طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر شروع شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از شروع اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز در بنادر این استان اطلاع داد.

طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر شروع شد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه محمد شکیبی نسب اول فروردین 1402 در جمع وبلاگ ساعت زنانه اظهار کرد: مدت زمان شروع طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز 25 اسفندماه تا 15 فروردین ماه است که در این ارتباط تمامی تمهیدات موردنیاز برای سفری ایمن و خاطره انگیز تدارک دیده شده است.

وی اعلام کرد: برگزاری دوره آموزشی فرماندهان لنج های اختصاص یافته به گشت های دریایی، استقرار ناظران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اسکله های هدف طرح گردشگری دریایی، بکارگیری جایروپلن برای نظارت و پایش ترددهای دریایی و مشارکت 6 شناور ناجی و 6 شناور همیار ناجی از جمله اقدام های تدارک دیده شده برای طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر استان بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در این ایام با هدف تامین ایمنی ترددها و امدادرسانی به گردشگران دریایی هشت ایستگاه رادیویی و 6 ایستگاه جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در آمادگی کامل قرار گرفتند.

شکیبی نسب اضافه نمود: در راستای اجرابرگزاری مانور گسترده جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی ویژه طرح گردشگری دریایی در عید نوروز در کانل دسترسی بندر بوشهر به اجرا عایدی.

وی اظهار کرد: در طرح گردشگری دریایی سه پایانه مسافربری در بنادر بوشهر، گناوه، خارگ و بعلاوه اسکله های گردشگری بنادر استان بوشهر به هم استانی ها و مسافران نوروزی خدمات رسانی می نمایند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در مرکز استان کانون فعالیت های گردشگری پایانه بین المللی مسافربری دریایی است که با توجه به شروع پروژه تعمیر اساسی سالن، زیرساخت موقتی در محوطه ایجاد و در اختیار مسافران و گردشگران دریایی قرار گرفته است.

شکیبی نسب اضافه نمود: در این پایانه بعلاوه غرفه های رستوران، کافی شاپ، فعالیت های فرهنگی، اجرای کارهای هنری ویژه بچه ها پیش بینی شده است.

وی مطرح نمود: برای ایام نوروز شناور مسافربری آروس مهیار، 6 لنج سنتی و چند ده قایق در عرصه گردشگری دریایی فعالیت می نمایند که باتوجه به تقارن طرح با ماه مبارک رمضان برای نخستین بار گردشگری دریایی به صورت شبانه نیز برگزار گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه گستردگی اقدام های شده انتظار می رود مسافران نوار ساحلی خلیج فارس لحظات شیرین و خاطره انگیز در بنادر استان بوشهر سپری نمایند.

منبع: دنیای سفر

به "طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح گردشگری دریایی در بنادر استان بوشهر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید