فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، درباره فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیاز های ویژه اظهار کرد: فرایند بازگشایی مدارس به صورت اقتضایی و با اختیار به منطقه ها انجام می شود که طبق دستورالعمل های ابلاغ شده مدارسی که دارای جمعیت کمتر از 50 نفر بودند برای گروه های آسیب بینایی شنوایی و ناتوان و ناتوان ذهنی در کلاس های 6 نفره برپا شده اند.

وی ادامه داد: برای طیف دانش آموزان اتیسم و چند معلولیتی در گروه های سنی 2-3 نفره کلاس های حضوری برگزار گشت و اگر تعداد دانش آموزان بیشتر باشد کار به صورت گروه بندی شده دنبال می شود آموزش و پرورش استثنایی از سایر مدارس با رعایت تمام برنامه های بهداشتی به تدریج حضوری خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات لازم برای آموزش مجازی دانش آموزان با نیاز های ویژه در نظر گرفته شده است، گفت: دانش آموزان می توانند با امکانات موجود از آموزش های بستر مجازی و به ویژه شاد بهره مند شوند.

وی افزود: از اول آبان ماه هم برای دانش آموزان نابینا نرم افزار گویا ساز آماده خدمت رسانی است همچنین از اول مهر هم نسخه نو شبکه شاد امکان مصاحبه های گروهی در کلاس را برای دانش آموزانی که با آسیب بینایی روبرو هستند، فراهم کرده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به موضوع واکسیناسیون هم اشاره و اظهار کرد: تا به امروز 95 درصد معلمان استثنایی دانش آموزان هم در اولویت واقع شده است که در حال انجام است.

وی یادآوری کرد با توجه به تمهیدات اجرا شده آمادگی برای آموزش حضوری دانش آموزان با نیاز های ویژه فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند بازگشایی مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید