معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر رشد صخره های مرجانی می گردد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، گروهی از پژوهشگران استرالیایی نوعی روبات هوشمند طراحی نموده اند که می تواند به افزایش رشد و تکثیر مرجان های دریایی یاری کند.

معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر رشد صخره های مرجانی می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این روبات هوشمند می تواند نقشی موثر در باروری و حفظ سلامت مرجان های دریایی ایفا نماید. این روبات نیمه مستقل،که LarvalBot نام دارد، یاری خواهد نمود که لاروهای مرجانی کوچکی روی صخره ها نصب شوند.

دانشمندان برنامه ای برای ارسال یک روبات مادر به صخره ها دارند. این روبات می تواند به احیای نسل مرجان های دریایی یاری شایانی کند.

هدف اصلی از انجام این پروژه تسریع بهبود منطقه ها صخره ای/مرجانی است. در این سیستم ابتدا لاروها در صخره ها متمرکز می شوند و سپس ازطریق روبات ها به آرامی روی منطقه ها مرجانی کشیده می شوند و در نتیجه بعدها شاهد رشد یک صخره مرجانی مستقل خواهیم بود.

پروفسور پیتر هریسون، یکی از مجریان این پروژه در دانشگاه جنوبی کوینزلند می گوید: مرجان های به جای مانده آغاز به رشد و جوان شدن و تشکیل خانواده تازه می نمایند که بعد از حدود سه سال به میزان کافی بزرگ می شوند تا قابلیت باروری پیدا و چرخه زندگی را کامل نمایند.

منبع: انتخاب

به "معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر رشد صخره های مرجانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر رشد صخره های مرجانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید