علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، هر بیماری قبل از حاد شدن نشانه هایی در بدن بروز می دهد که با تشخیص سریع تر علامت ها می توانید مانع از آسیب تماشا تان شوید.

علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید

این روزها افراد بیشتر در پی رژیم های غذایی فاقد چربی یا کم چرب می گردند و می دانند که مصرف زیاد چربی های اشباع برای سلامت قلب آن ها مفید نیست؛ اما جالب است بدانید که چربی دشمن نیست، بلکه چربی می تواند دوست بدن شما هم باشد و بدونِ آن نمی توانید زندگی کنید؛ بنابراین باید مراقب باشید که این ماده مغذی را به مقدار کافی به بدنِ خود برسانید و در مصرفِ آن افراط و تفریط نداشته باشید. به خاطر همین در این قسمت علائمی را به شما معرفی می کنیم که نشان می دهد بدن تان به مقدار کافی چربی دریافت نمی نماید.

همواره گرسنه هستید

گرسنگی مداوم علامت کمبود چربی در بدن است. چربی نقش زیادی در سیر نگه داشتن بدن دارد، زیرا فرآیند گوارشی آن کُند و آرام است و طول می کشد تا بدن بتواند آن را گوارش کند.

همواره خسته هستید

کمبود چربی در بدن باعث می گردد که شما همواره احساس خستگی کنید؛ زیرا چربی انرژی بدن را تامین می نماید و شبیه به کالری است و اگر بدن چربی نداشته باشد، احساس خستگی مداوم وجود خواهد داشت.

درد مفاصل دارید

درد مفصلی و استخوان هایی که حالت شنماینده دارند، یعنی با کمبود چربی سالم در بدن روبرو هستید و التهابات بدن دلیل اصلی این درد های مفصلی می باشد. پس سعی کنید به مقدار کافی چربی به بدن تان برسانید تا مقدارِ این التهابات کاسته گردد و درد از بین برود.

خیلی زیاد بیمار می شوید

شاید باور نکنید؛ اما اگر چربی به مقدار کافی به بدن تان نرسد، خیلی زیاد بیمار می شوید. مصرف نکردن چربی به مقدار کافی باعث می گردد تا مواد مغذی به بدن تان نرسد. برخی از ویتامین ها فقط داخل چربی ها هستند و فقط به وسیله مصرف چربی جذب می شوند؛ بنابراین اگر این ویتامین ها در بدن نباشند، بیمار می شوید که یکی از آن ها ویتامین e است که آنتی اکسیدان بسیار مهمی محسوب می گردد.

ریزش مو دارید

اگر موی شما خشک و شنماینده است؛ یعنی به مقدار کافی چربی مصرف نمی کنید. مو احتیاج به برخی از مواد مغذی خاص دارد تا محکم و سالم بماند و اگر چربی به مقدار کافی به آن نرسد، خشک و شنماینده می گردد.

توهم ذهنی دارید

اگر احساس شادابی ندارید و توهمات ذهنی به شما غلبه نموده است؛ یعنی چربی به مقدار کافی به بدن تان نمی رسد. مصرف رژیم غذایی با چربی تک رشته های غیر اشباع مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو باعث می گردد که فراوری انتقال دهنده عصبی برای افزایش قدرت حافظه در بدن افزایش پیدا نموده و اگر آن را کم مصرف کنید، قطعاً دچار مسائل ذهنی خواهید شد.

پوست تان خشک است

کمبود چربی در بدن باعث می گردد که پوست نرم و لطیفی نداشته باشید. چربی ها نقش مهمی در سلامت و کیفیت پوست دارند. اسید چرب امگا 6 و اسید چرب امگا 3 حاوی مولکول هایی هستند که به سلامت پوست یاری می نمایند و از التهابات جلوگیری خواهند کرد که باید به بدن برسند.

پریود نامنظم دارید

اگر به مقدار کافی چربی مصرف نکنید؛ پریود و عادات ماهانه تان به هم می ریزد، زیرا ناتعادلی هورمونی اتفاق می افتد. چربی ها حاوی استروژن و پروژسترون هستند و اگر در بدن به مقدار کافی وجود نداشته باشند، چرخه قاعدگی و تخمک گذاری به هم می ریزد.

دیگر اثرات کمبود چربی در بدن

کمبود ویتامین آ

کمبود ویتامین دی

کمبود ویتامین ای

کمبود ویتامین کا

منبع: گردشبان

به "علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم خطرناک کمبود چربی در بدن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید