سکته ژنرال در آزادی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، هفته بیست ودوم رقابت های لیگ برتر عصر روز گذشته در حالی به سرانجام رسید که استقلال، مدافع عنوان قهرمانی، در ملاقاتی دراماتیک پیروز شد گل گهر را درست در ثانیه های سرانجامی بازی شکست دهد و فاصله اش با صدر جدول را حفظ کند. در این ملاقات گل گهر گل اول بازی را زد و تا دقیقه 90 هم پیش بود، ولی دو گل در وقت های اضافی که دومی حسابی بحث برانگیز شد، نسخه امیر قلعه نویی و تیمش را در آزادی پیچید، تا رکورد منفی ژنرال در تقابل با تیم سابق همچنان پابرجا باشد.

سکته ژنرال در آزادی

امیر قلعه نویی که همچنان با کسب پنج عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران، پرافتخارترین مربی تاریخ این رقابت ها محسوب می گردد، سال هاست دستش به جام نمی رسد. او آخرین بار در سال 1392 استقلال را قهرمان لیگ کرد و تبدیل به ژنرال محبوب این تیم شد. از آن سال به بعد، با وجود در اختیار داشتن تیم های خوب و صدالبته هزینه های درخورتوجه، همیشه دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده است.

تیم او در این فصل هم یکی از مدعیان قهرمانی است و چه بسا اگر بازی روز گذشته را می برد در هفته های آینده تبدیل به یکی از مدعیان جدی می شد، ولی بخت با امیر قلعه نویی که حالا مدت هاست راه بردن یا حتی مساوی کردن با استقلال را فراموش نموده، یار نبود.

قلعه نویی در شرایطی روز گذشته پا به استادیوم آزادی گذاشت تا برابر تیم سابق به میدان برود که با 1063 امتیاز، رکورددار امتیازگیری در این لیگ محسوب می گردد. البته بیشتر توجه به او در این تقابل مربوط به شایعاتی است که او را تبدیل به جدی ترین گزینه داخلی برای راهنمایی تیم ملی ایران نموده است. امیر با این برچسب به مصاف عشق قدیمی رفت تا ثابت کند توانایی های فنی اش هنوز ته نکشیده است. گو اینکه قلعه نویی همان قدر که برابر استقلال آمار خوبی دارد، حالا آمار اسفناکی هم ثبت نموده که نشان می دهد فنش برای غلبه بر استقلال کافی نیست.

ماجرا از این قرار است که امیر قلعه نویی که در سرانجام نیم فصل اول و با شکست استقلال مقابل تراکتور حتی نامش بین گزینه های جانشینی سا پینتو قرار گرفته بود، با 9 بار پیروزی مقابل تیم سابقش رکورددار غلبه بر استقلال به عنوان مربی در ادوار مسابقات است. در تقابل های اخیر، اما کفه ترازو به نفع استقلال کاملا سنگینی می نماید. این مربی در هشت تقابل قبلی از استقلال در تمام رقابت ها شکست خورده است و در کارنامه ژنرال این تعداد باخت متوالی برابر یک تیم به چشم نمی خورد.

این بدان معنی است که شاید پیش از آغاز بازی جنجالی دیروز، قلعه نویی از لحاظ روحی هم تحت فشار قرار گرفته بود. اتفاقا او در این ملاقات از همان جایی ضربه خورد که به نظر می رسید یکی از نقاط قوتش باشد. گل گهر با زدن 10 گل در 15 دقیقه سرانجامی مسابقات، واژه قلعه تایم را دوباره زنده نموده بود، ولی استقلال با دو گلی که روز گذشته در همین بازه زمانی به تیم قلعه نویی زد ورق را به سود خود کرد و حالا با 11 گل در 15 دقیقه سرانجامی، نشان داد که این فاکتور هم باید به ریکاردو سا پینتو برسد که همچنان به علت محرومیت، کار تیمش را از جایگاه تماشاگران دنبال می نماید.

قلعه نویی و تیمش دو هفته متوالی از لیگ را برده و پا به جدال با استقلال گذاشتند که گل های دقایق سرانجامی، ریتم خوب ژنرال را دچار سکته کرد تا حالا گل گهر هم در هفت هفته اخیر، سه تساوی، دو برد و دو باخت نصیبش شده باشد. ضمن اینکه قلعه نویی هم بدشانس است که انگار هر بار قرار است برابر تیم سابق به میدان برود، به کوین یامگا و پنالتی هایش برمی خورد.

کوین یامگا حالا با چهار گل، برترین گل زن تقابل دو تیم است. این بازیکن چهار بار مقابل گل گهر پشت ضربه پنالتی قرار گرفته که سه پنالتی تبدیل به گل شده و یک پنالتی هم در برگشت وارد دروازه حریف شده است. از 16 گلی که استقلال تا به امروز در لیگ و حذفی به گل گهر زده هفت گل از روی نقطه پنالتی بوده است.

به هر روی استقلال با این برد ارزشمند و شیرین در جدول رده بندی 43 امتیازی شد تا با اختلاف 3 و 2 امتیاز در مقایسه با سپاهان و پرسپولیس در رتبه سوم جدول باقی بماند. گل گهر هم با وجود باخت، با همان 37 امتیاز در رده چهارم جدول ماند و خوش شانس بود که پرسپولیس، تراکتورِ رده پنجمی را در این هفته شکست داد.

منبع: فرارو

به "سکته ژنرال در آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکته ژنرال در آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید