ورود بی سر و صدای شرکت های بیمه ای به معاملات املاک و مستغلات

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، نگاهی به میزان دارایی های مشهود شرکت های بیمه ای نشان می دهد وقت آن رسیده مسئولان نیم نگاهی به ورود بیمه ها به بازار املاک و مستغلات بیندازند.

ورود بی سر و صدای شرکت های بیمه ای به معاملات املاک و مستغلات

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه به نقل از وبلاگ ساعت زنانه، مدتی است اخباری در رسانه ها در مورد بنگاه داری بانک ها منتشر شده است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: مالک یک هزار واحد مسکونی خالی، یک بانک خصوصی - دولتی است.

  • برای خرید یک واحد مسکونی در تهران چند سال باید پس انداز کرد؟

همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اینکه بانک ها مسکن های خالی احتکار نموده اند، گفت: این اطلاعات غلط است، زمانی گفته شد 2 میلیون و 200 هزار مسکن خالی در کل کشور و از این میان 10 هزار از این تعداد برای بانک هاست که طبق تحقیق بنده این واحدها خالی نیستند.

او تاکید نمود: این 10 هزار واحد مسکونی در 30 بانک هستند که خالی نیستند و تملیکی هستند و بسیاری از آن ها برای فروش عرضه شده و 10 سال است که در دست بانک مانده اند. حتی این میان بعضی از آن ها کاربری متفاوتی دارند. حتی اگر 10 هزار واحد مسکونی هم در تصرف بانک ها خالی باشد در قبال 2 میلیون و 200 هزار خانه خالی چیزی نیست.

اما به نظر می رسد بیش از حد روی بانک ها زوم شده و وقت آن رسیده که مسئولان شرکت های بیمه ای را نیز آنالیز نمایند.

به نظر می رسد شرکت ها بیمه ای نیز وارد کار بنگاه داری شده اند.

با نگاهی به دارایی های شرکت بیمه ای میزان دارایی های مشهود آنها که شامل ملک و زمین می گردد، می توان به ورود آهسته بیمه ها به کار بنگاه داری پی برد. بوی ورود بیمه ها به املاک و مستغلات می آید!

فرهاد بیضایی کارشناس اقتصادی گفت: بیمه ها هم مانند بانک ها که بخشی از دارایی شان، املاک و مستغلات است وارد حوزه املاک و مستغلات شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر حرفی از ورود شرکت های بیمه ای به بازار املاک و مستغلات نشده است و شما برچه اساس معتقد به این حرف هستید؟ گفت: اگر نگاهی به صورت های اقتصادی شرکت های بیمه ای بیندازید، عدد و رقم دارایی های املاک و مستغلات کاملا مشهود است. بانک ها سابقه طولانی تری نسبت به بیمه ها دارند و بازیگران قدرتمندتری در حوزه املاک هستند. بنابراین بانک ها بیشتر از شرکت های بیمه مورد توجه قرار می گیرند. بوی ورود بیمه ها به املاک و مستغلات می آید!

وی ادامه داد: تا به امروز آمار دقیقی از ورورد بیمه ها به حوزه املاک و مستغلات وجود ندارد.

لازم به ذکر است، به دارایی هایی که شکل فیزیکی دارند، دارایی مشهود گفته می گردد و شامل دارایی های ثابت نظیر ماشین آلات، ساختمان ها و زمین است.

  • جزئیات و زمان شروع پیش فروش مسکن در بورس کالا
منبع: همشهری آنلاین

به "ورود بی سر و صدای شرکت های بیمه ای به معاملات املاک و مستغلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود بی سر و صدای شرکت های بیمه ای به معاملات املاک و مستغلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید