پیش بینی برداشت 6 هزارتن برنج ازمزارع شالیزاری کهگیلویه

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، به گفته رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه سال جاری حدود 6 هزار تن شلتوک از شالیزار های کهگیلویه برداشت می گردد.

پیش بینی برداشت 6 هزارتن برنج ازمزارع شالیزاری کهگیلویه

حکمت الله نریمانی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به سطح زیر کشت برنج در کهگیلویه گفت: از اوایل تیرماه کار نشاء برنج در850 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کهگیلویه شروع و تا اواسط مرداد ماه کار کشت به سرانجام رسید.

حکمت الله نریمانی می گوید: همجواری زمین ها زیر کشت برنج در کنار رودخانه مارون، جن و چشمه ها بعلاوه خاک خوب موغوب موجب شد که ارقام پرمحصولی مانند فجر، طارم، شمیم، چمپای محلی پا کوتا در این شهرستان کشت گردد.

او با بیان اینکه ارقام کم محصولی مانند چمپا و گرده محلی نیز در کهگیلویه کشت می گردد توضیح داد: که پیش بینی می گردد در هر هکتار بین 5 تا 8 تن شلتوک از این ارقام کم محصول برداشت گردد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه به شرایط مناسب آب و هوایی در فصل کشت اشاره نمود و ابراز داشت: استفاده از بذر مناسب، برگزاری کارگاه و کلاس های ترویجی برای کشاورزان، حضور کارشناسان کشاورزی در مزارع که از سیاست های اصلی سازمان جهاد کشاورزی بوده سبب شد سال جاری شاهد برداشت خوبی باشیم.

نریمانی اضافه نمود: کار برداشت برنج از نیمه دوم مهرماه در شهرستان شروع و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و برنج تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصرف کشاورزان، در شهرستان ها و استان های همجوار نیز به فروش می رسد.

وبلاگ ساعت زنانه کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش بینی برداشت 6 هزارتن برنج ازمزارع شالیزاری کهگیلویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 6 هزارتن برنج ازمزارع شالیزاری کهگیلویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید