چگونه برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، اگر رنگ پوست صورت تان به رنگ گندمی باشد، احتمالا برای هر مراسم مهم یا حتی تغییر استایل، از خود می پرسید: چه رنگ لباس به پوست گندمی میاد؟ هیچ قاعده سفت و سختی برای استایل شخصی شما وجود ندارد اما زمانی ظاهری مجذوب کننده تر پیدا می کنید که برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را در کمد لباس خود داشته باشید.

چگونه برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را انتخاب کنیم؟

انتخاب لباس هایی متناسب با رنگ پوست صورت راهی ساده و مؤثر جهت روشن تر نشان دادن چهره و زیباتر شدن لبخند شماست. علاوه بر این، می توانید هر چند وقت یک بار این لباس ها را با ترکیب متفاوتی بپوشید و ظاهری نو پیدا کنید. در این مقاله، درباره پوست گندمی، رنگ های مناسب آن و رنگ لباس مناسب پوست گندمی بیشتر شرح می دهیم.

منظور از رنگ پوست گندمی چیست؟

قبل اینکه بخواهیم برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را معرفی کنیم، باید ابتدا با تعریف درست این رنگ پوست و ویژگی های آن آشنا شوید؟ رنگ پوست گندمی به رنگی گفته می گردد که در طیف رنگی قهوه ای روشن قرار می گیرد.

پوست گندمی نه بسیار تیره و نه چندان روشن است. نام این رنگ از دانه گندم گرفته شده که رنگی میان سفید مرواریدی و قهوه ای دارد. رنگ پوست طبیعی شما به وسیله ملانین موجود در بدن شما معین می گردد. اگر مقدار ملانین در بدنتان فراوان باشد، رنگ پوست تیره تری خواهید داشت. بر این اساس، رنگ پوست معمولا به رنگ روشن، گندمی و تیره تقسیم می گردد.

رنگ پوست تیره نسبتا تیره تر از گندمی است اما گاهی با این رنگ اشتباه گرفته می گردد. بنابراین، هنگام انتخاب برترین رنگ لباس برای پوست گندمی باید تفاوت این رنگ با رنگ های روشن تر و تیره تر را در نظر داشته باشید تا لباسی هماهنگ با رنگ پوست تان تهیه کنید.

از کجا بفهمیم که رنگ پوست گندمی داریم؟

قبل از اینکه بخواهید به برترین رنگ لباس برای پوست گندمی فکر کنید، باید مطمئن شوید که رنگ پوست تان گندمی است. از آن گذشته، رنگ پوست گندمی خود به رنگ های گندمی روشن، کمی تیره و تیره تقسیم می گردد و رنگ های مختلفی با هر یک از آن ها هماهنگ می شوند. انتخاب رنگ لباس برای پوست گندمی روشن، کمی تیره یا تیره باعث می گردد که چشم ها و پوست شما روشن تر به نظر برسند و لبخندی زیباتر داشته باشید. برای تشخیص رنگ پوست گندمی می توانید از 4 روش یاری بگیرید. این روش ها عبارت اند از:

  • آزمایش کاغذ سفید؛ احتمالا این آزمایش ساده ترین روش برای تشخیص ته رنگ چهره شما باشد. پوست صورت خود را کاملا بشویید تا ردی از آرایش در آن نباشد. سپس، در فضایی با نور طبیعی رنگ پوست خود را آنالیز کنید. یک تکه کاغذ کاملا سفید بردارید و آن را در کنار صورت خود نگه دارید. حالا در آینه رنگ پوست خود و کاغذ را با یکدیگر مقایسه کنید. هر چه رنگ پوست تان روشن تر باشد، در مقایسه با کاغذ صورتی تر به نظر می رسد. پوست تیره تر نیز در مقایسه با کاغذ سفید زرد به نظر می رسد.
  • استفاده از طلا و جواهرات؛ راه دیگر برای تشخیص تناژ پوست استفاده از طلا و جواهرات است. یک ابتدا یک گوشواره نقره ای و بعد گوشواره ای طلایی آویزان کنید. اگر رنگ پوست تیره تر با تناژ رنگی گرم تری داشته باشید طلا به پوست شما درخشندگی خاصی می بخشد. گوشواره نقره ای نیز به پوست روشن تر با تناژ سردتر جلوه بیشتری می بخشد.
  • آنالیز رنگ رگ های دست؛ به قسمت زیر مچ دست خود زیر نور طبیعی نگاه کنید. هر چه رگ هایتان سبزتر باشد، پوست تان تیره تر است.
  • مقایسه رنگ پوست خود با دیگران: ساده ترین راه برای تشخیص رنگ پوست خود و تناژ آن این است که آن را با رنگ پوست کسانی که می دانند پوستشان چه رنگی است، مقایسه کنید. به عنوان مثال، می توانید دست تان را در کنار دست کسی که می داند پوستی به رنگ گندمی روشن دارد، بگذارید. این مقایسه نشان می دهد که شما پوستی به رنگ گندمی روشن دارید یا رنگ آن گندمی تیره است.

رنگ های مناسب برای پوست گندمی

یکی از دغدغه های اصلی هر کسی که می خواهد استایلی شیک و زیبا داشته باشد انتخاب رنگ مناسب برای لباس است. فرقی نمی نماید که رنگ پوستی روشن داشته باشید یا گندمی یا تیره. به هر حال، به احتمال فراوان، مدت ها روبه روی ویترین لباس فروشی می ایستید و فکر می کنید یا روبه روی آینه پرو لباس های مختلف را امتحان می کنید تا مناسب ترین رنگ را تشخیص بدهید.

هر چند انتخاب مناسب ترین لباس به طرح و رنگ آن و هماهنگی اش با رنگ پوست شما بستگی دارد، اما انتخاب برترین رنگ لباس برای پوست گندم مثل سایر رنگ های پوست قاعده خاص خود را دارد. توجه به این قواعد به شما یاری می نماید تا لباسی مناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید اما قاعده انتخاب رنگ لباس برای پوست گندمی چیست؟ اگر پوستی گندم گون دارید، باید خود را خوش شانس بدانید چون بیشتر رنگ های اصلی و سایه های آن کاملا با رنگ پوست گندمی هماهنگ می شوند.

برترین روش جهت انتخاب رنگ لباس یا اکسسوری برای افرادی که پوستی گندم گون دارند این است که سراغ یک سایه رنگی تیره تر یا روشن تر از این رنگ بروند. رنگ پوست گندمی برخلاف رنگ پوست روشن با رنگ های گرم هماهنگ می گردد. رنگ های خنثی گرم مانند رنگ های پاستلی صورتی ملایم، آبی آسمانی و سفید به زیبایی ته رنگ های زرد پوست شما را تکمیل می نمایند. رنگ های تند و تیز مانند آبی کبالت، نارنجی و فوشیا ویژگی های صورت شما را فوق العاده نشان می دهند.

رنگ های اصلی نیز به طرز شگفت انگیزی با پوست گندمی روشن و تیره هماهنگ می شوند. البته، همه افراد جهت انتخاب برترین رنگ لباس برای پوست گندمی، سراغ رنگ های اصلی نمی روند. بعضی از افراد به رنگ های خنثی علاقه بیشتری دارند. در این صورت نیز اصلا نگران نباشید. شما پوستی دارید که تقریبا با هر رنگ لباسی هماهنگ می گردد. اگر به انتخاب رنگ های خنثی روشن فکر می کنید، بهتر است که به جای رنگ خاکی روشن سراغ رنگ بژ کم رنگ بروید. برای انتخاب رنگ های خنثی تیره تر نیز یک رنگ از طیف بنفش روشن بهتر از رنگی مانند ارغوانی است.

برترین رنگ لباس برای پوست گندمی کدام است؟

حالا که با رنگ های متناسب با پوست گندمی آشنا شدید، احتمالا خودتان می توانید حدس بزنید که چه رنگ لباسی برای این رنگ پوست مناسب تر است. اگر رنگ پوست شما گندمی روشن است، باید لباس هایی به رنگ های تیره تر را انتخاب کنید. این رنگ ها شامل رنگ هایی مانند عنابی، سرمه ای، سبز زمردی و بنفش سلطنتی می گردد. کنتراست این رنگ های لباس با پوست شما ویژگی های صورت شما را برجسته می نماید. در نتیجه، چهره ای درخشان تر خواهید داشت.

بر تن کردن لباس هایی با رنگ های پاستلی یا خنثی روشن تر، سبب می گردد که پوست گندمی روشن رنگ پریده به نظر برسد. در صورتی که رنگ پوست شما گندمی کمی تیره تر است، لباس هایی با رنگ های گرم مانند نارنجی و زرد پررنگ، بیشتر به شما می آیند.

اگر تصمیم دارید این رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید و لباس هایی با رنگ های سردتر بپوشید، سعی کنید سراغ رنگ هایی بروید که ته رنگ گرم تری دارند. فیروزه ای پرجنب وجوش در خانواده رنگ های آبی یا سرخابی تیره از طیف رنگ های بنفش از جمله برترین رنگ هایی هستند که در این شرایط می توانید انتخاب کنید. افراد با پوست گندمی کمی تیره نباید سراغ لباس هایی با رنگ های مخالف رنگ پوست خود به ویژه آبی یخی یا بنفش روشن بروند. افرادی که رنگ پوست گندمی تیره دارند، جزو خوش شانس ترین اعضای گروه گندم گون ها هستند.

لباس مناسب برای این افراد می تواند به هر رنگی باشد. فرقی نمی نماید که یک لباس تابستانی خردلی رنگ بپوشند یا یک کت و شلوار با رنگ آبی تیره، به هر حال، لباسشان به آن ها استایلی مجذوب کننده می بخشد.

برترین رنگ شال برای پوست گندمی

احتمالا تا به امروز بارها از خود پرسیده اید که برترین رنگ شال برای پوست گندمی کدام است؟ کدام یک از رنگ هایی که تا اینجا معرفی کردیم، برای رنگ شال یا روسری فردی با پوست گندمی مناسب تر است؟ برای معین برترین رنگ شال برای پوست گندم گون نیز باید به درجه یا تناژ پوست توجه کرد.

زنانی که رنگ پوست آن ها گندمی روشن است، باید برای انتخاب شال و روسری سراغ رنگ های خنثی بروند. رنگ های خنثی ای مانند شیری، بژ، خاکستری مایل به قهوه ای، شتری، گلبهی و طوسی برترین رنگ ها برای پوستی به رنگ گندمی روشن هستند. برای افرادی که پوست گندمی روشن دارند، رنگ های پاییزی برترین انتخاب هستند.

اگر هم خانمی با پوست گندمی تیره تر هستید، باید برای انتخاب شال و روسری به یکی از رنگ های شیری، مشکی، طلایی، قهوه ای پررنگ، آبی تیره، کرنبری، تمشکی، بنفش، کهربایی، ارغوانی، آبی یا صورتی روشن فکر کنید. این رنگ ها صورت شما را مجذوب کننده تر و استایلتان را شیک تر می نمایند.

ترکیب رنگ های مختلف لباس برای پوست گندمی

انتخاب برترین رنگ لباس برای پوست گندمی در مقایسه با سایر انواع رنگ پوست ساده تر است. بااین حال، باید با روش های مختلف ترکیب رنگ لباس برای پوست گندمی آشنا شوید. نمونه هایی که در ادامه می خوانید به شما یاری می نمایند تا با ترکیب رنگ لباس برای پوست گندمی بیشتر آشنا شوید.

1. سایه های خاکستری

رنگ خاکستری برای رنگ پوست های تیره تر مناسب است. خاکستری ساده می تواند بخشی از لباس های روزمره شما باشد و لباس خاکستری رنگ با چند اکسسوری مجذوب کننده و پرزرق وبرق برای مهمانی های رسمی مناسب تر است.

2. زرد بسیار زیبا

هر چه تا به امروز درباره مناسب نبودن رنگ زرد برای پوست های تیره و گندمی شنیده اید را فراموش کنید. حقیقت این است که رنگ زرد به پوست های تیره تر بیشتر از پوست های روشن می آید. اگر لباسی با طراحی خیره نماینده انتخاب کنید، حتی رنگ زرد هم با پوست گندمی شما هماهنگ می گردد.

3. باید خاکستری با ته رنگ آبی را امتحان کنید

هر خانمی باید یک لباس به رنگ خاکستری مایل به آبی در کمد خود داشته باشد. این رنگ یکی از برترین رنگ های لباس برای پوست گندمی یا تیره است. پوشیدن لباسی با رنگ خاکستری مایل به آبی باعث می گردد که شیک تر به نظر برسید.

4. از طیف های آبی رنگ غافل نشوید

بله، آبی یکی از رنگ هایی است که برای انتخاب لباس برای پوست گندمی باید به آن ها توجه کرد. از جین های آبی رنگ گرفته تا بلوزهایی به رنگ آبی پاستلی، همه می توانند شما را زیباتر جلوه بدهند و رنگ پوست تان را برجسته نمایند. بهتر است سراغ آبی های روشن تر بروید تا ظاهرتان خسته نماینده به نظر نرسد.

5. رنگ قرمز را دوست داشته باشید!

قرمز یک رنگ همه کاره است و تقریبا با هر رنگ پوستی هماهنگ می گردد. بنابراین، اگر از کارشناسان مد بپرسید که چه رنگ لباسی برای پوست گندمی و تیره مناسب است، حتما از قرمز نیز نام می برند. بهتر است انواع طیف های رنگی قرمز را امتحان کنید تا مناسب ترین آن ها برای پوست تان تعیین گردد.

6. لباسی پرزرق وبرق به رنگ سبز بر تن کنید

انواع رنگ سبز می تواند پوست شما را درخشان نشان دهد. یک لباس سبز پولکی یا تزیین شدن را به کمد لباس های خود اضافه کنید. در موقعیت های مختلف این لباس را با اکسسوری یا لباس هایی به رنگ سبز آبی بپوشید تا مجذوب کننده تر شوید.

7. خاکستری گان متال

ممکن است که رنگ نقره ای با پوست گندمی چندان هماهنگ نگردد. اگر لباس های نقره ای رنگ را امتحان نموده اید اما فکر می کنید که هیچ کدام به رنگ پوست شما نمی آیند، لباس هایی به رنگ خاکستری گان متال را امتحان کنید. این رنگ چیزی میان نقره ای و مشکی است و در کنار پوست گندمی چندان تیره و خسته نماینده به نظر نمی رسد. می توانید یک لباس با این رنگ را به همراه یک دامن چین دار یا حتی یک تاپ شیک و پرزرق وبرق بپوشید.

8. صورتی تند را نباید فراموش کنید

احتمالا تا به امروز شنیده اید که صورتی برای پوست گندمی یا تیره مناسب نیست اما این نکته مد لباس را فراموش کنید. رنگ صورتی تند برخلاف صورتی روشن با پوست های تیره تر بهتر هماهنگ می گردد. اگر به پوشیدن لباس هایی با این رنگ علاقه ندارید، از جواهرات یا اکسسوری هایی به این رنگ بهره ببرید.

9. سفیدهای شگفت انگیز

رنگ سفید به طرز شگفت انگیزی مکمل رنگ پوست گندمی تیره است. می توانید یک لباس کاملا سفید بپوشید و با آن مجذوب کننده به نظر برسید. تنها نکته مهم در انتخاب این رنگ لباس برای پوست گندمی این است که از پارچه های مناسب بهره ببرید. پارچه های ابریشمی، کتان و نخی با رنگ های سفید استخوانی یا کمی بژ از جمله برترین گزینه ها برای جنس لباس شما هستند.

کلام آخر

لباس هر کسی می تواند شخصیت و سلیقه او را نشان دهد. بنابراین، باید لباسی با رنگ و طرحی متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. یکی از مهم ترین ترفندها برای انتخاب برترین رنگ لباس برای پوست گندمی این است که رنگ هایی که با پوست شما هماهنگ می شوند را انتخاب کنید. رنگ گندمی خود به رنگ های روشن، میانه و تیره تقسیم می گردد

در این مقاله، شرح دادیم که چطور تناژ پوست خود را تشخیص بدهید و رنگ های مناسب هر یک از انواع پوست های گندمی را نام بردیم. ترکیب این رنگ ها در کنار یکدیگر می تواند به شما ظاهری شیک و مجذوب کننده ببخشد. مهم این است که بدانید چه رنگی با کدام نوع پوست گندمی زیباتر می گردد.

منبع: thedeconstruct

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین رنگ لباس برای پوست گندمی را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید