نبیه بری بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان تأکید کرد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از لبنان 24، نبیه بری رئیس مجلس لبنان سخنانی را در مورد فرایند تشکیل کابینه جدید عنوان کرد. وی گفت: متأسفانه اوضاع کنونی مناسب نیست و معلوم نیست چه زمانی از این تونل خارج می شویم.

نبیه بری بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان تأکید کرد

بر اساس این گزارش، نبیه بری در ادامه یادآور شد: اینگونه به نظر می رسد که فرایند تشکیل دولت جدید لبنان به بن بست رسیده است. وی اعلام نمود که قرار است امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اوایل دی ماه به منظور مصاحبه در مورد تشکیل کابینه جدید به بیروت سفر کند.

نبیه بری با تأکید بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان، اعلام نمود: سنگ اندازی در راستا تشکیل کابینه پیامدهای وخیمی برای کشور به دنبال خواهد داشت. دولت باید به دور از سهم خواهی تشکیل گردد.

پیشتر منابع مطلع در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه اعلام نمودند که میشل عون رئیس جمهور لبنان با کابینه پیشنهادی سعد الحریری نخست وزیر مکلف این کشور موافقت ننموده است. این منابع تأکید کردند که کابینه پیشنهادی الحریری که شامل افرادی از گروه ها و مذاهب مختلف این کشور بوده، مورد پذیرش میشل عون واقع نشده است.

اخیراً نیز ابراهیم الموسوی نماینده مجلس لبنان و عضو کمیسیون وفاداری به مقاومت در سخنانی از مداخلات سیاسی ایالات متحده آمریکا و دیگر طرف های اروپایی نظیر فرانسه در این کشور به شدت انتقاد نموده است.

وی در این خصوص گفته است: در حال حاضر شاهد مداخلات سیاسی مستقیم فرانسه و ایالات متحده آمریکا در لبنان هستیم. علت این مداخلات، آن است که فرانسوی ها و آمریکایی ها به وسیله راه چاره نظامی نمی توانند به اهداف خود در لبنان دست پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نبیه بری بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبیه بری بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت جدید لبنان تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید