سامان دهی خانه مسافرها در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه، از اقدام برای سامان دهی خانه های مسافر غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه اطلاع داد.

سامان دهی خانه مسافرها در کرمانشاه

روابط عمومی اداره کل میرا ث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان کرمانشاه، حسین خانی روز دوشنبه 15 آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و برای اجرای دستورالعمل ابلاغی وزارت میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی همه واحدهای اقامتی خانه مسافر سطح شهرستان کرمانشاه باید با داشتن مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی فعالیت نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،توریستی و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه گفت: این طرح با هدف اجرایی کردن این دستورالعمل و برای توسعه زیر ساخت های توریستی و امنیت مالکان و مسافران اجرایی می گردد.

او اضافه نمود: بیش از 300 واحد غیر مجاز در سطح شهرستان کرمانشاه مشغول به فعالیت و تبلیغات غیر قانونی در فضای مجازی و سطح شهر هستند که باید سامان دهی شوند.

خانی با اعلام اینکه فعالیت این خانه مسافرها خارج از قوانین و مقررات است، توضیح داد: این اداره با تشویق متقاضیان اقدام به اطلاع رسانی برای تشکیل پرونده نزد شرکت مجری و سیر مراحل قانونی و اداری ظرف مدت یک ماه نموده است.

او اضافه نمود:فعالیت واحدهای اقامتی دارای مجوز بر اساس درجه بندی و نرخ نامه مصوب خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: پیش بینی می گردد تا فرارسیدن ایام پیک سفرهای نوروزی شاهد سامان دهی مناسبی از واحدهای اقامتی خانه مسافر دارای مجوز در سطح شهرستان کرمانشاه باشیم.

او با اشاره به اینکه کرمانشاه استانی توریست پذیر است و در شرایط عادی سالانه از توریستان زیادی پذیرایی می نماید، توضیح داد: طبق آمارها بیش از 30 درصد این مسافران در اقامتگاه های غیر رسمی اسکان داده می شوند.

خانی اظهار کرد: البته در این زمینه عوامل زیادی دخیل هستند، ولی یک عامل مهم اثرگذار خانه های مسافر غیرمجاز هستند که طی سال های اخیر جای اقامتگاه رسمی را گرفته و معضلات زیادی به بار آورده اند.

او گفت: اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه با نصب بنر و اطلاعیه در سطح شهر برای سامان دهی خانه مسافرهای سطح شهرستان و اخذ مجوز و فعالیت در چهار چوب قوانین و مقررات دعوت عمومی به عمل آورده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی شهرستان کرمانشاه در انتها تاکید نمود: با خانه مسافرهای غیر مجاز به وسیله پلیس نظارت بر اماکن عمومی طبق ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامان دهی خانه مسافرها در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی خانه مسافرها در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید