سامسونگ متهم به نقض مالکیت پتنت می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، یکی از عظیم ترین تولیدکنندگان نقاط کوانتومی از سامسونگ به دلیل نقض مالکیت فکری شکایت کرد.

سامسونگ متهم به نقض مالکیت پتنت می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ساعت زنانه، شرکت نانوکو (Nanoco) از سامسونگ برای نقض مالکیت فکری خود شکایت کرد. نانوکو یکی از شرکت های قدرتمند در حوزه فناوری نانو است که پتنت های مختلفی در بخش تلویزیون های حاوی نقاط کوانتومی موسوم به QLED را به ثبت رسانده است.

QLED یا همان دیود های نشر نور نقاط کوانتومی یک فناوری جدید در حوزه ساخت تلویزیون است که از زمان عرضه در سال 2015، توجه زیادی را به خود جلب نموده است. استفاده از این فناوری می تواند کیفیت تصویر را بهبود دهد.

نقاط کوانتومی بلور هایی نانومقیاس هستند که می توانند رنگ و روشنایی LCD ها را بهبود دهند. QLED برند اختصاصی است که سامسونگ برای توصیف تلویزیون های حاوی نقاط کوانتومی استفاده می نماید.

در دادخواست شرکت نانوکو ادعا شده که سامسونگ 5 حق ثبت اختراع این شرکت را نقض نموده است که این پتنت ها مربوط به توانایی رزین و سنتز نقاط کوانتومی می گردد.

نانوکو یک شرکت بریتانیایی بوده که ادعا می نماید سامسونگ به صورت عمدی حق ثبت اختراعات این شرکت را نقض نموده است و باید برای این نقض حق ثبت اختراع، جریمه پرداخت کند.

هیئت مدیره شرکت نانوکو می گوید که این شرکت به دنبال دفاع از دارایی های خود است. در صورت موفقیت، این دادخواست می تواند صد ها میلیون دلار، اگر نه میلیارد ها دلار، از درآمد سامسونگ را کاهش دهد.

سامسونگ در سال 2019 بیش از 5 میلیون QLED را به فروش رسانده است. این شرکت عظیم ترین فروشنده تلویزیون در دنیا است و به تازگی گفته است که به دنبال بیش از نصف بازار دنیای تلویزیون های 8 K است.

کریستوفر ریچارد از شرکت نانوکو می گوید: نانوکو سابقه همکاری با شرکت سامسونگ را در توسعه فناوری های مبتنی بر نقاط کوانتومی دارد. بنابراین، ما از این که دیدیم سامسونگ همکاری خود را متوقف نموده و بدون مجوز از فناوری ما استفاده می نماید، ناامید شدیم.

بعضی معتقدند که این دادخواست یک بازی مدیریتی است تا سامسونگ را وارد به پذیرش شکست کند و در نهایت سامسونگ مجبور به خرید نانوکو گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سامسونگ متهم به نقض مالکیت پتنت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ متهم به نقض مالکیت پتنت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید