چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، آلودگی آب های شهری که ناشی از مواد شیمیایی حل شده در خاک های زیر زمینی هستند، باعث میشوند که آب آشامیدنی لوله کشی نیز از خطرات آن متاثر شده باشد و کیفیت آب آشامیدنی مورد احتیاج بدن انسان در حالت استاندارد نباشد. این یعنی نیترات، نیتریت، فلوراید، آرسنیک، آهک، آلومینیوم و بسیاری از ذرات مضر در آب لوله کشی وجود دارند که به درستی و در حالت استاندارد سلامت بدن انسان تصفیه نمیشوند به همین جهت این سوال پیش می آید که چه دستگاه تصفیه آبی برای منزل میتواند آب آشامیدنی مصرفی روزانه را در برترین کیفیت در اختیار قرار دهد.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

به همین جهت برندهای معتبر و متفرقه زیادی در بازار ایران عرضه و به فروش میرسند که و ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی روز به روز در حال افزایش است.در این مقاله به شما توضیح داده میگردد که برترین مدل های آب تصفیه کن خانگی کدام هستند و راهنمای خرید آب تصفیه کن تایوانی اصل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ضرورت استفاده از آب تصفیه کن خانگی

میکروب ها و باکتری ها و فلزات سنگین محلول در آب آشامیدنی متوانند موجب بیماری های خطرناک و در بسیاری از موارد جبران ناپذیر برای سلامت بدن انسان شوند. انسان در طول روز به حداقل 8 لیوان آب آشامیدنی سالم احتیاج دارد تا هم بتواند یک بدن هیدراته و سر حال داشته باشد و هم املاح معدنی مفیدی که در طول روز به اندازه های مختلف به آن احتیاج دارد را تامین نماید. نوشیدن آب سالم و عاری از هرگونه مواد مضر رابطه مستقیم با افزایش سطح ایمنی بدن انسان و در نتیجه افزایش سلامت دارد.

با این وجود آب لوله کشی شهری به علت وجود ذرات محلول بیماری زا برای بدن انسان مضر بوده و موجب سنگ کلیه، کاهش اکسیژن خون، آلزایمر زودرس و حتی ریزش مو و چروک شدن پوست بدن نیز گردد.

سیستم تصفیه شهری تا حدی آب آشامیدنی را تصفیه مینماید اما حذف نیترات و نیتریت و آرسنیک و آلومینیوم و بسیاری از مواد محلول در آب که کوچکتر از 0,0001 میکرون هستند به علت هزینه های زیاد در وسعت شهری امکان پذیر نیستند و نمیتوان از یک تصفیه خانه شهری انتظار حذف املاح مضر را به طور کامل داشت. به همین جهت استفاده و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی میتواند یک گزینه جایگزین برای این مورد باشد. استاندارد های لازم در تصفیه آب آشامیدنی در یک دستگاه اسمز معکوس اورجینال وجود دارد که میتواند کیفیت آب آشامیدنی را طبق استاندارد جهانی بهداشت nsf و گواهی بین المللی آب آشامیدنی water quality افزایش دهد. گفتنی است که املاح بسیار ریز موجود در آب آشامیدنی با جوشاندن از بین نخواهند رفت و تنها یک غشای اسمزی که برترین روش تصفیه آب آشامیدنی در جهان محسوب میگردد میتواند این امر را به طور کامل انجام دهد.

بنابر این در جهت کاهش سختی آب و املاح مضر و بعلاوه در اختیار داشتن آب سالم و پاکیزه عاری از مواد و املاح آلوده، تنها راه موجود استفاده از دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مینروا Minerva میباشد. دستگاه های اسمز معکوس ابتدا رسوبات بزرگتر از 5 میکرون را از آب جداساز مینمایند و سپس، میکروب ها، ویروس ها، مواد شیمیایی نظیر نیترات و کلر و کلرامین و فلزات سنگین را به پساب فاضلاب راهنمایی مینمایند تا مولکول آب عاری از املاح مضر در اختیار شما قرار گیرد. یک آب تصفیه کن خانگی، خطر ابتلا به سرطان را نیز میتواند با بهره گیری از فیلتر قلیایی نماینده آب آشامیدنی و با حذف املاح سرطان زا کاهش دهد و به صفر برساند تا سختی آب آشامیدنی مورد احتیاج بدن در حالت استاندارد قرار گیرد.

هم چنین به علت مواد مضر آب، طعم آن نیز همواره رو به تلخی و گاها مزه فلز می دهد اما این دستگاه می تواند این طعم و بوی نا مطبوع را حذف کند و آب گوارا در اختیارتان قرار دهد. سیستم تصفیه شهری برای ضد عفونی و گند زدایی کردن اب از کلر استفاده می نماید. وجود این ماده سمی در آب باعث بیماری هایی مثل مسائل قلبی و عروقی و مسائل تنفسی مثل آسم می گردد. دستگاه تصفیه آب از ورود این مواد نیز به آب جلوگیری می نماید. هم چنین دیگر احتیاجی به خرید بطری های آب معدنی نخواهید داشت و در هزینه های خود در بلند مدت صرفه جویی خواهید کرد. با آب تصفیه شده علاوه بر این که آبی سالم برای نوشیدن دارید، برای پخت و پز و شستن میوه ها و سبزیجات نیز می توانید از آن بهره ببرید.

برترین مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی

برترین مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی، از دستگاه های تایوانی بازار ایران هستند که پرفروش ترین برند آن تصفیه آب مینروا تایوان Minerva میباشد که در چهار مدل اصلی 6 مرحله ای معدنی ساز مینروا، 7 مرحله ای یونیزه قلیایی نماینده مینروا، 8 مرحله ای فرابنفش لامپ یو وی دار مینروا و 8 مرحله ای اکسیژن ساز مینروا عرضه میگردد.

تصفیه آب هشت مرحله ای اکسیژن ساز مینروا Minerva Ro8-O2plus کامل ترین مدل از میان چهار مدل دیگر میباشد، البته مدل یو وی دار تنها برای آب چاه خانگی مورد استفاده قرار میگیرد. عملکرد کلی آب تصفیه کن اکسیژن ساز مینروا در هر هشت مرحله با سیستم اسمز معکوس ro است که جدیدترین تکنولوژی برای تصفیه آب آشامیدنی میباشد و به توضیح زیر است :

فیلتر مراحل اول دوم سوم مینروا : فیلتر اول پلی پروپیلن، با حذف رسوبات بزرگ شن و ماسه و گل و لای و زنگ لوله موجود در آب لوله کشی را تصفیه میکند و در مراحل دوم و سوم کربن اصلاح شده فعال یا کربن اکتیو گرانول تعبیه شده تا مواد شیمیایی نظیر فلوراید و کلر را به همراه مواد جانبی این املاح همانند کلرامین از مولکول آب جذب نمایند. فیلترهای پایین آب تصفیه کن مینروا هر چهار الی شش ماه احتیاج به تعویض دارند و زمان سرویس آنها فرا میرسد و اصطلاحا به آن فیلترهای یک دو سه پیش تصفیه نیز گفته میگردد.

فیلتر ممبران اسمز معکوس : فیلتر ممبران دستگاه در مارک فیلمتک Filmtec سیزده لایه ریزبافت عرضه میگردد که برترین مارک ممبران در جهان میباشد و توانایی کاهش سختی و حذف املاح مضر آب لوله کشی شهری تا یک ده هزارم میکرون را داراست و طبق استاندارد جهانی بهداشت سختی آب آشامیدنی را تا عددی بین 30 الی 90 بسته به منطقه سکونت شما کاهش میدهد.

فیلتر پست کربن خطی یک فیلتر آب شیرین کن خانگی محسوب میگردد که بو طعم و رنگ آب آشامیدنی را بهبود میدهد و در مرحله ششم فیلتر مینرال معدنی ساز املاح مفید مورد احتیاج بدن انسان را در آب تصفیه شده حفظ میکند تا آب تلخ نگردد و سختی آب تصفیه شده نیز بیش از حد استاندارد کاهش پیدا نکند.

فیلتر هفتم قلیایی نماینده آب آشامیدنی است که علاوه بر جلوگیری از مضرات آب اسیدی و جلوگیری از کاهش پی اچ ph آب به زیر عدد 7 ، آب تصفیه شده را به صورت قلیایی 7.5 الی 8.5 نگهداری میکند تا از فواید آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی قوی آن بهره مند شوید. در مرحله هشتم فیلتر آنتی باکتریال اکسیژن ساز با افزایش سطح اکسیژن آب تصفیه شده باکتری های مضر آب را به طور کامل تصفیه مینماید و فیلتر اکسیژن ساز در دستگاه های تایوانی اصل مینروا به O2PLUS مشهور است که نام مدل هشت مرحله ای نیز میباشد.

نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب

اولین تکته ای که در راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر داشته باشید نوع کاربری دستگاه و میزان آبی که احتیاج دارید است. دستگاه های خانگی نست به دستگاه هایی که در شرکت ها و یا مجتع های مسکونی استفاده می گردد مخزن کوچکتری دارند بنابراین ابتدا باید مناسب با حجم آب و محلی که سکونت دارید دستگاهتان را انتخاب کنید.

به تعداد فیلتر های دستگاه توجه کنید. هر چه تعداد فیلتر ها بیشتر باشد آلاینده های بیشتری نیز تصفیه خواهند شد.

برند دستگاه نیز بسیار مهم است. دقت داشته باشید که برند معتبری باشد مثل مینروا، سافت واتر و سی سی کا که در ایران بسیار شناخته شده و معتبر هستند.

حتما برای خرید به نمایندگی ها و فروشندگان معتبر مراجعه نمایید. از آن ها مشاوره خرید بخواهید تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را برای خود انتخاب کنید. قبل از خرید نیز حتما از گاراتی و خدمات پس از فروش آن نیز اطمنان حاصل نمایید. دستگاه های تقلبی و فیک مشابه برند های تایوانی با قیمت کمتری نسبت به اورجینال آن در بازار به فروش می رسد و تنها علت آن استفاده از متریال های بی کیفیت و نا مرغوب است. برترین برند های دستگاه تصفیه آب دارای چندین گواهی نامه بین المللی نیز هستند از جمله گواهینامه NSF مربوط به بنیاد ملی بهداشت، گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا، گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب، گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است و استاندارد CE اروپا. شما در پی کیفیت باشید و نه قیمت مناسب تر. دستگاه تصفیه آب با سلامتی شما سر و کار دارد بنابراین حتما در خرید خود نهایت دقت را به کار ببرید تا خیالتان بابت آبی که می نوشید راحت باشد.

منبع: فوت و فن

به "چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید