سریع ایکس رکورد شکن 2023؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، بازار های بین المللی مدت ها است که کلید موفقیت مجموعه فیلم های سریع و خشمگین بوده اند و این امر با نمایش فیلم دهم بار دیگر ثابت شد.

سریع ایکس رکورد شکن 2023؟

به گزارش مهر، فیلم دهم از مجموعه فیلم های سریع و خشمگین با نام سریع ایکس کارش را با فروش 251.4 میلیون دلاری از نمایش در 84 بازار بین المللی خارج از آمریکای شمالی آغاز کرد تا بزرگترین افتتاحیه بین المللی سال 2023 را به نام خود کند.

سریع ایکس در آمریکای شمالی هم 67.5 میلیون دلار فروخت و به این ترتیب از زمان اولین نمایش در سینما ها که از آخر شب چهارشنبه آغاز شد فروشی 318.9 میلیون دلاری را در سراسر دنیا به دست آورد. فروش این فیلم در پرده های آیمکس هم 22 میلیون دلار بود.

اگرچه این فیلم بزرگترین افتتاحیه فیلمی در بازار های بین المللی را در سال 2023 به نام خود نموده، اما فروش آن در آمریکا چندان قوی نبوده و به این ترتیب برادران سوپر ماریو که در اوایل آوریل با افتتاحیه 377.4 میلیون دلاری وارد سینما های دنیا شد، همچنان پیروز ترین فیلم در سطح دنیای است.

در حالی که فیلم نهم این مجموعه در همان آخر هفته مه 2021 اکرانش را آغاز کرد در 8 بازار بین المللی فروشی 163 دلار را ثبت نموده بود و فروش پیروز 136 میلیون دلاری را در چین به ثبت رسانده بود؛ اما این بار در چین 78.3 میلیون دلار از افتتاحیه فیلم به دست آمد.

با همه این ها پیش بینی یونیورسال این است که با اکران در دیگر بازار های بین المللی، فروش این فیلم بیشتر از F 9 و اسپین آف هابز و شاو و کمی پایین تر از فیلم هشتم یعنی سرنوشت خشمگین قرار بگیرد.

در آمریکای شمالی فیلم نهم در اولین افتتاحیه 70 میلیون دلار و فیلم هشتم 98.9 میلیون دلار فروش نموده بودند.

پس از چین، مکزیک دومین استقبال بزرگ را از افتتاحیه این فیلم در عرصه بین المللی ثبت کرد و فیلم 16.7 میلیون دلار فروش کرد. این پنجمین افتتاحیه بزرگ پس از دوره پاندمی در این سرزمین است و سومین جایگاه را در میان مجموعه سریع و خشمگین به دست آورده است.

برزیل و فرانسه با افتتاحیه های 9.6 میلیون دلاری در رتبه های بعدی هستند. در برزیل هم این بزرگ ترین افتتاحیه سال 2023 تا کنون و سومین فروش بزرگ پس از دوره پاندمی است.

هند با افتتاحیه 8.6 میلیون دلاری رده پنجم لیگ بین المللی را به نام خود نموده و اندونزی با 8.4 میلیون دلار مانند هند بزرگترین استقبال از افتتاحیه فیلمی از یونیورسال را ثبت نموده است.

به این ترتیب آلمان با فروش 8 میلیون دلار در پنج روز اول و بریتانیا/ایرلند با فروش 7.5 میلیون دلار در سه روز اول در رتبه های هفتم و هشتم بین المللی جای گرفته اند. ژاپن هم با فروش 7 میلیون دلاری و کره جنوبی با فروش 6.7 میلیون دلاری در جایگاه های بعدی هستند تا 10 منطقه برتر بازار بین المللی این فیلم را رقم بزنند.

سریع ایکس باید کوشش کند تا به فروش 726.2 میلیون دلاری دنیای برای فیلم نهم و فروش 1.24 میلیارد دلاری برای F 8 دست یابد. خشمگین 7 که فیلم وداع مجموعه با پل واکر بود که در حین فیلمبرداری درگذشت، با 1.52 میلیارد دلار در سرتاسر دنیا پردرآمدترین فیلم در میان تمام فیلم های این مجموعه است. فیلم جانبی هابز و شاو هم سال 2019 به فروش 760.7 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

منبع: فرارو

به "سریع ایکس رکورد شکن 2023؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ایکس رکورد شکن 2023؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید