سرقت اطلاعات بانکی 200 شهروند توسط دکه روزنامه فروشی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، خبرنگاران/البرز فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که با شیوه فروش روزنامه در یک دکه اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی 200 نفر از شهروندان نموده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

سرقت اطلاعات بانکی 200 شهروند توسط دکه روزنامه فروشی

سردار عباسعلی محمدیان با اعلام این خبر اعلام کرد: اخیرا تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز مراجعه و اعلام داشتند در حالی که کارت بانکی آ ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها انجام شده است.

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، وی با بیان این که بلافاصله آنالیز موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا نهاده شد، اضافه کرد: در آنالیز های اولیه تعیین شد که برداشت از حساب مال باختگان به صورت اینترنتی نبوده و به صورت فیزیکی به وسیله دستگاه پوز از کارت نامبردگان خرید طلا در استان های مختلف انجام شده، که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال باختگان به وسیله دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: در ادامه تحقیقات تعیین شد که همه مال باختگان در یک بازه زمانی تعیین از یک دکه در مناطق مرکزی کرج اقدام به خرید نموده و از آن طریق کارت بانکی شان کپی شده است.

این مقام انتظامی توضیح داد: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی ابتدا هویت یکی از متهمان را شناسایی و سپس با زیر نظر قرار دادن او تعیین شد که نامبرده به همراه یک نفر از همدستانش برای مدتی کوتاه یک دکه در شهر کرج را اجاره نموده و پس از کپی برداری از کارت بانکی شهروندان، دکه را تحویل داده اند.

سردار محمدیان اظهار کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرهای فردیس و ملارد، ماموران با هماهنگی مقام قضائی در دو عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یک دستگاه اسکیمر و 200 کارت بانکی کپی برداری شده کشف کردند.

وی با بیان اینکه متهم اصلی پرونده اخیرا به دلیل کلاهبرداری اسکیمری دستگیر و روانه زندان شده بود، اظهار داشت: با این وجود نامبرده با قرار وثیقه از زندان آزاد و مجدداً به کلاهبرداری از شهروندان پرداخته است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که ارزش کلاهبرداری این باند حدود 13 میلیارد ریال برآورد شده، یادآور شد: کوشش برای شناسایی مال باختگان این پرونده ادامه دارد.

سردار محمدیان در خاتمه از شهروندان درخواست کرد حین خرید به هیچ وجه رمز کارت بانکی شان را در اختیار فروشندگان قرار نداده و رمز کارت بانکی را خودشان وارد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرقت اطلاعات بانکی 200 شهروند توسط دکه روزنامه فروشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت اطلاعات بانکی 200 شهروند توسط دکه روزنامه فروشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید