هر آن چه درباره فیلم تازه تیغه می دانیم

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، مدت های مدیدی در انتظار فیلم تیغه صرف شده و قسمت بعدی آن از دنیای سینمایی مارول انتها در راه است. مارول استیسی اوسی کوفور را برای بازآفرینی فیلم نامه ای استخدام نموده که بلاخره پای شکارچی خون آشام معروف را به دنیای سینمایی مارول باز خواهد نمود. مارول بسام طارق را برای راهنمایی پروژه انتخاب نموده است. او بیشتر به خاطر کار بر روی پروژه موگول موگلی معروف است.

هر آن چه درباره فیلم تازه تیغه می دانیم

فیلم تازه تیغه نخستین بار در ماه ژوئیه 2019 و در جریان رویداد کامیک کان سن دیه گو معرفی گردید. کوین فایگی رئیس استودیو مارول فیلم را اعلام و تایید کرد ماهرشالا علی برنده چندین جایزه اسکار نقش اول فیلم را بازی می نماید. سه گانه اصلی تیغه با بازی وسلی اسنایپس حتی با بی توجهی منتقدان به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرد. این فیلم ها قهرمان خون آشام مارول را در روز هم ظاهر کرد و محبوبیت او را بیشتر افزایش داد، بعلاوه بانی مجموعه تلویزیونی کوتاهی هم شد.

با اکران فیلم چشم همه به این اثر بازآفرینی تازه دوخته خواهد شد و به نظر می رسد ارزش دیدن را دارد. هنوز روزهای ابتدایی ساخت این فیلم است و اطلاعات زیادی از پروژه در دست نیست اما چند جژئیات مهم درباره درون مایه داستان و جزئیات بازیگران تا تاریخ فیلمبرداری و اکران این فیلم آینده جهانی مارول وجود دارد.

اسم تیغه تازه

بعضی شایعات در فضای مجازی مبنی بر نام گذاری این فیلم به اسم تیغه: قاتل خون آشام است اما این موضوع اعلام یا تایید نشده است. با توجه به این که این اسم بسیار شبیه به اسم فیلم بافی به نظر می آید، بعید است مارول به این سمت وسو برود. به نظر می رسد همچون فیلم وسلی اسنایپس در سال 1988 فقط با اسم تیغه معرفی گردد.

بازیگران تایید شده تیغه تازه

ماهرشالا علی تنها بازیگری است که حضور وی در فهرست بازیگران تایید شده است. مارول حتی فیلم نامه تایید شده ای را هم در اختیار ندارد، احتمالا تا مدت ها هم خبری از بازیگران هم نخواهد بود.

شخصیت های تایید شده تیغه تازه

با توجه به این که فیلم در مراحل اولیه فراوری نهاده شده است تنها شخصیتی که برای فیلم تایید شده است هم خود شخصیت تیغه با بازی علی است. با توجه به این که فیلم تازه باید این شخصیت را در جهانی مارول ادغام کند احتمالا بعضی از قهرمانان و شروران جهان مارول در این فیلم ظاهر شوند که ممکن است دکتر استرنج یا اسکارلت ویچ باشد. استرنج و تیغه بخشی از تیم پسران نیمه شب مارول بوده اند که بزرگترین قهرمانان فراطبیعی جهانی کمیک را گردهم آورده است. آیا باز هم با تیم مارولی پسران نیمه شب دیداری مجدد خواهیم داشت؟

حال که صحبت از دیگر شخصیت های قهرمانان شد اگر شخصیت ددپول در فیلم تازه تیغه ظاهر گردد کار بسیار عالی از آب درمی آید، رینولدز در سومین فیلم تیغه: سه گانگی حضور داشت و نقش هانیبال کینگ را بازی کرد. اگر وید با تیغه دیدار کند فیلم می تواند از این رویارویی به اسم نقطه عطف فیلم استفاده کند . فارغ از این مثال ها باید منتظر ماند و دید چه شخصیت هایی برای فیلم معرفی خواهند شد. به هر حال تیغه در کمیک ها فهرستی بلندبالا از متحدان و دشمنان دارد و احتمالا متحدانی که حال دشمنند و دشمنانی که اکنون متحد هستند. از دیکن فراست خون آشامی که پدر تیغه است تا دراکولای افسانه ای که دشمنِ دشمن تیغه است به معنای واقعی کلمه هر کس محتمل است در فیلم حضور پیدا کند.

زمان فیلم برداری تیغه تازه

زمان برنامه ریزی شده برای شروع فیلم برداری ژوئیه سال 2022 است و احتمالا محل آن استودیو تریلث در آتلانتای استان جورجیا خواهد بود که البته هیچ کدام تایید نشده است. در این مورد ابتدا گزارش شد فراوری فیلم در اواخر سال 2021 شروع می گردد. اما به گفته نشریه هالیوود ریپورتر این تاریخ پس از آنکه استیسی اوسی کوفور روی کار آمد به تعویق افتاد تا استودیو بتواند مدتی با او روی فیلم نامه کار کند. احتمالا تا جایی که مانعی سر راه فیلم برداری پیش نیاید، فیلم به برنامه ریزی فعلی خود ادامه می دهد.

ورود تیغه تازه به خطوط زمانی مارول

با اعلام فیلم تازه تیغه در رویداد کمیک سن دیگو کوین فایگی به استیو وینتراب مالک سایت کلایدر گفت که فیلم خون آشام آینده بخشی از فاز پنجم خواهد بود نه فاز چهارم، این بدان معناست که احتمالا وقایع فیلم پس از حوادث تکان دهنده چندجهانی در دکتر استرنج 2 و دیگر تغییرات عمده در فیلم هایی مانند مرد مورچه ای و زنبورک: کوانتومانیا و چهار شگفت انگیز اتفاق می افتد. البته اگر تصمیم بر این باشد که تیغه در زمان گذشته باشد این جریانات فرق خواهد داشت، تصمیمی که مارول برای بیوه سیاه و کاپیتان مارول گرفت. با توجه به این که فیلم در مراحل اولیه فراوری است هنوز این احتمال وجود دارد که فیلم در فضای فاز چهارم به اکران برسد. اگر چنین باشد بعد از وقایع دکتر استرنج 2 خواهد بود اما می توان با اطمینان گفت که در حال حاضر هیچ تاییدی در این مورد صورت نگرفته است. احتمالا با نزدیک شدن فیلم به زمان فراوری اطلاعات رسمی در خصوص جدول زمانی و تصمیمات تیغه تازه منتشر خواهد شد.

رده سنی تیغه تازه

کوین فایگی در فوریه 2021 و هنگام سخنرانی در پنل استودیو مارول در جمع انجمن منتقدان تلویزیونی هیاهویی ایجاد کرد و گفت که علاوه بر ددپول 3 ممکن است برای فیلم های آینده به رتبه بندی سنی زیر سیزده سال پایبند باشد. صحبت های او را در متن زیر بخوانید.

همه کارهایی که برای بچه ها و بزرگسالان انجام می دهیم جزئی از هدف ماست. احتمالا سوال شما بیشتر در خصوص طبقه بندی بزرگسالان یا بالای هفده ساله ها است. به غیر از ددپول که قبلا خود را به اسم ژانر و رتبه بندی خاص تثبیت نموده است، گفته بودیم برای شروع به کار بر روی آن هیچ مسئله ای نخواهیم داشت. خط داستانی، شخصیتی، رده بندی بالای سیزده سال، لحن فیلم و رتبه بندی هایی که تا این لحظه استفاده شده هیچ کدام مانع راه ما نبوده است. اگر این رخ داده بود قطعا در خصوص آن بحث خواهیم کرد اما تا به حال این موضوع هیچ گاه اتفاق نیفتاده است. ما تمام داستانی که مدنظرمان است همراه با لحن و درجه بندی سنی آن هم تنظیم شده است.

آیا این حرف ها به این معناست که تیغه تازه در رده بندی سنی بالای هفده سال نخواهد بود؟ احتمالا نیست. سه گانه تیغه وسلی اسنایپ دارای رتبه بالای هفده سال بود که تصمیم درستی هم بود بنابراین اگر بازآفرینی با سطح خون و خشونت آن فیلم ها مطابقت نداشته باشد بسیاری از هواداران را ناامید خواهد نمود. حتی اگر فیلم تازه بالای سیزده سال باشد و فقط روی جنبه های وحشت خود تمرکز نکند باز هم می تواند فیلمی ارزشمند باشد. در حال حاضر فقط باید منتظر ماند و دید رده بندی واقعی فیلم چه خواهد بود.

داستان تیغه تازه

همان طور که گفته شد فیلم نامه فیلم تازه تیغه هنوز نهایی نشده است، بنابراین هیچ خبری هم در خصوص داستان آن وجود ندارد. احتمالا با نزدیک شدن به شروع فیلم برداری خلاصه داستان یا جزئیاتی از داستان فیلم دریافت خواهیم کرد. البته داستان اصلی کمیک این شخصیت مشخص است و می تواند پایه ای برای داستان فیلم آینده باشد. مادر تیغه هنگامی که او را باردار بود مورد حمله یک خون آشام نهاده شد. پس از زایمان مادر او مرد اما نوزادی نیمه انسان و نیمه خون آشام به جهان آورد که اریک بروکس نام گرفت. او بزرگ تر شد و با اسم تیغه از توانایی های خود به اسم یک دی واکر برای شکار سایر خون آشام ها استفاده کرد. دی واکر ها حساسیتی به نور خورشید ندارند.

با گذشت بیش از بیست سال از اکران اولین فیلم تیغه، فیلم تازه می تواند خلاصه ای از داستان اصلی ارائه دهد تا هواداران تازه بتوانند وارد بطن داستان شوند البته ممکن است که مارول از خلاصه داستان بگذرد و مستقیم وارد داستان گردد. گزینه دیگر این است که تیغه در فیلمی دیگر معرفی گردد سپس در فیلم تازه به شخصیت او پرداخته گردد. این روش در فیلم مرد عنکبوتی تام هالند استفاده شد و احتمالا برای تیغه هم کار می نماید.

در هر صورت بازآفرینی چندان پای بند کمیک نخواهد بود. گفت گوی بسام طارق با سایت گیزمودو در خصوص این موضوع را در زیر بخوانید.

عالی است، آن طور که فکر می کردم موضوع برای مردم نامشخص نیست من از این موضوع بسیار هیجان زده هستم. واقعیت این است که تیغه به هیچ اسم شخصیت اصلی نیست. در بعضی کمیک ها نام او فرد است یا همان طور که می دانید به جای اریک بروکس اسم تیغه را دارد. می توانم بگویم در فیلم تازه شخصیت از داستان مهم تر است.

تاریخ اکران فیلم تازه تیغه هنوز اعلام نشده است اما می گردد حدس و گمان هایی در این مورد زد. مارول در حال حاضر دو تاریخ اکران اختصاص داده نشده در تاریخ 28 ژوئیه و 3 نوامبر سال 2023 دارد. اگر فیلم برداری تیغه در ژوئیه 2022 شروع گردد به راحتی می توان هر دو تاریخ را مشخص کرد. مارول بعلاوه فیلم تازه از سری چهار شگفت انگیز را پیشرو دارد بنابراین سوال این است که کدام فیلم ابتدا اکران خواهد شد.

اگر مارول بخواهد فاز چهارم را با چهار شگفت انگیز به خاتمه برساند سپس تیغه را اکران کند محتمل ترین حدس این است که تیغه در ماه نوامبر و دقیقا بعد از هالووین 2023 اکران گردد. البته همه این صحبت ها در حد حدس و گمان است و نمی گردد به آن ها استناد کرد. هواداران باید منتظر تایید رسمی مارول برای تاریخ اکران بمانند.

استودیو برنامه بازآفرینی را از سال 2013 شروع نموده است بنابراین می گردد صبر بیشتر داشت، فیلم خاتمه بر پرده سینما ظاهر خواهد شد. به نظر می رسد تیغه تازه فیلمی عالی خواهد بود.

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آن چه درباره فیلم تازه تیغه می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آن چه درباره فیلم تازه تیغه می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید