6 راه حل برای دوستی با محیط زیست در سفر

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اما برای این که در سفر با محیط زیستمان دوست باشیم، حتما لازم نیست با کوله پشتی به قلب طبیعت بزنیم بلکه رعایت این اصول اولیه و اساسی به ما یاری می نماید که حتی اگر مثل فعالان دوستدار محیط زیست سفر نکنیم، دستکم آسیب کمتری به طبیعت و محیط اطرافمان برسانیم.

6 راه حل برای دوستی با محیط زیست در سفر

1- نه به خودروی شخصی!

اگر به جای خودروی شخصی با وسایل حمل ونقل عمومی مثل هواپیما، قطار یا اتوبوس سفر کنید، موجب کاهش مصرف سوخت و آلاینده های محیط زیستی می گردد.

2- انتخاب چمدان سبک

ممکن است مسخره به نظر برسد اما با سبک بستن چمدان نه تنها به خودتان کمک می کنید، بلکه موجب کاهش مصرف سوخت می شوید. چگونه؟ پاسخ خیلی ساده است، هرچه هواپیما یا قطار سبک تر باشد، سوخت کمتری نیز مصرف می نماید.

3- حمل و نقل عمومی

تنها عدم استفاده از خودروی شخصی برای رسیدن از مبداء به مقصد نیست که ما را در دوستی با طبیعت کمک می نماید، یکی از راه های مهم کاهش مصرف بنزین و گازوئیل در شهرها، استفاده از حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس است. امروزه بسکمک از شهرهای بزرگ جهان سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی دارند. اگر کمی بیشتر پایه هستید، می توانید دوچرخه کرایه کنید. شهرهایی مثل اصفهان که شیب کمی دارند و بیشتر خیابان هایشان مسطح و بدون شیب است، جان می دهند برای دوچرخه سواری.

4- فراوری کمتر زباله

می توانید با به کار گرفتن برخی ترفندها، زباله کمتری فراوری کنید. مثلا اگر به خرید می روید، یک کیسه پارچه ای تاشده با خودتان ببرید و از فروشنده بخواهید به جای کیسه پلاستیکی خریدتان را در کیسه خودتان بگذارد. استفاده کمتر از بطری های آب یک بارمصرف نیز می تواند راهگشا باشد، می توانید به جای بطری، آب خنک را در قمقمه با خودتان حمل کنید.

5- غذای بومی

بسکمک از متخصصان سفر می گویند در سفر، فرهنگ مردم بومی را تجربه کنید و به آن احترام بگذراید. علاوه بر دوستی با فرهنگ بومی، خوب است که به جای غذاهای رستوران های زنجیره ای جهان مثل مک دونالد و برگرکینگ، غذای بومیِ شهر یا کشور مقصدتان را بهره ببرید. مواد اولیه غذاهای بومی معمولا از محصولات محلی و بومی همان شهر یا کشور تهیه می شوند و برای فراوری این غذاها لازم نیست مواد اولیه غذا از جایی به جای دیگر با هواپیما، کشتی، قطار و… حمل شوند.

6- خرید صنایع دستی

سوغاتی خریدن از رفتارهای عمومی مسافران سراسر جهان است، برای حفظ اقتصاد و محیط زیست بومی، بهتر است محصولات صنایع دستی یک منطقه را سوغات ببرید.

7- بازیافت

کشورهای پیشرفته و پیشرفته امکانات خوبی برای بازیافت زباله هایی مانند شیشه، کاغذ، پلاستیک و غیره دارند. اگر به چنین شهرهایی سفر می کنید به قوانین بازیافت دقت کنید و مانند شهروندان آن شهر در تفکیک زباله کوشا باشید، مثلا زباله های تر و خشک را در سطل های مخصوص خود بیندازید.

8- جمع کردن زباله ها

در بسکمک از شهرها، اماکن و دفاتری وجود دارند که گردشگران را به گشت ها و تورهای مختلف می برند. بسکمک از هتل ها نیز این خدمات را ارائه می نمایند. مانند تور بازدید از اماکن تاریخی، غواصی، ماهی گیری و… با شرکت در این تورها دقت کنید زباله هایتان را هر قدر هم که کم و کوچک باشند، در طبیعت آسیبی به محیط زیست نرسانید. بسکمک ازا ین آسیب ها یا جبران پذیر نیستند یا برای ترمیمشان زمان بسیار زیادی ضروری است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "6 راه حل برای دوستی با محیط زیست در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه حل برای دوستی با محیط زیست در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید