کالین: فرانسه، امنیت ناتو، مدیترانه و لیبی را به خطر می اندازد

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان ما از دولت مشروع لیبی حمایت می کنیم، فرانسه نیز از یک جنگ طلب غیر مشروع حمایت می کند، گفت: دولت فرانسه، امنیت ناتو، امنیت مدیترانه، امنیت شمال آفریقا و ثبات سیاسی در لیبی را به خطر می اندازد.

کالین: فرانسه، امنیت ناتو، مدیترانه و لیبی را به خطر می اندازد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت زنانه ، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه ای درباره حضور ترکیه در لیبی گفت: تا زمانی که دولت لیبی بخواهد در این کشور حضور خواهیم داشت.

وی افزود: ترکیه برای حفظ آتش بس پایدار حضور دارد. نیروهای خلیفه حفتر باید سیرت و جوفرا را تخلیه کنند و از دولت وفاق ملی لیبی در این خصوص حمایت می کنیم. نیروهای خلیفه حفتر از این مناطق به عنوان پایگاه حملات خود به طرابلس استفاده می کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه ما از دولت مشروع لیبی حمایت می کنیم، فرانسه نیز از یک جنگ طلب غیر مشروع حمایت می کند، گفت: دولت فرانسه، امنیت ناتو، امنیت مدیترانه، امنیت شمال آفریقا و ثبات سیاسی در لیبی را به خطر می اندازد.

وی درباره تنش رخ داده بین فرانسه و ترکیه در دریای مدیترانه گفت: علیرغم همه این شواهد، ترکیه را محکوم کرده و ما را مورد انتقاد قرار می دهند. ما با افراد مشروع همکاری می کنیم. کسی که در همه منطقه مداخله کرده، با افراد اشتباه همکاری می کند، عناصر غیر مشروع را حمایت می کند و پس از آن برگشته و ما را گناهکار می نامد، فرانسه است.

کالین در بخش دیگری از سخنان خود با متهم کردن امارات به حمایت مالی از جنگ، گفت: آنکارا در موضوع لیبی و امنیت مرزی لیبی و مصر دغدغه های امنیتی مشروع قاهره را درک می کند، اما حمایت از حفتر یک سیاست اشتباه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کالین: فرانسه، امنیت ناتو، مدیترانه و لیبی را به خطر می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالین: فرانسه، امنیت ناتو، مدیترانه و لیبی را به خطر می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید