فاصله گذاری اجتماعی در پروازها رعایت نمی شود

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: هنوز از طرف وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا ابلاغیه ای مربوط به فاصله گذاری اجتماعی داخل کابین هواپیما مطرح نشده است.

فاصله گذاری اجتماعی در پروازها رعایت نمی شود

فاصله گذاری اجتماعی در حمل ونقل بین شهری با ابلاغ حضور تنها 2 نفر در یک کوپه (مگر این که مسافران عضو یک خانواده باشند) اجرایی می شود. در هواپیما هنوز هیچ قانون و یا ابلاغیه ای در این ارتباط صادر نشده است.

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین در مصاحبه با آژانس های هواپیمایی نشان می دهد، قیمت بلیت هواپیما و پروازها در اردیبهشت 99 نسبت به اسفند 98 و فروردین 99 به طور چشم گیر افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان پرواز یکی از شرکت های هواپیمایی در برخی از مسیرهای هوایی همچون تهران - مشهد، تمامی صندلی های هواپیما فروخته می شود. در مسیرهای خلوت هوایی، جانمایی مسافران در فاصله های بیشتر از یکدیگر است اما زمانی که مسافر بیشتر باشد، این مصلحت نیز در نظر گرفته نمی شود. تنها 10 صندلی فروخته نمی شود که آن هم اگر پای پرواز متقاضی داشته باشد، فروخته می شود.

درمقابل درخواست مسافران به این که آیا فاصله اجتماعی در پروازها رعایت می شوند، کارشناسان فروش بلیت صندلی های بیزینس را به مسافران پیشنهاد می کنند. صندلی کلاس پروازی بیزینس در دو ردیف جداگانه و گران است، دلیل گرانی آن، بیشتر بودن فاصله صندلی ها نسبت به هم و امکاناتی است که برای این بخش از هواپیما در نظر گرفته می شود.

مسافرانی که در بخش اکونومی هستند در ردیف های کنار هم و به فاصله نزدیک هم می نشینند. در این بخش از هواپیما بیش از 150 مسافر با فاصله کمتر از نیم متری قرار دارند.

این بررسی های میدانی در حالی است که مسعود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که چرا فاصله گذاری اجتماعی در داخل کابین هواپیمای مسافری انجام می شود، به اقتصاد آنلاین اظهار کرد: قانونی مبنی بر این که در داخل کابین هوپیما فاصله اجتماعی رعایت شود، وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: این روزها چندان استقبالی از پروازها نمی شود و اغلب هواپیماها با 50 درصد ظرفیت به سمت مقصد پرواز می کنند، حتی در برخی موارد این آمار به 12 درصد ظرفیت پرواز می رسد. پروازهای معدودی است که با بیش از 80 درصد ظرفیت اجرا شده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه هنوز از طرف وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا ابلاغیه ای مربوط به فاصله گذاری اجتماعی داخل کابین هواپیما مطرح نشده است، گفت: اقداماتی که در زمینه مقابله با شیوع کرونا انجام می شود بر اساس دستورالعمل پروتکل های بهداشتی مطرح شده و مربوط به تب سنجی مسافران قبل از ورود به هواپیما، ضدعفونی هواپیما قبل از مسافرگیری، توزیع ماسک و دستکش بین مسافران داخل کابین هواپیماست.

وی در ادامه گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سالنامه آماری شرکت هواپیمایی، در سال 98 و شرایط غیر کرونایی شرکت های هواپیمایی با 80درصد ظرفیت پرواز کرده اند. این آمار بعد از شیوع کرونا به شدت کاهش یافت و محدود شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

منبع: چمدان

به "فاصله گذاری اجتماعی در پروازها رعایت نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله گذاری اجتماعی در پروازها رعایت نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید