مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، استفاده کردن از بالکن شیشه ای در طراحی خانه ها این امکان را به شما می دهد که جمع های محبت آمیز را در هوای آزاد برگزار کنید و از معاشرت با افراد مورد علاقه خود لذت ببرید. البته طراحی بالکن شیشه ای علاوه بر مزیت، معایبی نیز دارد. برای آنالیز مزایا و معایب بالکن شیشه ای با مجله خبرنگاران همراه باشید.

مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای

شما می توانید به وسیله ثبت درخواست در بخش خدمات بازسازی ساختمان با سازندگان و متخصصان نصب و اجرای بالکن شیشه ای به طور رایگان مشاوره نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

مزایا و معایب بالکن شیشه ای

اگر قصد دارید که بالکن خانه خود را شیشه ای کنید، بهتر است ابتدا در مورد اینکه بالکن شیشه ای چه معایب و مزیت هایی دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه به مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای می پردازیم.

مزایای تراس شیشه ای

شیشه ای بودن تراس خانه جذابیت بیشتری به نمای خارجی آن و بعلاوه فضای داخلی می بخشد. اگر بخواهیم مهمترین مزیت بالکن شیشه ای را بشماریم، موارد زیر در اولویت قرار دارند؛

1. افزایش نور طبیعی

افزایش نور طبیعی یکی از مزیت های تراس شیشه ای است. با نصب بالکن شیشه ای، می توانید نور طبیعی بیشتری را به داخل منزل خود جذب کنید و همین موضوع باعث می گردد که از زیبایی های روز بیشتر لذت ببرید و فضای رویایی و آرامش بخشی را برای خود و سایر اعضای خانواده بسازید.

2. منظره بهتر

اگر دوست دارید، فضای اطراف خانه تان را ببینید، استفاده از بالکن شیشه ای برترین انتخاب برای شما است. با داشتن بالکن شیشه ای، می توانید دید بهتری از منظره اطراف خود داشته باشید و همین موضوع نیز تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی و روابط شما در خانه و خانواده دارد.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان !

3. فضای باز

با داشتن بالکن شیشه ای، می توانید فضای باز بیشتری را در منزل خود داشته باشید و از آن برای استراحت بعد از یک روز پرمشغله، آویزان کردن لباس، مطالعه و گذراندن اوقات فراغت بهره ببرید. برای تزئین بالکن ما به شما استفاده از ریسه های نور، شمع و گل را پیشنهاد می کنیم.

4. عایق حرارت و صدا

بالکن شیشه ای می تواند از ورود هوای سرد و صدای خارجی به داخل منزل جلوگیری کند و باعث راحتی بیشتر شما گردد. البته بهتر است برای این منظور از پنجره های دوجداره باکیفیت بهره ببرید تا در فصل های گرم و سرد با مشکل ورود هوا به خانه روبرو نشوید.

معایب تراس شیشه ای

هرچند اختصاص دادن قسمتی از خانه به بالکن، مزیت هایی دارد،اما نمی توان از معایب آن هم چشم پوشی کرد از این رو در ادامه به آنالیز معایب تراس شیشه ای می پردازیم:

1. هزینه های بالای نصب و اجرا

نصب بالکن شیشه ای هزینه های بالایی دارد و بسته به نوع و مقدار بالکن، هزینه ها می توانند بسیار بالا باشند. برای نصب شیشه های باکیفیت بهتر است از افراد ماهر یاری بخواهید تا در نهایت برترین گزینه را انتخاب کنید.

2. نگهداری پرهزینه

بالکن شیشه ای احتیاج به نگهداری و تعمیرات دوره ای دارد و این باعث افزایش هزینه های شما در ماه می گردد. باید بالکن را حداقل هفته ای یک بار تمیز کنید و برای رسیدگی به آن موقع بگذارید. بعلاوه ضروری است که کوچکترین نقص در شیشه یا فریم آن را به لحاظ حفظ امنیت به سرعت تعمیر کنید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم وبلاگ ساعت زنانه

3. کاهش فضای داخلی

در ادامه آنالیز مزایا و معایب بالکن شیشه ای می توان گفت که ممکن است با کاهش فضای داخلی خانه روبرو شوید. از این رو حتما از افراد متخصص این رشته بخواهید که نقشه خانه را با توجه به متراژ زمین طراحی نمایند تا درنهایت خانه متناسب با سلیقه شما ساخته گردد.

4. مسائل حرارتی

بالکن شیشه ای ممکن است باعث ایجاد مسائل حرارتی در منزل شما گردد، به خصوص در فصل تابستان که دمای هوا بسیار بالاست. همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از شیشه های عایق و دوجداره بهره ببرید.

5. مسائل امنیتی

بالکن شیشه ای ممکن است باعث افزایش مسائل امنیتی در منزل شما گردد، به خصوص اگر بالکن شیشه ای شما به سمت خیابان باز باشد. اگر در نقشه خانه تان از تراس شیشه ای استفاده کردید، بهتر است فکری هم برای امنیت آن بکنید.

خصوصیات تراس شیشه ای در پنت هوس

هرچه از زیبایی و جذابیت تراس در پنت هوس به شما بگوییم کم است. تصور کنید در ارتفاع هستید و تمام شهر زیرپای شما است، زیبا نیست؟ قدرت و زیبایی محض را احساس می کنید. در ادامه به شرح بعضی از مزایا و معایب بالکن شیشه ای در پنت هوس می پردازیم:

دسترسی به چشم مقدارای بی نظیر

هیچ چیز به مقدار تماشای فضای بی نظیری شهری از تراس شیشه ای در پنت هاوس نیست. این فضا به شما امکان دسترسی به چشم مقدارای شهر را می دهد و زمانی رویایی و فوق العاده را برای شما رقم می زند.

بیشتر بخوانید: توری پنجره آکاردئونی یا پلیسه؛ معجزه ای برای آرامش

محافظت از آلودگی صوتی

یکی از چالش های زندگی در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، آلودگی صوتی است. مخصوصا در زمانی که احتیاج به استراحت و آرامش دارید. معمولا تراس های شیشه ای در پنت هاوس، از جنس شیشه های دوجداره هستند که مهم ترین تاثیر آن، کاهش نویز و آلودگی صدا در داخل ساختمان است.

کاهش هزینه های نورپردازی

تراس شیشه ای در پنت هاوس به شما یاری می نماید تا هزینه های نورپردازی را به مقدار زیادی پایین بیاورید و از نور طبیعی روز برای انجام فعالیت های روزمره خود بهره ببرید. البته برای نورپردازی در شب نیز می توانید از لامپ های کوچک و تزئینی نیز بهره ببرید.

مزایا و معایب بالکن شیشه ای ریلی (تاشو)

بالکن ریلی یکی از گزینه هایی است که می توانید از آن در نقشه خانه خود بهره ببرید. این نوع بالکن ها نسبت به سایر انواع بالکن شیشه ای ویژگی هایی دارند که در ادامه به اصلی ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای اشاره می کنیم:

  • این بالکن با امکان نصب شیشه های خاص، فضایی بسیار زیبا و شیک به خانه شما می دهد.
  • بالکن شیشه ای ریلی (تاشو) نسبت به بالکن های رونده دار و معمولی، بسیار سبک و جمع شدنی هستند و به علاوه هزینه پشتیبانی و تعمیرات کمی نیز دارند.
  • قابلیت شیشه های دوجداره را دارند که همین موضوع باعث تنظیم مقدار دما در داخل خانه می گردد

سخن پایانی

داشتن یک بالکن شیشه ای در خانه یا آپارتمان ایده جالبی است که نمای مدرنی به خانه شما خواهد بخشید. اما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی در جهت شیشه ای کردن بالکن خانه یا آپارتمان خود، در مورد مزایا و معایب بالکن شیشه ای اطلاعات بیشتری کسب کنید.

زیرا با توجه به سبک زندگی افراد مختلف و بعلاوه بودجه ای که برای این پروژه در نظر می گیرند، ممکن است این ایده چندان گزینه مناسبی نباشد. ما در این مقاله کوشش کردیم مزایا و معایب بالکن شیشه ای را بازگو کنیم تا بتوانید با آگاهی کامل، برترین گزینه را انتخاب کنید.

منبع: آچاره

به "مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مزایا و معایب بالکن شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید