مکاتبه با روسیه برای استفاده از 3 هواپیمای روسی

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، حرمت الله رفیعی با اشاره به نابسامانی بازار حمل ونقل هوایی داخلی، اظهار کرد: از روس ها درخواست نموده ایم که 3 فروند هواپیما را در اختیار ما قرار دهند تا از آن ها در پرواز های داخلی و خارجی استفاده کنیم.

مکاتبه با روسیه برای استفاده از 3 هواپیمای روسی

به گزارش تسنیم؛ وی با بیان این که برای این کار مکاتبه اجرا شده است، اضافه نمود: اگر بتوانیم این تعداد هواپیما را به کار بگیریم، هواپیما های دیگر را نیز دریافت می کنیم.

وی توضیح داد: از این هواپیما ها برای انجام پرواز های داخلی و پرواز به کشور های دیگر استفاده خواهد شد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در مورد استفاده از هواپیمای شرکت خارجی برای انجام پرواز داخلی گفت: این کار غیرقانونی نیست؛ ناوگان هوایی کشور محدود است و مردم همیشه گلایه دارند که بلیت هواپیما کمیاب است.

رفیعی با یادآوری این که گفته می گردد تعداد ناوگان هوایی کشور باید به 500 فروند افزایش یابد، اعلام کرد: الان 100 تا 150 هواپیما -فعال- بیشتر نداریم. با توجه به این که هواپیماسازی مانند خودروسازی نداریم بنابراین اجازه دهند بر اساس معاهده بین المللی آزادی پنجم را بدهند.

وی در این باره شرح داد: به عنوان مثال چنانچه هواپیمایی از کشور ترکیه (ترکیش ایرلاین) که می خواهد برای رفتن به مقصد از آسمان ایران استفاده کند، بتواند یک لندینگ داشته باشد و مسافران داخلی را با خودش ببرد. حجم عمده ای از مسافران داخلی از این طریق جابجا می شوند.

وی افزود: شرکت های هواپیمایی می بینند ایران نیازمند چنین پرواز هایی است و به همین علت تعداد ایرلاین های خارجی فعال در کشور زیاد می گردد.

وی تاکید نمود: با این کار قیمت بلیت هواپیما شکسته می گردد، البته اگر اجازه این کار را بدهند. متاسفانه ایرلاین های داخلی حاکم بر حمل ونقل هوایی هستند.

منبع: فرارو

به "مکاتبه با روسیه برای استفاده از 3 هواپیمای روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاتبه با روسیه برای استفاده از 3 هواپیمای روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید