1600 نابینا و کم بینا در سیستان و بلوچستان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

به گزارش وبلاگ ساعت زنانه، معاون امور توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و 600 نابینا و کم بینا در این استان از خدمات بهزیستی در قالب مستمری و غیرمستمری بهره مند هستند.

1600 نابینا و کم بینا در سیستان و بلوچستان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

امین الله هاشمزهی اظهارداشت: معلولان شدید و خیلی شدید گروهی هستند که مستمری دریافت می نمایند، اما افرادی که درصد معلولیت آنان خفیف و میانه است از خدمات جانبی غیرمستمری سازمان بهزیستی استفاده می نمایند و این خدمات شامل وسایل یاری توان بخشی و یاری آموزشی، هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب، تامین عینک و استفاده از تحصیلات اشتغالزایی و معافیت امتیازات آب، برق و گاز نابینایان است.

وی اعلام کرد: علاوه بر این خدمات بهزیستی سیستان و بلوچستان در بحث هزینه تحصیلی و دانشجویی مددجویان نابینا و کم بینا را تا مقطع دکتری به صورت رایگان پرداخت می نماید.

معاون امور توانبخشی بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به مسکن این افراد توضیح داد: در خانواده هایی که 2 و چند معلولی باشند در اولویت دریافت مسکن هستند و معلولان بالای 20 سال که در مسکن ملی ثبت نام کردند 100 میلیون وام یاری بلاعوض به آنان پرداخت می گردد.

وی گفت: اولویت اصلی در بخش توان بخشی نابینایان، توانمندسازی این قشر است این طرح در سیستان و بلوچستان در حال اجراست و در کنار پیگیری های درمانی مهارت آموزی، سوادآموزی و اشتغال از برنامه های مهم بهزیستی است.

هاشمزهی با اشاره به آموزش نابینایان در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مراکز آموزشی که به بچه ها کم بینا و نابینا خدمات ارائه دهند در قبال این خدمات آموزشی سازمان بهزیستی به این مراکز یارانه پرداخت می نماید.

وی با اشاره به بهسازی معابر برای قشر نابینا اضافه کرد: خطوط ویژه عبور نابینایان بسیار کم کار شده و در بسیاری از نقاط مناسب سازی انجام نشده و دسترسی به خدمات محدود است و بعلاوه بانک ها باید باجه ویژه نابینایان راه اندازی نمایند و فقط تعداد معدودی این خدمات را دارند و راستا های دسترسی به عابر بانک ها وجود ندارد.

وبلاگ ساعت زنانه سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "1600 نابینا و کم بینا در سیستان و بلوچستان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1600 نابینا و کم بینا در سیستان و بلوچستان از خدمات بهزیستی بهره مند هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید