ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه گردشگری در استان مازندران یک گردشگری سنتی و انبوه است، گفت: باید با برگزاری تورهای هدفمند در استان، زنجیره ارزش را در گردشگری شکل داد.

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، صادق برزگر 24 مهر ماه در آیین بازگشایی رسمی دفتر منطقه ای سرمایه گذاری غرب مازندران به مرکزیت چالوس با اشاره به نقش آفرینی این منطقه در حوزه جهانگردی و توسعه مالی و اجتماعی، اظهار کرد: بیشترین حجم تاسیسات جهانگردی و حجم جهانگرد در غرب مازندران است که احتیاجمند نگاه ویژه به این منطقه هستیم.

وی راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در غرب مازندران را در راستای توسعه و توجه به سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه برآورد کرد و گفت: غرب مازندران در کنار جاذبه های جهانگردی و طبیعی خود از پتانسیل های زیادی در صنایع دستی نیز برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردی و صنایع دستی مازندران توضیح داد: این منطقه در کنار محصولات فاخری که دارد از نظر جاذبه های میراثی و تاریخی نیز از پیشینه غنی برخوردار است.

برزگر با ابراز تاسف از اینکه جهانگردی در استان مازندران یک جهانگردی سنتی و انبوه است، یادآور شد: باید با برگزاری تورهای هدفمند در استان، زنجیره ارزش را در جهانگردی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: در این راستا مقاصد و مسیرهای جهانگردی در استان شناسایی شده است و در حال شکل گیری این زنجیره ارزش مهم هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردی و صنایع دستی مازندران بر شکل گیری مناسب واحدهای اقامتی و پذیرایی تاکید نمود و گفت: باید جاذبه های جهانگردی، مذهبی شناسایی و حضور هنرمندان و صنعتگران در این زنجیره معین گردد.

برزگر ادامه داد: احتیاج است تا با یاری فرمانداران و مسئولان زیرساخت های لازم در جاهایی که مقصد جهانگردی است ایجاد گردد.

وی بر نقش مهم جامعه بومگردی و آژانس های جهانگردی در این میان تاکید نمود و گفت: غرب مازندران مقصد جهانگردی کشور است که باید تبدیل به مقصد جهانگردی سایر کشورها هم گردد.

در این آیین از کوشش های مهدی اسحاقی، قدردانی و بهاره سعیدزاده به عنوان مدیر نو دفتر منطقه ای سرمایه گذاری غرب مازندران معرفی گردید.

منبع: دنیای سفر

به "ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید