ناظم الشریعه؛ بازی با صربستان گره خورده بود؛ جام جهانی جای اشتباه نیست

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتسال ایران کسب اولین 3 امتیاز در جام جهانی را مهم تلقی کرد.

ناظم الشریعه؛ بازی با صربستان گره خورده بود؛ جام جهانی جای اشتباه نیست

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سید محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد شرایط ملاقات تیم ملی فوتسال ایران برابر صربستان گفت: همانطور که گفتم بازی اول همواره سخت است. بازی به اصطلاح گره خورده بود و سخت تر پیش رفتیم. به دو گل رسیدیم اما گل دریافت کردیم و توانستیم گل سوم را بزنیم. اخراج حمید احمدی باعث شد سرنخ کلاف از دستمان در برود و کار سخت تر شد. اما بچه ها به بلوغ فکری و جسمی رسیده اند و جبران کردند.

وی با بیان اینکه جام دنیای میدان اشتباه نیست، ادامه داد: ما با برنامه گل می زدیم و بچه گانه گل می خوردیم. برای بازی اول، نتیجه خوبی بود. صربستان حریف چغر بود، بعضی از تیم ها به قول فوتسالی ها چرک بازی می نمایند و می چسبند به بازیکن تیم مقابل، باید تمرکز داشته باشیم که به بازیکنان نچسبیم و با برنامه بازی کنیم. در نیمه دوم این رخ داد و بازیکنان راحت تر بازی کردند. چندین فرصت گلزنی را از دست دادیم اما خدا را شکر پیروز میدان شدیم. جام دنیای میدان اشتباه نیست و ما باید با کمترین اشتباه پیروز می شدیم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه بعضی اظهار داشتند بازیکنان عصبی بازی می کردند، گفت: تیم عصبی نبود، عصبی شد. وگرنه بر اساس برنامه ریزی که نموده بودیم، پیش می رفتیم.تا دقیقه 4 دو بر صفر تیم صربستان را شسکت داده بودیم. چندین فرصت هم از دست دادیم. داور بی تجربگی کرد و گل مسلم ما را مردود اظهار داشت. علاقه ای به اعتراض در کار داور ندارم و برای اولین بار است که کارت زرد را در دوران مربیگری ام گرفتم. داور وظیفه داشت قبل از ضربه بازیکن، اعلام کند که جای توپ اشتباه بود و این کار را نکرد و گل ما مردود شد. بچه ها کمی استرس داشتند اما از نیمه دوم شرایط بهتر شد. ضمن اینکه اخراج بازیکنمان، کارت زردی که یکی دیگر از بازیکنان گرفت، طبیعتا بر روی تمرکز بازیکنان تاثیر گذار بود.

وی در مورد اینکه در ملاقات آرژانتین و امریکا حضور داشته و این بازی را بررسی کرد، گفت: کاری به نتیجه ای که تیم امریکا برابر آرژانتین که قهرمان دنیا است و به دست آمد، ندارم. تیم آرژانتین جنگده است. امریکا شاید فکر نمی کرد در یک بازی عنان کار از دستش خارج گردد و در 5 دقیقه 6 گل دریافت کند و شیرازه بازی از دستشان در رفت. پیروزی برابر صربستان اتفاق خوبی بود و اکنون به فکر بازی با امریکا هستیم. تمام تمرکزمان بر روی بازی مقابل آمریکا است. فکر ما این است گل بزنیم، خوب دفاع کنیم و دوباره به گل برسیم. فیلم بازی را امروز بررسی خواهیم کرد. بعد از ریکاوری، سراغ نحوه تمرین برای بازی با امریکا می رویم. اکنون تیم آمریکا مقابل ما قرار می گیرد تا گل نخورد و فتح قله برابر امریکا می تواند مجوز ما را برای مرحله بعد صادر کند. سرنوشت ما باید در دست خودمان باشد و اینکه بسته به تیم های مختلف دارد که از چه گروه هایی ، چه تیم هایی بالا بیایند. ما هم باید برابر امریکا پیروز شویم تا در مراحل بعدی بتوانیم با برنامه پیش رویم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا فکر می کرد مصدومیت احمد اسماعیل پور برطرف گردد و به بازی اول برسد، گفت: فکر می کردیم نرسد، جلسه ای که با این بازیکن داشتم به خود باوری رساندمش و آقای دوران در کنار کادر پزشکی خیلی کوشش کردند تا وی به بازی اول برسد. چیزی که همواره برای ما مشکل آفرین بود، نداشتن امکانات بود. اما الان ما امکانات بسیار خوبی داریم و بسیاری از مشکلاتمان حل شد. ما این امکانات را برای بازیکنان می خواهیم و این بازیکنان برای همین مردم هستند. امکاناتی که فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی در اختیارمان قرار داده، به داد بازیکنان رسید که از دکتر نوروزی تشکر می کنم . چرا که این امر باعث شده تا دوره نقاهت و بازتوانی بازیکنان سریعتر صورت می گیرد. بازیکنان من همه عظیم هستند. احمد اسماعیل پور جز برترین بازیکنان من است و خدا را شکر در اولین بازی ما را همراهی کرد. شخصیت تیم ملی باید بالا باشد و اگر نتیجه می خواهیم و می گویم باید پیروز شویم چون شخصیتمان بالاست و در کنار این فعل خواستن، امکاناتی که مجموعه فدراسیون در اختیارمان قرار می دهد، ما را همراهی و یاری می نماید.

وی در ادامه ضمن تشکر ویژه از رییس فدراسیون فوتبال به منظور فراهم کردن برترین شرایط برای تیم ملی فوتسال گفت: از تفکر رییس فدراسیون فوتبال تشکر می کنم که از ما حمایت می نماید و لازمه ورزش حرفه ای که تجهیزات و امکانات حرفه ای بود را در اختیارمان قرار داد.

ناظم الشریعه ادامه داد: پاداش تیم ملی هم به زودی در حساب بازیکنان خواهد بود. با حمایت رییس فدراسیون مبلغ پاداش افزایش پیدا کرد هرچند ما در پی پاداش نیستیم. اما باید جوری قدردان زحمات بازیکنان و توجه به آنها باشیم. شرایط بازی کردنمان خوب نبود اما به این برد احتیاج داشتیم و سعی می کنیم بدون غرور کاذب، بازی متفکرانه و با تمرکز بالا مقابل امریکا صف آرایی کنیم.

وی در انتها گفت: تمام تیم های حاضر در لیتوانی، جزء برترین ها هستند. با یک باخت ارزش هیچ تیمی کم نمی گردد. تیم مصر که بسیار قوی بود از روسیه 9 گل خورد. تمام بازیها پرفشار و سخت است. جام دنیای عظیمترین آوردگاه در هر رشته ای است. حضور در این تورنمنت عظیم تجربه اندوزی برای بازیکنان و کادر فنی در جهت پیشرفت فوتسال خواهد بود و امیدوارم مردم را خشنود کنیم و برترین انگیزه برای ما شادی مردم عزیز ایران است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ناظم الشریعه؛ بازی با صربستان گره خورده بود؛ جام جهانی جای اشتباه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناظم الشریعه؛ بازی با صربستان گره خورده بود؛ جام جهانی جای اشتباه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید