا این اتفاق برای آخرین فرصت های تهران افتاد و این منطقه به این شکل درآمد.

وی اضافه کرد: این بخش ها آخرین فرصت های باقی مانده برای تهران هستند و قبلا در این منطقه استادیوم آزادی، باغ گیاه شناسی آزادی و خرگوش دره و دو پروژه عظیم ایران مال و هزار و یک شب اجرا شده بود، به هر صورت طرح تفصیلی در توسعه این منطقه مورد بی مهری قرار گرفت.

حناچی به افتتاح قطعه یک بزرگراه تهران - شمال اشاره کرد و گفت: قبل از آغاز سال جدید، افتتاح بزرگراه تهران - شمال را داریم که ما هم تلاش می کنیم این پروژه افتتاح گردد؛ با افتتاح این قطعه فاصله منطقه 22 تهران با شهرستانک به 30 دقیقه کاهش خواهد یافت.

شهردار تهران در ادامه به دریاچه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های طرح تفصیلی برای منطقه 22 تهران همین دریاچه است. سالانه در فصل زمستان آبگیری دریاچه را آغاز می کنیم و تصفیه خانه عظیمی این آب را با کیفیت نگاه می دارد؛ همکاران تلاش می کنند این آب از طریق رودخانه کن جریان بیابد و ایستا نگردد.

وی تاکید کرد: منطقه 22 آخرین ذخایر طبیعی را به خود اختصاص داده است، دلیلش به مسائل زمین شناسی برمی گردد. جالب است که بدانید منطقه 22 کم آب ترین منطقه تهران است و سطح آب های زیرزمینی آن به شدت پایین است.

شهردار تهران با بیان این که تلاش می کنیم از ظرفیت ها برای حل مسائل این منطقه استفاده کنیم گفت: یکی از مسائل این منطقه ایجاد بارگذاری بیش از حد در سطوح مسکونی است. اگر شهروندان در همه برج های در حال ساخت در این منطقه ساکن شوند مسائل، بیشتر خود را نشان می دهد، چون خدمات محلی به اندازه ساختمان ها توسعه نیافته است و پروژه هایی که امروز افتتاح شد برای افزایش خدمات در این منطقه است تا این منطقه از آشفتگی رها گردد.

حناچی به پروژه های نیمه کاره شهر تهران اشاره کرد و گفت: تا سرانجام سال بیشتر پروژه های بزرگ باقی مانده افتتاح می گردد، پروژه زیرگذر گیشا، مرکز همایش های رازی در کنار برج طغرل، خانه اتحادیه و کمربندی شهید رستگار هم به مراحل آخر رسیده است و فرصت فراهم می گردد که نسل جدیدی از پروژه ها با هدف توسعه قلمروی عمومی طراحی گردد و امیدوارم پروژه های جدید مورد رضایت مردم باشد.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها، حاصل یک مسابقه در پهنه جنوبی دریاچه خلیج فارس است که اتصال پیاده و دوچرخه به از دریاچه به پارک چیتگر را با نگاه معمارانه فراهم و پهنه جنوبی دریاچه را بهتر می کند.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از مسائل مغفول در منطقه 22 اتصال منطقه به شبکه مترو است. از خط 9 و 10 این اتصال برقرار می گردد و همچنین اتصال خط 10 به سرانجامی خط 6 که نزدیک ترین خط در حال حاضر به منطقه است در دستور کار واقع شده است. به هر حال اتصال این منطقه به مترو در اولویت اقدامات شهرداری است. اگر خدمات این چنینی ایجاد نگردد و نیازهای محلی مردم به طور کامل تامین نگردد افراد مجبور می شوند از خودروی شخصی استفاده کنند و این کار به صلاح هیچ کس نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "روایت حناچی از آشفتگی آخرین منطقه تهران ، آخرین فرصت های تهران بود اما سنگین زیر بار رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت حناچی از آشفتگی آخرین منطقه تهران ، آخرین فرصت های تهران بود اما سنگین زیر بار رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید