طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه برای دلدادگان شکلات و چیزکیک یک دسر دوست داشتنی و مناسب برای هر مناسبتی است. اما قبل از این که به سراغ این رسپی برویم می خواهیم کمی درمورد پنیر ماسکارپونه برایتان بنویسیم و بگوییم چرا برای تهیه این دسر از پنیر ماسکارپونه استفاده می کنیم. این پنیر بسیار خوشمزه و سرشار از انرژی و غنی از انواع ویتامین های محلول در چربی است. عطر و طعم خامه ای و رنگ سفید شیری دارد، بافت آن نرم است و به راحتی روی نان پخش می گردد. این پنیر با عطر و طعم قوی و گیرا جایگزین خوبی برای کره و خامه و منبع غنی از پروتئین، کلسیم، فسفر و انواع ویتامین است. پنیر ماسکارپونه نوعی پنیر تازه ایتالیایی است که با ته مزه ای شیرین اغلب در تهیه دسر و کیک کاربرد دارد. برای درست کردن این پنیر خامه را تا جایی می جوشانند که حجمش کم گردد، سپس به آن ماده ای اسیدی اضافه می نمایند تا خامه زخیم گردد و اصطلاحا برسد.

طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

در تهیه این دسر شما نیمی از پنیر خامه ای را با پنیر ماسکارپونه جایگزین می کنید، یعنی قرار نیست پنیر ماسکارپونه کاملا جای پنیر خامه ای را بگیرد. استفاده از پنیر ماسکارپونه در این دسر آن را خامه ای تر و کمی پر حجم تر می نماید، با این حال حتما به میزان توصیه شده در این رسپی دقت کنید تا بافت چیز کیک خراب نگردد.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

  • بیسکوییت پتی بور یک و نیم فنجان
  • کره آب شده خرید آنلاین سه فنجان
  • پنیر خامه ای ویلی خرید آنلاین 450 گرم
  • پنیر ماسکارپونه خرید آنلاین 450 گرم
  • شکر یک و نیم فنجان
  • وانیل یک قاشق غذاخوری
  • شکلات سوربن 200 گرم
  • تخم مرغ بزرگ چهار عدد
  • شکلات خرد شده 200 گرم
  • خامه قنادی سولیانو یک فنجان

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه

مرحله اول

فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک ماهیتابه گود را با کاغذ مخصوص شیرینی پزی بپوشانید. بیسکوییت ها را در کاسه غذاساز بریزید، کره را به آن اصافه نموده و با چسباندن میکسر به کف ماهیتابه آن ها را ترکیب کنید. مخلوط را به مدت 8 دقیقه بپزید و15 دقیقه بگذارید سرد گردد.

مرحله دوم

حرارت فر را تا 150 درجه کم کنید. پنیر خامه ای و پنیر ماسکارپونه را با هم به مدت 2 دقیقه هم بزنید. کناره ها و کف ظرف را با قاشق تمیز نموده و شکر اضافه کنید. سپس خامه و عصاره وانیل را اضافه کنید. شکلات را ذوب کنید و بگذارید 5 دقیقه خنک گردد. یک چهارم فنجان از مایع چیزکیک را با شکلات ترکیب نموده، داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید. تخم مرغ ها را نیز یکی یکی اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم

حالا مایع را روی مخلوطی که با بیسکوییت ها درست نموده بودید بریزید و یک ساعت بپزید. سپس فر را خاموش کنید و بین نیم ساعت تا یک ساعت بگذارید خنک گردد. سپس آن را به مدت دو ساعت داخل یخچال بگذارید.

مرحله چهارم

برای درست کردن قسمت شکلاتی، خامه غلیظ را بجوشانید. شکلات را روی آن بریزید، یک دقیقه به حال خود رها کنید و سپس هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند. حالا مایع شکلاتی را روی چیزکیک بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را برش بزنید. نوش جان!

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیزکیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید